Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSzymon Szewczyk Został zmieniony 8 lat temu
1
Kompilacja iteracyjna Piotr Błaszyński
2
Szybkie programy Prawa ograniczające: prawo Moore'a (jego granice), prawo Gatesa, prawo Amdahla, prawo Gustafsona.
3
Problemy i rozwiązania Programiści nie znają wszystkich metod uzyskiwania wyższej wydajności, Pracując z istniejącym kodem muszą go dobrze zrozumieć przed dokonaniem zmian. Automatyczne wyszukiwanie najlepszego kodu sekwencyjnego, równoległego.
4
Problemy i inne rozwiązania LLVM Profiler guided HotSpot i JIT (dlaczego muszą być rozpędzone i czy zużywają zasoby) Architektury się jednak zmieniają
5
Kompilacja iteracyjna Przy pomocy modelu statycznego dokonuje się wyboru metod optymalizacji kodu wynikowego jak w tradycyjnym kompilatorze, Wybierane są parametry dla wybranych optymalizacji, Generowany jest tymczasowy kod wynikowy z wybranymi wcześniej parametrami, Testowana jest wydajność kodu wynikowego, informacje te są zwrotnie przekazywane do kompilatora
6
Kompilacja iteracyjna Na podstawie powyższych informacji zmieniane są parametry i następuje kolejna kompilacja, W przypadku jeśli wydajność jest na wystarczającym poziomie, przygotowywana jest wersja ostateczna kodu wynikowego.
7
Model kompilatora Kod źródłowy Kompilator (analiza statyczna) Ostateczny kod wynikowy Tymczasowy kod wynikowy Profilowanie / symulacja (analiza dynamiczna) System ekspercki Analiza empiryczna Algorytmy ewolucyjne Sprzężenie zwrotne Wyniki empiryczne Pula transformacji
8
Metody testowania 1.Przygotowanie eksperymentów i na ich podstawie opracowanie części wiedzy 2.Opracowanie modelu Dane wejściowe: Program źródłowy, architektura, rozmiar problemu, zbiór parametrów. Dane wejściowe przekształcane przy pomocy opracowanego modelu. Na wyjściu otrzymujemy wybrane/zaproponowane parametry (zestaw parametrów) dla zadanego kryterium (czas, pamięć, energia). Dodatkowo elementem danych wejściowych dla opracowanego modelu jest wiedza pochodząca z eksperymentów.
9
Prosty przykład - loop unrolling Loop Unrolling Żeby można było zmieniać kolejność kodu, w większości przypadku należy zwracać uwagę na granice pojedynczej iteracji pętli (występuje tam przede wszystkim zmiana przepływu sterowania przez instrukcje skoku). Efektywną techniką pozwalającą rozwiązać ten problem jest rozwijanie pętli. Zalecane są niewielkie rozmiary rozwinięć. Dzięki rozwinięciom możliwe jest łatwiejsze, o ile nie ma zależności, znalezienie możliwości zrównoleglenia.
10
Prosty przykład - loop unrolling Pętla for for (i=0; i<N; i++) S(i); Po rozwinięciu czterokrotnym: for (i=0; i+4<N; i+=4){ S(i); S(i+l); S(i+2); S(i+3); } for( ; i<N; i++) S(i);
11
Prosty przykład - loop unrolling wszystkie testy z MiiBench, wielkość rozwinięć większa od przyjętej standardowo, własny frontend kompilatora (ANSI C) - modyfikacja źródeł.
12
Prosty przykład - loop unrolling Przykładowy program w wersji oryginalnej, for (i = 1; i > 8; j = 1 + (j / 2); weight[i] = j << 8; }
13
Prosty przykład - loop unrolling Przykładowy program w wersji rozwiniętej 4 razy, for (i = 1; i + 4 > 8; j = 1 + (j / 2); weight[i] = j > 8; j = 1 + (j / 2); weight[i+1] = j > 8; j = 1 + (j / 2); weight[i+2] = j > 8; j = 1 + (j / 2); weight[i+3] = j > 8; j = 1 + (j / 2); weight[i] = j << 8; }
14
Prosty przykład - loop unrolling Przykładowe wyniki: Przed: ubuntu@ubuntu-desktop:~/src/cbench/bzip2d/src$./__run 8 10 Found dataset: 8 Command line: -z -k -f -c../../consumer_data/2.wav > ftmp_out Loop wrap: 10 real 0m31.143s user 0m30.422s sys 0m0.648s Po: ubuntu@ubuntu-desktop:~/src/cbench/bzip2d/src$./__run 8 10 Found dataset: 8 Command line: -z -k -f -c../../consumer_data/2.wav > ftmp_out Loop wrap: 10 real 0m29.050s user 0m28.526s sys 0m0.416s
15
Prosty przykład - loop unrolling Dobór do kompilacji statycznej na danej architekturze: Wychodzi, że dla większości programów wartości dające efekty na architekturze 2-rdzeniowej, procesor E8400, _sensowne zmiany dają wartości loop_unroll z przedziału Należy pamiętać o kosztach zmian: ubuntu@ubuntu-desktop:~/src/cbench/bzip2d/src$ ll a.out4 -rwxr-xr-x 1 ubuntu ubuntu 107726 2009-11-16 03:40 a.out4 ubuntu@ubuntu-desktop:~/src/cbench/bzip2d/src$ ll a.out8 -rwxr-xr-x 1 ubuntu ubuntu 111822 2009-11-16 03:46 a.out8
16
Optymalizacja – PSO For each particle Initialize particle END Do Particle_velocity_computing() While maximum iterations or minimum error criteria is not attained
17
Optymalizacja – PSO Particle_velocity_computing() For each particle Obliczamy wartość dopasowania (fitness value) If wartość dopasowania lepsza od najlepszej (pBest) w historii ustaw aktualną wartość jako nową wartość pBest End jako gBest wybieramy cząsteczke z najlepszą wartością For each particle Obliczamy prędkość cząsteczek zgodnie ze wzorem (a) Aktualizujemy pozycje cząsteczek zgodnie ze wzorem (b) End
18
Optymalizacja – PSO a) v[] = v[] + c1 * rand() * (pbest[] - present[]) + c2 * rand() * (gbest[] - present[]) b) present[] = present[] + v[]
19
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.