Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy i ciekawie uczyć matematyki!

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy i ciekawie uczyć matematyki!"— Zapis prezentacji:

1

2 Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy i ciekawie uczyć matematyki!
Pomaga skutecznie i ciekawie uczyć matematyki!

3 Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy
przygotowany jest w 3 wariantach: dla klas IV-VI szkoły podstawowej dla klas I-III szkoły podstawowej dla klas I-III gimnazjum

4 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciel otrzymuje: Przewodnik do pakietu prezentujący opartą na najnowszych osiągnięciach nauk pedagogicznych i neurodydaktyki filozofię edukacyjną pakietu, opis jego zawartości oraz praktyczne wskazówki, jak skutecznie wykorzystywać pakiet w pracy z uczniami.

5 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciel otrzymuje: płytę CD (dołączoną do przewodnika) Zawartość płyty: - piktogramy Asylco, - Witamy piktogramy - wzory piktogramów, - Opowiadania - przykładowe teksty, - Podobnie, czyli jak - mapa konturowa Polski, - makieta - siatki brył, - karty prac plastycznych, - prezentacje PowerPoint do wybranych scenariuszy. zawierającą materiały dodatkowe przydatne szczególnie do dostosowywania przebiegu zaproponowanych w scenariuszach zajęć do potrzeb i możliwości uczniów.

6 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciel otrzymuje: Scenariusze zajęć do wykorzystania w całości lub we fragmentach; podczas lekcji z całą klasą lub zajęć dodatkowych z grupą uczniów.

7 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciel otrzymuje: Karty pracy zawierające zestawy zadań o trzech poziomach trudności i służące indywidualizacji pracy uczniów. Karty pracy może przydzielać nauczyciel, ale lepiej, jeżeli pozostawi uczniom możliwość ich wyboru.

8 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciel otrzymuje: zestaw pomocy służący realizowaniu sytuacji dydaktycznych, w których aktywnymi uczestnikami są uczniowie.

9 z paskami magnetycznymi umożliwiającymi umieszczanie ich na tablicy;
W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: piktogramy demonstracyjne z paskami magnetycznymi umożliwiającymi umieszczanie ich na tablicy;

10 W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: planszę kalendarza
służącą do zaprojektowania przez uczniów i prowadzenia kalendarza klasowego;

11 W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje:
naklejki z piktogramami oraz puste naklejki i kartoniki do wykorzystania przez uczniów, np. podczas rozwiązywania zadań, a także do samodzielnego wykonywania piktogramów;

12 W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: modele wagi
pomagające uczniom dostrzegać zależności istotne podczas rozwiązywania zadań;

13 W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: programy komputerowe
w atrakcyjny sposób wspierające rozwijanie przewidzianych w scenariuszach umiejętności matematycznych uczniów;

14 W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy
uczniowie otrzymują: zestawy pomocy (jeden przeznaczony dla czteroosobowej grupy uczniów) umożliwiające aktywne uczestnictwo wszystkich uczniów w budowaniu swojej wiedzy i umiejętności matematycznych oraz społecznych.

15 do manipulowania np. podczas rozwiązywania zadań;
W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: Piktogramy do manipulowania np. podczas rozwiązywania zadań;

16 W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: stemple z piktogramami
do wykorzystywania podczas rozwiązywania i układania zadań oraz projektowania własnych piktogramów;

17 W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: plansze gier, pionki i kostki
pomagające rozwijać we współpracy i rywalizacji umiejętności matematyczne i społeczne;

18 wspierające zrozumienie struktury systemu dziesiętnego;
W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: żetony i woreczki strunowe wspierające zrozumienie struktury systemu dziesiętnego;

19 W zestawie pomocy uczniowie otrzymują:
tabliczki suchościeralne i mazaki służące do notowania rozwiązań zadań, prezentowania ich klasie, układania zadań i projektowania piktogramów.

20 Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy
wzrost umiejętności matematycznych trzecioklasistów (w zakresie rozwiązywania nietypowych zadań tekstowych, rozumienia systemu dziesiętnego, dostrzegania i wykorzystywanie prawidłowości) był o połowę większy niż zaobserwowany w tym samym czasie wzrost umiejętności ich rówieśników, którzy nie pracowali z pomocami. (na podstawie badań testowych). Wpływ na to miały także zmiany w stylu pracy ich nauczycieli wynikające z wykorzystywania materiałów pakietu (na podstawie badań ankietowych).

