Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Ustawa 2.0 - Wypracowanie stanowiska doktorantów
II Posiedzenie XI kadencji Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów Ustawa 2.0 - Wypracowanie stanowiska doktorantów Natalia Chodkowska Członek Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów Gliwice, 9 kwietnia 2016 r. Warsztaty są współfinansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
2
Nasz zespół: KRD PSRP Przedsiębiorcy (Lewiatan) „Obywatele Nauki” Jednostka składająca: Uniwersytet Warszawski Kierownik zespołu: dr hab. prof. UW Jolanta Choińska-Mika Wniosek należy złożyć: do dnia 29 kwietnia 2016 r. Zakończenie realizacji zadań, finansowanych w ramach przedsięwzięcia, powinno nastąpić do dnia 31 stycznia 2017 r.
3
II. ZAKRES TEMATYCZNY ZAŁOŻEŃ System szkolnictwa wyższego
zakres przedmiotowy założeń (szkolnictwo wyższe oraz stopnie naukowe i tytuł naukowy), wpływ zakładanych rozwiązań na obszar nauki, organizacja kształcenia i nadawania stopni naukowych, zakres autonomii jednostek w systemie szkolnictwa wyższego i relacje z organami państwa, kompetencje nadzorcze organów państwa, klasyfikacje rodzajowe jednostek w systemie szkolnictwa wyższego i konsekwencje ich wprowadzenia, rola organów przedstawicielskich środowiska akademickiego w systemie szkolnictwa wyższego, zadania jednostek w systemie szkolnictwa wyższego, zasady i tryb tworzenia, przekształcania i likwidowania jednostek w systemie szkolnictwa wyższego i innych podmiotów, relacje jednostek w systemie szkolnictwa wyższego z otoczeniem społeczno-gospodarczym, system informatyczny szkolnictwa wyższego, w tym statystyka publiczna, porządek i bezpieczeństwo w jednostkach w systemie szkolnictwa wyższego.
4
2. Ustrój jednostek w systemie szkolnictwa wyższego i zarządzanie nimi
organy jednostek w systemie szkolnictwa wyższego, tryb ich wyłaniania i kompetencje oraz wzajemne relacje, model zarządzania jednostkami w systemie szkolnictwa wyższego, jednostka w systemie szkolnictwa wyższego jako podmiot uprawnień do prowadzenia kształcenia i nadawania stopni naukowych, tryb uzyskiwania uprawnień, zakres regulacji w aktach wewnętrznych jednostek w systemie szkolnictwa wyższego.
5
3. System oceny kryteria i zakres oceny jakości kształcenia, kompetencje podmiotów oceniających jakość kształcenia, akredytacja, bieżąca ocena jakości kształcenia – częstotliwość, przebieg, konsekwencje,
6
4. Finanse i mienie jednostek w systemie szkolnictwa wyższego
zasady finansowania działalności jednostek w systemie szkolnictwa wyższego z uwzględnieniem klasyfikacji rodzajowej jednostek, finansowanie działalności dydaktycznej, w tym zasady ustalania globalnej kwoty środków, kryteria i tryb przekazywania środków, zasady gospodarki finansowej jednostek w systemie szkolnictwa wyższego.
7
5. Studia, studenci, doktoranci, absolwenci
organizacja studiów, studiów doktoranckich, model kształcenia, samorządność studencka i doktorancka i ich reprezentacja, kształtowanie liczby studentów, doktorantów, finansowanie studiów i studiów doktoranckich.
8
6. Model kariery i awansu zawodowego
etapy kariery naukowej, podstawy ubiegania się o awans naukowy, procedury uzyskania stopni i tytułu naukowego.
9
Dziękuję i liczę na aktywny udział w dyskusji!
Gliwice, 9 kwietnia 2016
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.