Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014"— Zapis prezentacji:

1 XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014
BUDOWANIE WSPÓŁPRACY XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014

2 PROWADZĄCA: DOROTA JURZYSTA
Coach, trenerka i konsultantka z zakresu zarządzania. Wcześniej menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej. Przeszła drogę od kierownika do dyrektora naczelnego i prezesa zarządu. Od 8 lat pracuje jako niezależny trener i doradca. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu szeroko rozumianej komunikacji, zarządzania zmianą oraz dialogiem międzypokoleniowym (zarządzaniem wiekiem). Angażuje się także w projekty przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i zawodowemu osób 50+. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz licznych studiów podyplomowych: Zarządzanie na SGH, Psychologia biznesu – WSZiP im.Koźmińskiego,Trener warsztatu na UW. Jako trener i coach pracowała m.in. dla Sharp Manufacturing, Opoczno SA, ENERGA, RWE oraz z licznymi firmami rodzinnymi. PROWADZĄCA: DOROTA JURZYSTA

3 AGENDA PO CO WSPÓŁPRACA? RZUT OKA NA HISTORIĘ
WSPÓŁPRCA Z PUNKTU WIDZENIA SZEFA CECHY IDEALNEGO ZESPOŁU MOZAIKA POKOLEŃ FAZY BUDOWANIA ZESPOŁU NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY INFORMACJA ZWROTNA RAMA PROBLEMU VS RAMA CELU PODSUMOWANIE

4 PO CO WSPÓŁPRACA? TROCHĘ HISTORII

5

6

7 Wykonanie zadania – osiągnięcie celu
Budowanie zespołu Rozwój jednostki

8 JEDNOSTKA FIRMA SAMOREALIZACJA SZACUNEK PRZYNALEŻNOŚĆ BEZPIECZEŃSTWO
FIZJOLOGIA SOB LOJALNOŚĆ RELACJE SYSYEMY ZYSK Źródło: Coaching biznesowy, Carol Wilson

9 TEST GALUPPA Czy wiem czego oczekują ode mnie w pracy?
Czy mam do dyspozycji odpowiednie narzędzia? Czy codziennie robię to, co potrafię najlepiej? Czy w pracy liczy się moje zdanie? Czy szefowi lub komuś innemu na mnie zależy? Czy w ciągu ostatnich 7 dni byłem choć raz doceniony? Czy ktokolwiek zachęca mnie, abym się rozwijał? Czy mam poczucie, że praca, którą wykonuje jest ważna? Czy znalazłem w pracy mojego najlepszego przyjaciela? Czy moim współpracownikom zależy, żeby pracować jak najlepiej? Czy mam w pracy możliwość dokształcania się i rozwoju? Czy w ciągu ostatnich 6 miesięcy rozmawiałem z kimś o moich postępach?

10 sam wszystkiego dopilnować źródeł najważniejszych informacji
WŁADZA WSPÓŁPRACA MUSISZ: POZBAWIASZ SIĘ: MUSISZ: sam wszystkiego dopilnować źródeł najważniejszych informacji być otwartym, pokazać siebie takim jesteś być asertywnym inicjatywy członków zespołu być podejrzliwy umieć aktywnie słuchać, zmieniać swoje poglądy i postawy pamiętać, że każde Twoje słowo może być wykorzystane przeciwko Tobie zbiorowej wiedzy posługiwać się metodą wygrał - wygrał Twój stosunek do członków zespołu przeniesie się na innych ludzi wokół Ciebie Twój stosunek do członków zespołu przeniesie się na innych ludzi wokół Ciebie Źródło: Dylematy lider, prof.A.J.Blikle

11 WIELKIE TWIERDZENIE O KIJU
Kij zainstalowany przez silnych bywa często używany przeciwko nim. prof. Andrzej Jacek Blike

12 CECHY IDEALNEGO ZESPOŁU

13 OTWARTA JASNA KOMUNIKACJA
ZESPÓŁ IDEALNY WSPÓLNY CEL JAWNE ZASADY OTWARTA JASNA KOMUNIKACJA CZYTELNE REGUŁY RYTUAŁY ZAUFANIE

14 SMART e - SMART SPECYFIC/SIMPLE – SZCZEGÓŁOWY/PROSTY
WSPÓLNY CEL SMART e - SMART S SPECYFIC/SIMPLE – SZCZEGÓŁOWY/PROSTY M MEASURABLE - MIERZALNY A ACHIVALBE/ATRACTIVE – ATRAKCYJNY/AMBITNY R REAL – REALNYDO OSIĄGNIĘCIA T TIMELY DEFINED – OKREŚLONY W CZASIE

15 KONTRAKT SPOŁECZNY JAWNE ZASADY Uzgadnianie oczekiwań
Świadoma i dobrowolna zgoda Jawność polityki firmy Szacunek i lojalność Konsekwencja Zasada wzajemnych korzyści

