Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
WARSZTATY EKOLOGICZNE
2
Warsztaty ekologiczne dla III kl. Gimnazjum nr 2 oraz IV kl
Warsztaty ekologiczne dla III kl. Gimnazjum nr 2 oraz IV kl. SP w Radzyminie prowadzone przez zespół pięciu uczennic I kl. Technikum Architektury Krajobrazu: 1. Katarzyna Kępka 2. Dominika Artomska 3. Aneta Makarewicz 4. Magdalena Górska 5. Weronika Janczak z pomocą opiekuna Zespołu – p. Iwony Matusiewicz
4
Warsztaty nr 1 Temat: „Wpływ stosowania nawozów sztucznych i innych zanieczyszczeń na stan wody. Obserwacje fito- i zooplanktonu w wodzie z rzeczki Rządzy.”
5
Pomoce naukowe : 2 zestawy testów do pomiaru parametrów wody
Słoiczki z wodą z kranu i z wodą, do której dostały się nawozy sztuczne Słoiczki z gnojówką oraz z wodą z Rządzy 8 mikroskopów Laptop połączony z mikroskopem i tablicą multimedialną Preparaty trwałe z protistami roślinnymi Świeże liście roślin Karty zadań dla każdego zespołu (w załączniku)
6
Cel i przebieg warsztatów
Wzbudzenie zainteresowania problemami ekologicznymi Poznanie zagrożeń dotyczących zanieczyszczeń wody nawozami sztucznymi i innymi związkami chemicznymi Poznanie zależności między stanem środowiska a naszym stylem życia. Aby przedstawić wszystko dokładniej, podzieliliśmy całość na 4 części.
7
Sala i zespół gotowy na przyjęcie gimnazjalistów
8
Część I Po przyjściu uczniów na warsztaty , zostali oni podzieleni na pięć grup. Następnie jedna z uczennic przedstawiła cały zespół, który będzie z nimi pracował oraz opowiedziała o zadaniach do wykonania podczas projektu. Każdym zespołem opiekowała się 1 osoba z Zespołu Szkół Terenów Zieleni.
9
Przedstawienie Zespołu i zadań do wykonania
10
Część II Uczniowie podzieleni na 5 zespołów mieli do samodzielnego wykonania zbadanie jednego parametru dla 2 różnych próbek wody. Następnie musieli zapoznać się z opisem dotyczącym źródła tego parametru np. źródła fosforanów w wodzie oraz wpływu przekroczenia normy dla żyjących w wodzie organizmów. Na koniec każdy zespół opowiadał o swoim badaniu. Zespoły notowały wyniki na karcie zadań.
11
Badanie biochemiczne wody
12
Badanie biochemiczne wody
13
Badanie biochemiczne wody
14
Badanie biochemiczne wody
15
Badanie biochemiczne wody
16
Badanie biochemiczne wody
17
Podsumowaniem tej części warsztatów była rozmowa o wpływie różnych zanieczyszeń, również tych pochodzących z domów na życie organizmów w wodzie.
18
Podsumowanie I połowy warsztatów
19
Młodzież przedstawia wyniki badań
20
Cześć III Uczniowie gimnazjum pod okiem starszych koleżanek wykonywali świeże preparaty roślin oraz oglądali preparaty stałe protistów pod mikroskopem.
21
Mikroskopowanie
22
Jednocześnie chętni uczniowie obsługiwali mikroskop podłączony do tablicy multimedialnej. Na tablicy multimedialnej pokazywane były m. in. obecne w gnojówce bardzo liczne, szybko poruszające się organizmy 1-komórkowe, oraz preparaty stałe z okrzemkami i skrętnicą w czasie rozrodu.
23
Skrętnica, w czasie koniugacji
25
Część IV Gimnazjaliści z Kasią i Dominiką oraz z paniami nauczycielkami przeszli do szklarni, gdzie znajduje się założony przez uczniów naszej szkoły w szklanej butli „Zamknięty Ekosystem”.
26
Wspólnie zastanawialiśmy się, jak to jest możliwe, że od dziesięciu lat w szczelnie zamkniętym 25-litrowym naczyniu rosną rośliny. Przeanalizowaliśmy obieg wody, soli mineralnych i dwutlenku węgla w naczyniu i doszliśmy do wniosku, że jest to możliwe.
27
Opowiadanie historii, założenia zamkniętego ekosystemu
28
Zamknięty ekosystem
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.