Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI"— Zapis prezentacji:

1 metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

2 cele przedmiotu:

3 1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI

4 3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI

5 oczekiwane efekty kształcenia:
WIEDZA: student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI: student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki

6 tematyka zajęć

7 25. 03 (2 godz. ) Wymagania przedmiotu
25.03 (2 godz.) Wymagania przedmiotu. Cele, założenia i wymagania programowe edukacji plastycznej w klasach IV-VI. 26.03 (5 godz.) Kreska jako forma wyrazu. Warsztat 1 – zostań uczniem Picassa, warsztat 2 – zwierzęta ze sznurka – różnorodne linie i techniki. 30.04 (5 godz.) Zajęcia w terenie: gromadzenie wiedzy o sposobach realizacji treści programowych przez różnych nauczycieli. 27.05 (2 godz.) Omówienie treści programowych i przygotowanych konspektów lekcji, podręczników i innych informacji po odbytych badaniach w wybranej szkole. 28.05 (4 godz.) Linie – ciąg dalszy. Kreska a plama. Warsztat 1 – plama z gwaszu. Warsztat 2 - zwierzęta z dłoni. Perspektywa. Różnorodne techniki. Warsztat 3 - fotodomalówka. 11.06 (4 godz.) Barwa w sztuce. Kolory. Projektowanie przestrzeni. Warsztat 1 – kamieniczki dniem i nocą. Metody rozwijające myślenie twórcze. Warsztat 2 –zamek z wełny. Metody rozwijające myślenie metaforyczne. Warsztat 3 – kosmos. 08.07 (3 godz.) Prezentacja projektów (konspekt i 3 prace w różnorodnych technikach). Ewaluacja. 09.07 (2 godz.) Prezentacja projektów (konspekt i 3 prace w różnorodnych technikach). Ewaluacja. 16.07 (3 godz.) Prezentacja projektów (konspekt i 3 prace w różnorodnych technikach). Ewaluacja. Wpis zaliczeń.

8 Literatura podstawowa:
Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa, 2014. Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, 2012. Literatura uzupełniająca: Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin, 2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.

9 cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną

10 O ocenie końcowej z zaliczeń decydują 3 elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 50 punktów:
Prezentacja zgromadzonego materiału podczas wywiadu z nauczycielem: przedstawienie przykładowego konspektu udostępnionego przez nauczyciela (lub ze źródła, które wskaże nauczyciel) przedstawienie podręcznika stanowiącego podstawę pracy nauczyciela w badanej szkole przedstawienie dodatkowych form i wszelkich źródeł, które ułatwiają pracę badanemu nauczycielowi czasopisma, z których korzysta, podręczniki, kursy, strony internetowe, itp.) sposoby oceniania uczniów - co i jak oceniać? MAX 10 punktów 2. Prezentacja projektu: konspekt jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce trzy przykładowymi prace powiązane z realizacją planowanej lekcji wykonane przez studenta różnymi technikami. MAX 19 punktów 3. Aktywność na zajęciach warsztatach (7 zajęć x 3 punkty); 25.3, 26.3, 28.5, 11.6, 8.7, 9.7, MAX 21 punktów

11 Oceny:

12 8 lipca (3 godz.) 9 lipca (2 godz.) 16 lipca (3 godz.)
Przebieg zaliczenia: PREZENTACJA PROJEKTÓW odbędzie się na zajęciach ćwiczeniowych w dniach: 8 lipca (3 godz.) 9 lipca (2 godz.) 16 lipca (3 godz.) Na zajęciach w kwietniu zostanie sporządzona lista wg której będą odbywały się prezentacje.

13 konsultacje soboty 17.15-18.00 p. 334b bud. C
lub mail: strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)


Pobierz ppt "metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI"

Podobne prezentacje


Reklamy Google