Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDominika Szymczak Został zmieniony 8 lat temu
1
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
2
Plan marketingowy Produkt (wraz z opakowaniem), Rynek docelowy, Niezbędne koncesje i pozwolenia, Podaż na rynku wraz oceną konkurencji, Popyt na rynku, Ocena chłonności rynku, Cena, Dystrybucja, Promocja, Plan ilościowy i wartościowy sprzedaży, Plan kosztów sfery marketingowej.
3
Dystrybucja Bezpośrednia, Pośrednia
4
Promocja Środki reklamy: – radio, – telewizja, – listy i ulotki, Środki sprzedaży osobistej: – prezentacje, – telemarketing, Środki promocji sprzedaży: – pokazy, – upominki, – konkursy konsumenckie, PR; Sponsoring.
5
Plan zarządzania szczegółowy opis produktów i usług, harmonogram przedsięwzięcia, sfera działalności, forma organizacyjna i prawno-własnościowa przedsięwzięcia, formy zatrudnienia, koszty sfery zarządzania.
6
Szczegółowy opis produktów i usług produkt lub usługa wraz z opisem technologicznym, strategia produkcji, program produkcji, sposób zorganizowania dostaw materiałów i surowców.
7
Harmonogram przedsięwzięcia spis wszystkich czynności składających się na przedsięwzięcie wraz z szacowanymi terminami rozpoczęcia i zakończenia, trzy okresy: – przygotowań, – wdrożenia, – eksploatacji.
8
Sfera działalności biznesowa, publiczna, „trzeci sektor”.
9
Forma organizacyjna i prawno- własnościowa przedsięwzięcia Jak przedsięwzięcie będzie występować: – wydzielenie osób, – stworzenie działu/wydziału, – spółka celowa (jaka?), – outsourcing (ogłoszenie przetargu publicznego).
10
Zatrudnienie umowy cywilnoprawne, umowy o pracę, kontrakty, umowy handlowe.
11
Koszty sfery zarządzania koszty produkcji, koszty zatrudnienia, pozostałe.
12
Plan finansowy analiza i kształtowanie efektywności – cele w sferze finansowej, przyjęte założenia dotyczące efektywności, ryzyko, potencjalne źródła finansowania zewnętrznego.
13
Efektywnościowe strategie inwestycyjne oszczędnościowa (W=const. N -> min.), wydajnościowa ( W -> max. N=const.).
14
Przyjęte założenia dotyczące efektywności Rodzaj przedsięwzięciaCharakter miernika infrastrukturaczas zwrotu inwestycje produkcyjnezysk skapitalizowany (projektowane przychody – projektowane koszty) organizacyjnezmiana planowanego poziomu zatrudnienia (stopy zatrudnienia) produkcyjnezmiana wielkości produkcji rynkowezmiana wielkości sprzedaży technicznezmiana odtwarzania środków produkcji (średni wiek parku maszynowego) kapitał ludzkistabilizacja / wydajność kadr finansowerentowność kapitałów biznesowerentowność, płynność użyteczności publicznejdeficytowość = 0, pokrycie kosztów =< 1, odpłatność =1
15
Plan finansowy* Rachunek zysków i strat, Rachunek przepływów pieniężnych.
16
Zarządzanie ryzykiem Ocena ryzyka –Analiza ryzyka, –Identyfikacja ryzyka, –Opis ryzyka, –Pomiar ryzyka, –Ewaluacja ryzyka, Informowanie o ryzyku, Decyzja, Postępowanie wobec ryzyka, Monitoring ryzyka.
17
Techniki zarządzania ryzykiem Burza mózgów, Metoda delficka, Analiza SWOT, Diagram Ishikawy, Metoda list kontrolnych, Metoda PERT, Modelowanie i symulacje komputerowe, Macierz ryzyka, Metoda ryzyk częściowych
18
Diagram Ishikawy człowiek (Man) materiał (Material) sprzęt/maszyna (Machine) stosowana metoda (Method) kierownictwo (Management) środowisko/otoczenie (Environment)
19
Macierz ryzyka Prawdopodobieństwo wystąpienia, Potencjalne skutki
20
Podstawowa metoda oceny ryzyka – metoda scenariuszy budowanie scenariuszy rozwoju sytuacji, ocena prawdopodobieństwa, określenie średnioważonej efektywności przedsięwzięcia. w wersji uproszczonej – trzy scenariusze (pesymistyczny, realistyczny, optymistyczny)
21
Potencjalne źródła finansowania zewnętrznego dotacje, instrumenty dłużne, instrumenty kapitałowe, leasing, partnerstwo publiczno-prywatne.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.