Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDominika Kozak Został zmieniony 7 lat temu
1
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Technologia Informacyjna Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Budynek DS4 pok. 25
2
Wprowadzenie do e-learningu i obsługi platformy Moodle
Wykład 1
3
Czym jest e-learning? Termin e-learning oznacza sposób nauczania na odległość, wykorzystujący Internet oraz technikę elektroniczną. Blended learning – nauczanie zintegrowane
4
Korzyści z e-learningu
Możliwość kształcenia dla osób, które z różnych względów nie mogą systematycznie być obecne na uczelni (pracujący na pełny etat, niepełnosprawni, mieszkający daleko od uczelni). Wdrożenie e-learningu pozwala znacząco ograniczyć koszty, eliminując wydatki takie jak dojazdy czy noclegi. Daje możliwość elastycznego uczenia się poprzez indywidualny dobór tempa przekazywanej wiedzy. Korzyścią dla uczelni jest większa elastyczność w planowaniu zajęć, możliwość obniżenia kosztów, urozmaicenie oferty edukacyjnej.
5
Na czym polega e-learning?
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem specjalnie zaprojektowanych platform internetowych (portali), które są dostępne dla studentów przez całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia. Aby móc uczestniczyć w zajęciach wystarczy komputer podłączony do Internetu. Student kontaktuje się z wykładowcami i kolegami z grupy przez Internet – ma możliwość uczestniczenia w dyskusjach na forum, zadaje pytania, zdobywa informacje, wysyła e, rozmawia z osobą prowadzącą zajęcia na czacie.
6
Platformy e-learningowe
Specjalistyczne systemy informatyczne, określane mianem: wirtualnych środowisk nauczania VLE (ang. Virtual Learning Environments) , LMS (ang. Learning Management System ), czy też LCMS (ang. Learning Content Management System). Systemy te pozwalają na tworzenie dynamicznych serwisów www. Są wyposażone w szereg narzędzi wspomagających i ułatwiających publikowanie treści – zarówno w formie tekstowej, graficznej jak i w postaci gotowych dokumentów, czy też uruchamialnych aplikacji.
7
Wady i zalety e-learningu
niezależność od miejsca i czasu możliwość nauki w indywidualnym tempie niższe koszty brak okazji do nawiązania relacji w grupie. nauka samemu na własną odpowiedzialność samodyscyplina odgrywa główną rolę
8
E-learning w Politechnice Częstochowskiej
9
E-learning na Wydziale Zarządzania
E-learning na naszej uczelni realizowany jest poprzez portal Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej prowadzi zajęcia w formie e-learningu od 2011 roku. Platforma e-learningowa podlega Ośrodkowi Kształcenia na Odległość Politechniki Częstochowskiej (OKO-PCz).
10
Platforma Moodle Moodle to oprogramowanie działające w Internecie służące do tworzenia i udostępniania kursów e-learningowych. Nazwa pakietu Moodle jest skrótem od Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (modularne, zorientowane obiektowo dynamiczne środowisko nauczania).
11
Jak korzystać z Moodle?
12
Kliknij przycisk „Zaloguj się”
Kliknij przycisk „Zaloguj się”
13
Kliknij link „Zaawansowane”
14
Można kliknąć bez obawy :)
15
Zacznij od utworzenia nowego konta!
17
WAŻNE Aby się zarejestrować trzeba posiadać czynny adres e-mail,
Na jest przesłany link aktywacyjny, który należy kliknąć Jeśli wiadomość nie przyszła sprawdź foldery w skrzynce pocztowej (spam, powiadomienia itp..) Jeśli mimo to nie udaje się zarejestrować skontaktuj się z administratorem platformy
18
Jak znaleźć właściwy kurs?
Znajdź właściwy kierunek studiów i kurs
19
Mój kontaktowy adres e-mail to:
Uwagi Aby zobaczyć treści danego kursu i móc w nim uczestniczyć niezbędne jest podanie tzw. klucza dostępu. Który dostajecie Państwo od osoby prowadzącej zajęcia. Jeśli nie wiemy jaki jest klucz dostępu należy się skontaktować z prowadzącym. Adresy prowadzących są dostępne na stronie wydziału Zarządzania. Mój kontaktowy adres to:
20
Tak wygląda nasz kurs Forum dyskusyjne – komunikaty i ogłoszenia oraz warunki zaliczenia Treści zajęć Oceny za wykonanie poleceń Zadania do wykonania (dostępne czasowo)
21
Ocena uczestnictwa w zajęciach
Podgląd aktywności studentów – jakie ćwiczenia zrealizowali, do jakich zasobów mieli dostęp Ile czasu student poświęcił na rozwiązanie zadania (np. quizu) Czas od ostatniego logowania Oceny z quizów i zadań Dziennik ocen – procentowa ilość wykonanych zadań Ocena z wykładów stanowi część składową oceny z ćwiczeń
22
Tą prezentację można pobrać na mojej stronie internetowej: http://ilona.paweloszek.info
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.