21 Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciele powiedzieli o pakiecie: Bardzo rozwija kompetencje dzieci. Począwszy od dyskutowania, otwierania się, uczenia się, że jest wiele rozwiązań, to są też te treści społeczne – współpraca w grupie, uczymy się tego, że możemy się nie zgadzać Też to, że dzieci uczą się strategii od siebie, to też jest ważne. Jest to rewelacyjna szansa na prowadzenie zajęć w grupach. To jest bardzo ważne. A tu jest rewelacyjna praca w grupach. Współpraca, dociekanie. Bronienie swoich racji, dowodzenie racji. Bardzo atrakcyjny dla dzieci. Dzieci zaczynają twórczo myśleć. Są zaciekawione tym, co się robi na lekcjach. To przynosi efekty. Mają wyznaczoną pracę i muszą się z niej rozliczyć i sami siebie mobilizują do tego, żeby nawet tych słabszych , żeby im pomóc, żeby szybciej pracowali, może nie wyręczając, ale wskazując co mają robić. I te słabsze osoby czują się docenione i te lepsze też. Jeżeli nauczyciele chcą mieć satysfakcję, nie wpaść w rutynę jako nauczyciele i chcą zobaczyć swoich uczniów, którzy są cały czas twórcami i badaczami, to żeby skorzystali z tego.

22 Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciele powiedzieli o swoich uczniach: Najważniejszą zmianą jest to, że dzieci chcą i nie boją się poszukiwać. Już się tak łatwo nie poddają, jak widzą trudne zadanie. Uważam, że jest duża poprawa jeśli chodzi o wyciąganie wniosków, związki przyczynowo- skutkowe, dzieci czytają teksty literackie, popularno-naukowe z większym zrozumieniem. Druga rzecz, to kwestia aktywizacji dzieci - dzieci uczą się tego, że są aktywne w grupie, że uczą się prowadzenia dyskusji, dawania argumentów, szukania związków przyczynowo skutkowych. Po roku czasu prowadzenia widzę, jak dzieci się rozwinęły. Widzą zmiany rodzice. Przychodzą i mówią, że dzieci są zachwycone zajęciami, że narzekają jak zajęcia są odwoływane, bo była wycieczka. Albo wracają i przekazują rodzicom jakieś zagadki logiczne, które robimy. Pokazują kartę pracy i nie pokazują rozwiązania, żeby rodzic zastanowił się, jaka może być odpowiedź. Mają satysfakcję.

23 Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy
uczniowie powiedzieli: Są ciekawsze zajęcia po prostu. Dzięki grze, niektórzy z naszej klasy, na przykład ten tu, nauczyli się liczyć. No np. zadania, mamy takie z gwiazdką to je mogliśmy wykonać, bo one były podobne jak te w piktogramach i były dla nas łatwe. Matematyka może być łatwiejsza. Tak ,tu mogliśmy pracować sami. A ja wolę wymyślić sam. Uczymy się współpracy. Są różne pomysły, można podyskutować. To pomaga w życiu, bo ma się lepsze skojarzenia. Ja chciałbym mieć w domu pakiet, bo mógłbym się nim bawić i bym się wtedy nie nudził.

24 Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy
nauczyciele powiedzieli o sobie: Dzięki uczestnictwu w projekcie zaczęłam bardziej wierzyć w uczniów. Spojrzałam na uczniów z innej strony, np. uczniowie słabsi mnie zaskoczyli. Jako nauczycielka z wieloletnim stażem pedagogicznym dużo się nauczyłam. Nie podpowiadam już dzieciom, oczekuję cierpliwie na odpowiedź. Nie zakładam, że dziecko nie poradzi sobie z zadaniem tak jak to czasami wcześniej się zdarzało. Wiem, że podczas nauczania musi być aktywny uczeń, nie nauczyciel.

25 Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy
dostępny jest także w wersji elektronicznej na stronie wraz z kursem e-learningowym przygotowującym do pracy z pakietem


Pobierz ppt "Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy i ciekawie uczyć matematyki!"

Podobne prezentacje


Reklamy Google