16 POKOLENIE MAŁEJ STABILIZACJI
JAWNE ZASADY MOZAIKA POKOLEŃ POKOLENIE MAŁEJ STABILIZACJI Polska nazwa: Budowniczowie małej stabilizacji. Przesłanie: Wierzysz w siłę wielkich, kolektywnych idei. Jesteś wyczulony na jakość relacji międzyludzkich oraz formę jaką one przyjmują. LATA 40-TE XX WIEKU POKOLENIE B BABY BOOMERS Polska nazwa: Wyzwolony Indywidualista Przesłanie: Wierzysz w zalety dobrze rozumianego indywidualizmu. Największy kapitał jest w nas samych. Lubisz korzystać z życia, cenisz naturę i nowe doświadczenia. POKOLENIE X Polska nazwa: Moralny i Mobilny Jesteś praktyczny, sprawny w działaniu i precyzyjny. Wierzysz w więzi społeczne. POKOLENIE Y Polska nazwa: Milenijne Często dłużej mieszkają razem z rodzicami, opóźniając przejście w dorosłość. Ważniejsza staje się dla nich jakość życia i doświadczenia życiowe, niż posiadanie. POKOLENIE C Pochodzenie nazwy: od angielskich słów connect, communicate, change Osoby z pokolenia C preferują elastyczny czas pracy, pracę na telefon oraz elastyczne formy zatrudnienia, tak, aby zapewnić sobie komfortową równowagę między pracą a życiem prywatnym, PO 1990

17 ZNAKI ŚWIĘTOWANIE SUKCESÓW ROCZNICE
RYTUAŁY ZNAKI ŚWIĘTOWANIE SUKCESÓW ROCZNICE

18 FAZY TWORZENIA ZESPOŁU

19 FORMING STORMING NORMING PERFORMING

20 FAZA ORIENTACJI I ZALEŻNOŚCI TYPOWE ZACHOWANIA:  Niepokój, niejasność, lęk  Ciekawość  Rozpoznawanie sytuacji  Sprawdzanie, czego można oczekiwać od lidera  Testowanie, co można a co nie. Jak powinien działać lider?

21 FAZA KONFLIKTU I BUNTU TYPOWE ZACHOWANIA:
 Konflikt pomiędzy podgrupami  Polaryzacja opinii  Autorytet lidera podważany  Opór wobec starań lidera, aby przywrócić porządek Jak powinien działać lider?

22 FAZA SPÓJNOŚCI I WSPÓŁPRACY
TYPOWE ZACHOWANIA:  Zespół zaczyna się zgrywać  Pojawia się poczucie jedności  Pojawiają się normy grupowe  Wzajemne wspieranie się Jak powinien działać lider?

23 FAZA CELOWEJ I ŚWIADOMEJ AKTYWNOŚCI
TYPOWE ZACHOWANIA:  Strukturalizacja grupy wobec wspólnego zadania  Elastyczność i funkcjonalność pełnionych ról  Podporządkowanie zadaniom Jak powinien działać lider?

24 NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY

25 NARZĘDZIA BUDOWANIA WSPÓŁPRACY
życzliwość, empatia, asertywność: zgoda bez uległości + stanowczość bez przemocy aktywne słuchanie, asertywny dialog, asertywna dyskusja; komunikat „ja” rozstrzyganie konfliktow metodą wygrał-wygrał, inteligencja emocjonalna wygrał-wygrał

26 Informacja zwrotna przekaz pozytywnej intencji
WSTĘP - przekaz pozytywnej intencji KONTRAKT - ustalić moment - czy w tej chwili jest na to czas OPIS KONTEKSTU przywołanie sytuacji OPIS ZACHOWAŃ co widziałem, co słyszałem REAKCJA opis zachowań lub emocji PAUZA

27 Rama problemu vs. rama celu

28 WARTO POCZYTAĆ  Robert Maurer, Filozofia Kaizen, wydawnictwo Sensus, 2007 Peter M.Senge, Piąta dyscyplina, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2006 Peter M. Senge i inni, Piąta dyscyplina – materiały dla praktyków, wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, 2002 Carol Wilson, Coaching biznesowy, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Sara Thorpe, Jackie Clifford, Podręcznik coachingu, Rebis 2007 Chip Heath, Dan Heath, Pstryk, wydawnictwo Znak, 2011 Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer spotyka małpę, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Ken Blanchard, Jednominutowy menadżer oraz zarządzanie samym sobą, wydawnictwo MT Biznes, 2010 Jacek Blikle, Doktryna jakości, wydanie internetowe,

29 DZIĘKUJĘ dorota.jurzysta@veni-vidi.pl


Pobierz ppt "XIII Spotkanie Zawodowe WEiTI PW Warszawa, 16 stycznia 2014"

Podobne prezentacje


Reklamy Google