Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDawid Gawryś Został zmieniony 11 lat temu
1
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów
2
Plan Wstęp Potrzeby i okoliczności planowania WizjaMisja Analiza SWOT Cele Ramy Czasowe Prognoza sprzedaży Budżet Główne składowe decydujące o sukcesie Pytania Planując Wygrywasz
3
Wstęp: Jeśli potrafisz i chcesz przewidzieć oraz wypełnić zapotrzebowanie, dobrobyt nie będzie ci obcy Planując Wygrywasz
4
Wstęp Plan strategiczny powinien odpowiedzieć na następujące pytania Dokąd, jako biznes, zmierzamy? Jakie kroki są potrzebne abyśmy osiągneli cel? Jakie środki potrzebujemy by móc osiągnąć cel?
5
Potrzeby i okoliczności planowania Planując Wygrywasz
6
Potrzeby i okoliczności planowania Czy mamy plan? Czy regularnie konfrontujesz rzeczywistość z planem – co trzy miesiące, co rok? Planując Wygrywasz
7
Potrzeby i okoliczności planowania Określ cel (co będzie sukcesem) Określ cel (co będzie sukcesem) Plan może wymagać drobnych poprawek w czasie realizacji Plan powienien być określony przed tym kiedy konieczne jest podjęcie strategicznych decyzji Planując Wygrywasz
8
Wizja Jaki chcesz, żeby ludzie mówili o twojej firmie? W jaki sposób twoja firma pokazuje jaką jesteś osobą? Zaczynaj mając na uwadze koniec Stephen Covey
9
Planując Wygrywasz Wizja... Jakie są twoje pasje? Co napędza twój gospodarczy silnik W czym możesz być najelpszy na świecie
10
Misja Jak zrealizujemy Wizję? Jak dotrzemy do celu? Planując Wygrywasz
11
Analiza SWOT Planując Wygrywasz Wizualizacja podstawowych czynników rozróżniających ciebie od wszystkich innych, zarówno pozytywnych jak i negatywnych
12
Analiza SWOT Planując Wygrywasz Przykłady: Stabilność Strata ważnych ludzi Sezonowość Rynkowy popyt Threats Zagrożenia Opportunities Możliwości Przykłady: Nowe Rynki Czynniki Globalne Technologia Słabości konkurencji Przykłady: Terminy Opinia Płynność finansowa Informacje Jakość Weaknesses Słabe Strony Strengths Silne Strony Przykłady: Możliwości Doświadczenie Lokalizacja Kierownictwo Dziedzictwo Wartości
13
Analiza SWOT ciąg dalszy: Analiza konkurencji Planując Wygrywasz Konkurent 2 Silne Strony: Najtańszy, Najszybciej odpowiada na potrzeby klientów. Słabe strony: najniższa jakość, wysoka rotacja klientów. Konkurent 1 Silne Strony: od 7 lat na rynku, duży zespół sprzedawców, kilka oddziałów. Słabe Strony: ma reputację słabej obsługi klientów, opóźnienia w dostawie.
14
Cele Planując Wygrywasz Obawa poniesienia porażki jest najczęstszą przeszkodą dla ludzi, którzy dążą do tego by być bardziej efektywnymi mającymi określony cel Dr. John Stanko
15
Cele: Szczegóły Jeśli mógłbyć podjąć się tylko 3 rzeczy, które przyniosłyby 50% zmian –które działania to by były? W ciągu następnych 90 dni W ciągu następnego roku: W ciągu następnych 3 lat: Planując Wygrywasz
16
Ramy Czasowe Planując Wygrywasz
17
Ramy Czasowe: Szczegóły Planując Wygrywasz Potrzebne środki Termin Realizacji Osoba odpowiedzialna Inicjatywa
18
Prognoza Sprzedaży Planując Wygrywasz Na drugim miejsu po Strategicznym Planie Prognoza Sprzedaży jest twoim najważniejszym narzędziem w prowadzeniu firmy
19
Prognoza Sprzedaży: szczegóły
20
Budżet Planując Wygrywasz
21
Budżet $ xxSuma $ xxKwiecień $ xxMarzec $ xxLuty $ xxStyczeń SzacunkowoMiesiącPrzychód Koszty Sprzedanego Towaru Materiały Koszty Stałe: Płace Fundusze Pracownicze Budynki/wynajemWydatki: Materiały biurowe Marketing Podróże
22
Główne składowe decydujące o sukcesie Planując Wygrywasz
23
Główne składowe sukcesu: Tworzenie planu Możliwe do zmierzenia Uwzględnij możliwość audytu Drobne zmiany w stosunku do planu są w porządku Pamiętaj małe kroki każdego dnia przyprowadzą cię do celu Planując Wygrywasz
24
Główne składowe sukcesu Logistyka Zaplanój czas (w 2h blokach) Zaplanój czas (w 2h blokach) Stwórz oddany zespół: pracownicy, mentorzy, rodzina Spotkajcie się poza firmą Zapewnij naprawdę smaczne jedzenie Planując Wygrywasz
25
Podsumowanie Potrzeba i okolicznośc planowania WizjaMisja Analiza SWOT Cele Ramy czasowe Prognoza Sprzedaży Budżet
26
Pytania Planując Wygrywasz
27
www.handinhandintl.com
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.