Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Jakubowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2
2
Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych
3
Czym się różni grafika wektorowa od grafiki rastrowej? Grafikę wektorową w odróżnieniu do rastrowej można w nieograniczony sposób powiększać bez obaw o zmianę jej jakości. Można w łatwy sposób zmieniać jej kształt, kolor.
4
Przykłady różnicy grafiki wektorowej od rastrowej
5
Przykłady programów Adobe Illustrator DrawPlus Starter Edition Inkscape Real-DRAW Pro Xara Designer Pro
6
Zalety grafiki wektorowej skalowalność, prostota opisu, a przez możliwość modyfikacji poprzez zmianę parametrów obrazu, mniejszy rozmiar w przypadku zastosowań niefotorealistycznych (schematy techniczne, loga, flagi i herby, wykresy itp.), opis przestrzeni trójwymiarowych, możliwość użycia ploterów zgodnie z metodą ich pracy, bardzo dobre możliwości konwersji do grafiki rastrowej.
7
Wady grafiki wektorowej ogromna złożoność pamięciowa dla obrazów fotorealistycznych trywialne obiekty są proste, lecz bardzo skomplikowane tworzone rysunki nie dają realnej rzeczywistości wiekszosc programow do grafiki wektorowej zapisuje w swoim zewnetrznym formacie co uniemozliwia otwieranie ich przez inne aplikacje przed opublikowaniem w sieci grafiki wektorowej musza byc przeksztalcone w rastrowe.
8
Obiekty Druga nazwa grafiki wektorowej – grafika obiektowa – związana jest z faktem, iż obraz opisany jest za pomocą tzw. obiektów, które zbudowane są z podstawowych elementów nazywanych prymitywami, czyli prostych figur geometrycznych takich jak odcinki, krzywe, okręgi, wielokąty. Każdy z prymitywów opisywany jest za pomocą parametrów, np. w przypadku odcinka – współrzędnych jego końców, a w przypadku okręgu – współrzędnych środka i długości promienia. Obiekty takie mają także określone atrybuty mówiące np. o grubości i kolorze linii, kolorze wypełnienia figury lub wypełnieniu niejednolitym jak wypełnienie gradientem albo wzorem, stopniu przezroczystości. Atrybuty zależą głównie od stosowanego standardu opisu grafiki wektorowej.
9
Zastosowanie schematy naukowe i techniczne mapy i plany logo, herby, flagi, godła różnego typu znaki, np. drogowe część graficznej twórczości artystycznej (np. komiksy)
10
Źródła Wikipedia grafikakomputerowadlakazdego.blogspot.co m Dobreprogramy.pl Zapytaj.onet.pl Instalki.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.