Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAnna Baran Został zmieniony 8 lat temu
1
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego
2
PRIORYTET IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH, DZIAŁANIE 9.1 WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH I ZAPEWNIENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI USŁUG EDUKACYJNYCH ŚWIADCZONYCH W SYSTEMIE OŚWIATY, PODDZIAŁANIE 9.1.2 WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ ZMNIEJSZENIE RÓŻNIC W JAKOŚCI USŁUG EDUKACYJNYCH
3
Liczne zajęcia pozalekcyjne, realizowane w ramach projektu „SZKOŁA SUKCESU”, pozwalały naszym uczniom na doskonalenie kompetencji kluczowych.
4
POROZUMIEWANIE SIĘ W JĘZYKU OJCZYSTYM
5
Na wszystkich zajęciach nauczyciele wprowadzali ćwiczenia doskonalące umiejętności ortograficzne, językowe i gramatyczne. Uczniowie kształcili umiejętność sprawnego czytania i efektywnego notowania. Uczyli się zasad i kultury dyskusji, płynnego wypowiadania się, wyrażania własnego zdania. Może kiedyś zostanę poetką albo dziennikarką…
6
Przeczytałam już tekst o starożytnych Rzymianach. Czas zrobić sandały! Turlanie mumii to jest to! Czytanie może być niezwykłą przygodą!
7
Redagowanie różnych form wypowiedzi łatwiej przychodzi, gdy działa się zespołowo z kolegami.
8
POROZUMIEWANIE SIĘ W JĘZYKACH OBCYCH
9
Porozumiewanie się w językach obcych to nie tylko praktyczna nauka języka angielskiego. To również umiejętność korzystania ze słownika wyrazów obcych, prawidłowa wymowa wyrazów pochodzenia obcego. To opanowanie terminologii informatycznej. My name’s Mikołaj!
10
Who was Astrid Lindgren?
11
KOMPETENCJE INFORMATYCZNE
12
Komputer stał się narzędziem naszej codziennej pracy. Uczniowie sprawnie korzystają z zasobów Internetu, redagują teksty, tworzą prezentacje, prace graficzne, a nawet filmy, i to nie tylko na zajęciach informatycznych.
14
KOMPETENCJE MATEMATYCZNO- TECHNICZNE
15
Podczas zajęć towarzyszyła nam świadomość, że teoria ma zastosowanie w praktyce. Najefektywniejsza jest nauka poprzez zabawę i działanie. A matematykę można „oswoić” i polubić! 8 metrów! Notuj, Christian, notuj!
17
UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ
18
Pierwszym krokiem było rozpoznanie własnego stylu uczenia się i dobranie do niego efektywnych metod zapamiętywania i uczenia się. Dzieci poznały nielinearne metody notowania, takie jak: mapa mentalna, schematy, wykresy. Stosowały w praktyce łańcuchową metodę zapamiętywania, piktogramy, haki pamięciowe. Najbardziej lubimy eksperymenty!
20
KOMPETENCJE SPOŁECZNE I OBYWATELSKIE
21
Zadaniem współczesnej szkoły jest wpojenie dzieciom, że są częścią lokalnej wspólnoty, wyposażenie uczniów w umiejętności planowania, negocjowania, dyskutowania, wpływania na rzeczywistość. Przeczytam Waszą ulotkę z chęcią.
22
To mit, że dzieci i ryby głosu nie mają!
23
INICJATYWNOŚĆ I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
24
Zależało nam, aby wzbudzić w uczniach aktywność i chęć działania. Uczeń osiągający sukcesy, to uczeń, który: potrafi sprawnie zorganizować własne stanowisko pracy, jest kreatywny i dobrze czuje się w działaniu, często jest inicjatorem dodatkowych przedsięwzięć, w pracy grupowej pełni rolę lidera, prawidłowo organizuje pracę innych, zna swoje mocne i słabe strony. Proszę, weź pod uwagę moją propozycję.
25
ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA
26
Szczęśliwe dziecko, to mały człowiek, który wyraża swoje emocje poprzez śpiew, taniec, plastykę.
28
Co zmieniło uczestnictwo szkoły w projekcie? Nauczanie i doświadczanie wychodzi poza salę lekcyjną i teren szkoły. Więcej pomocy, których zawsze brakowało – korzysta z nich każdy uczeń. Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania innowacyjnych metod nauczania (metoda projektu, eksperyment, portfolio) i pracy zespołowej. Wzrasta świadomość społeczności lokalnej, że mała szkoła jest sercem wsi, a nauka trwa przez całe życie.
29
Nasza szkoła stała się SZKOŁĄ SUKCESU każdego ucznia! Szkoła wspólnej odpowiedzialności uczniów, rodziców i nauczycieli
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.