Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSławomir Wolski Został zmieniony 8 lat temu
1
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek, Hanna Mudel, Michał Skowron, Adam Sławek, Paweł Zientek Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014
2
Pomysły Inteligentne radio Radio samochodowe, które samo wyłącza się, gdy przejeżdża samochód na sygnale. Klientami byliby producenci samochodów. „Cluboteka” Aplikacja stworzona z myślą o ludziach lubiących dobrą zabawę. Przy wykorzystaniu usługi lokalizacji pokazywałaby kilka najbliższych klubów i co dany klub oferuje w danym dniu. NanBUD Produkcja włókien węglowych i nanokompozytów stosowanych do wzmacniania konstrukcji budynków. Który projekt wygrał? NanBUD. Projekt ten zdobył najwięcej punktów wg EVA, najciekawszy, przynoszący największe korzyści finansowe.
3
Opis projektu Przedsiębiorcom budowlanym wykonującym nadbudowy proponujemy wzmocnienia istniejących stropów bez konieczności wymiany ich na nowe i bez ingerencji w geometrię budynku. Dzięki naszej propozycji skracają czas remontu oraz zmniejszają jego koszty. Branża budowlana, na polskim rynku jedyną firma zajmująca się sprzedażą tego typu materiałów jest firma IZNAB sp. z o.o.. Na rynku europejskim Solintel i Toho Tenax. Naszym głównym atutem jest brak większej konkurencji na rynku krajowym. Z przeprowadzonych przez nas wywiadów wynika, że nasza propozycja spotka się z aprobatą lokalnych przedsiębiorców. Wykonalność finansowa: – Konieczne zasoby na początek – wykwalifikowana kadra (inżynierowie materiałowi, chemii, fizyki), hala produkcyjna i specjalistyczny sprzęt. – Finansowanie – UE (program Horizont 2020), wkład własny ok. 100 000zł – Wielkość i dynamika zakładanej sprzedaży rozpoczęcie współpracy z 3-4 firmami w pierwszym miesiącu działalności, Wraz ze wzrostem doświadczenia i umocnieniem naszej pozycji na rynku przewidujemy współpracę ze 150 firmami z branży.
4
Model Biznesowy #1 Relacje z klientamiKlienci targi przedsiębiorstwa budowlane, zajmujące się wykonywaniem nadbudowy na istniejących już budynkach Kanały dystrybucji i komunikacji spotkania z klientami droga mailowa dowóz materiałów do klienta Kluczowe partnerstwaGłowne działaniaWartość zespół naukowców pracujący nad ulepszaniem materiałówprodukcjapolskie sprzedażinnowacyjność przedsiębiorstwa budowlane jedyna taka oferta na polskim rynku Kluczowe zasoby tworzywa niezbędne do produkcji nanokompozytów sprzęt, fabryka pracownicy techniczni
5
WYWIADY: Przeprowadziliśmy 2 wywiady z właścicielami firm, które specjalizują się w nadbudowach różnego typu obiektów. W wywiadach pytaliśmy o możliwość zastosowania naszych nanomateriałów w tego typu pracach budowlanych oraz jakie są główne wady proponowanego przez Nas rozwiązania.
6
Wnioski z wywiadów Nasi rozmówcy byli zainteresowani proponowanymi rozwiązaniami. Jako główną zaletę podawano przede wszystkim mniejszą wagę i kształt, ponieważ te cechy pozwalają na łatwiejsze przetransportowanie nanomateriałów na poddasze. Mniejsze rozmiary przyczyniają się także do zmniejszenia liczby zaangażowanych środków przewozowych w stosunku do konwencjonalnych materiałów.
7
Wnioski z wywiadów Główną wadą była oczywiście wyższa cena nanomateriałów, niż w przypadku materiałów konwencjonalnych. Pierwszy rozmówca posiadający niewielką firmę stwierdził, że cena większa o 10-15 % za materiał przeznaczony do wykonania jednego zlecenia jest dla niego niedopuszczalna i mimo lepszych właściwości samego materiału nie skorzystałby z takiej opcji. Drugi rozmówca o bardziej ugruntowanej pozycji na rynku powiedział, że byłby w stanie przekonać swoich klientów do zastosowania tego typu materiałów.
8
Nauka z wywiadów Wywiady potwierdziły przypuszczenia, że znajdą się zwolennicy i przeciwnicy zaproponowanej, nowej, technologii. Tam gdzie głównym kryterium branym pod uwagę przez klienta jest cena wykonania nadbudowy nasz produkt raczej się nie sprawdzi. Tam gdzie potrzeba materiału, który w efekcie końcowym zajmie mniej powierzchni użytkowej, gdzie liczy się czas w jakim zostanie wykonana nadbudowa widzimy szanse na sprzedaż nanomateriałów.
9
Podsumowanie wywiadów Zawsze produkt innowacyjny kosztuje więcej niż konwencjonalny. Jakość produktu, czy łatwość jego użytkowania z reguły także wpływa na jego cenę. Zawsze znajdą się klienci, którzy są skłonni zapłacić więcej za produkt wyróżniający się lepszymi właściwościami od innych. Znajdą się też tacy, którzy powiedzą „To mi niepotrzebne bo mogę to zrobić taniej”
10
Model Biznesowy #2 Kluczowe partnerstwaGłowne działaniaWartość zespół naukowców pracujący nad ulepszaniem materiałówprodukcjalżejsze materiały sprzedażłatwiejszy i szybszy montaż przedsiębiorstwa budowlane wyższa jaość w podobnej cenie Kluczowe zasobymontaż bez ingerencji w geometrię budynku tworzywa niezbędne do produkcji nanokompozytów sprzęt, fabryka pracownicy techniczni Relacje z klientamiKlienci targi przedsiębiorstwa budowlane, zajmujące się wykonywaniem nadbudowy na istniejących już budynkach długotrwała współpraca Kanały dystrybucji i komunikacji spotkania z klientami droga mailowa dowóz materiałów do klienta
11
Następne kroki Kopiowanie wzorców z zagranicy Skupienie się na importowaniu nanomateriałów zagranicznych Wstrzymanie się z decyzją o produkcji nanomateriałów na własną rękę Jeśli rynek zareaguje pozytywnie wówczas podjęcie próby stworzenia firmy produkcyjnej
12
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.