Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”"— Zapis prezentacji:

1 Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Twórcze rozwiązywanie problemów w praktyce- Edukacja twórcza w przedszkolu

2 Od roku szkolnego 2016/2017 nasze przedszkole realizuje innowację pedagogiczną jaką jest program Twórczerozwiązywanie problemów w praktyce –Edukacja twórcza w przedszkolu. To program edukacyjny, który powstał z inicjatywny Akademii Twórczego Nauczyciela przy wsparciu Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

3 Teoria w kilku punktach
1.Kreatywność: to zdolność tworzenia i wyrażania nowatorskich pomysłów, które pozwalają rozwiązać problemy czy też zaspokajają istniejące lub potencjalne potrzeby. To zdolność nieszablonowego myślenia, umiejętność wychodzenia z ram, łamania schematów. W praktyce oznacza to, że kreatywna osoba potrafi spojrzeć „inaczej” na dane zagadnienie, potrafi zejść z wydeptanej ścieżki myślenia.

4 2. Twórczość : Współczesne pojęcie twórczości mówi, że twórcą może być każdy. Człowiek jest twórczy, gdy nie ogranicza się do powtarzania, naśladowania, gdy daje coś od siebie. Osoby myślące w sposób twórczy, mają dużo pomysłów, odkrywają więcej rozwiązań. Twórczość przejawia się w każdej dziedzinie działalności ludzkiej – artystycznej, naukowej, wychowawczej. Jest ważna w kształtowaniu osobowości dziecka. Rozbudzanie twórczego myślenia u dzieci rozwija ich wyobraźnię i zdolności do ekspresji twórczej, zachęca do oryginalnego myślenia, a także ułatwia dostosowanie się do zachodzących zmian.

5 Innowacja To prowadzone w publicznych szkołach placówkach nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy placówki.  Innowacja jaką jest realizacja programu Twórcze rozwiązywanie problemów w praktyce- edukacja twórcza w przedszkolu to nowatorski program nauczania, zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zakłada on wzbogacenie (rozszerzenie, pogłębienie, nadbudowywanie) treści kształcenia o nowe treści realizowane w ramach twórczego rozwiązywania zadań i problemów.

6 Innowacja Za zgodą organu prowadzącego w roku szkolnym 2016/2017 innowacja jest realizowana w 4 grupach przedszkolnych i w oparciu o wyżej wymieniony program, stopniowo wzbogacając wiedzę i umiejętności dzieci w tym zakresie.

7 Główne założenia programu:
rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci głównie poprzez zabawę; kształcenie umiejętności formułowania trafnych, ciekawych pytań; kształtowanie umiejętności pracy zespołowej, podejmowania decyzji, obrony swego zdania, rozwijania postawy odpowiedzialności, pracowitości, budowania poczucia własnej wartości; kształtowanie płynności, giętkości i oryginalności myślenia.

8 Jeszcze o treningu myślenia
Płynność myślenia to zdolność wytwarzania w krótkim czasie wielu pomysłów. Giętkość myślenia elastyczność myślenia, zróżnicowanie podejścia. Oryginalność myślenia zdolność do tworzenia zaskakujących niebanalnych pomysłów. Źródło zdjęć: jolantamorawiec.blogspot.com

9 Chwila zabawy na pobudzenie myślenia twórczego:
Jak myślisz… Dlaczego owca musiała przejść akurat tą drogą? Jak uratować owieczkę? Jak kamień tam się znalazł? Jak można go stamtąd wyjąć?

10 W ciągu 3 minut spróbuj wymyśleć jak najwięcej nowych zastowań dla łyżki.
Czym ona może się stać? Jak, w nowy sposób, można jej użyć?

11 Dziękuję za uwagę W prezentacji wykorzystano informacje ze stron: jolantamorawiec.blogspot.com


Pobierz ppt "Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google