Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1
Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych – i zapewnienie ich powinno być absolutnym priorytetem. W tym czasie dla dziecka liczy się różnorodność i bogactwo czynności, które może dziecko wykonać – działanie, eksperymentowanie, doświadczanie… Potencjał edukacyjny szkoły jest inny niż przedszkola Rodzice znają swoje dzieci lepiej niż partie polityczne i Ministerstwo Edukacji Narodowej 2
SP111 – starannie przygotowana na przyjęcie sześciolatków 3
SPECYFIKA SP 111 W ŁODZI Szkoła z klasami integracyjnymi – 20 uczniów, 2 nauczycieli na lekcji Specjaliści: logopeda, rehabilitant, psycholog, pedagog,pedagodzy specjalni, pielęgniarka Specjalistyczne zajęcia: logopedia, rehabilitacja, integracja sensoryczna 4
INNE ATUTY SZKOŁY Budynek szkoły po termomodernizacji – 2014 rok Bezpieczne przejście – opiekun przejścia dla pieszych; Wielofunkcyjne boisko Dziedziniec wewnętrzny do spędzania przerw na powietrzu Plac zabaw Duża i mała sala gimnastyczna Sala do zajęć z elementami integracji sensorycznej Obiady – kuchnia szkolna 5
PRZESTRONNE SALE LEKCYJNE 6
DOSKONAŁE ZAPLECZE SPORTOWE – BOISKO, PLAC ZABAW 7
DOSKONAŁE ZAPLECZE SPORTOWE – SALA GIMNASTYCZNA 8
Przestronne korytarze i kącik wypoczynkowy 9
Sala do rehabilitacji i integracji sensorycznej 10
Aktywne przerwy na powietrzu 11
Funkcjonalna jadalnia - obiady przygotowywane są w kuchni szkolnej 12
Świetlica szkolna czynna od 6.30 –
Zajęcia z komputerem i tablicą interaktywną 14
Łagodny, przyjazny dziecku proces adaptacji – realizacja autorskiego szkolnego programu POMOST Spotkanie integracyjne dzieci w czerwcu Pierwszy tydzień szkolny z pluszakiem Zwiedzanie szkoły i okolic szkoły Przerwy spędzane w pracowni Identyfikatory dla uczniów Projekt: klasy partnerskie Zabawy na przerwach - integrujące dzieci – „roztańczone przerwy” 15
Staranna organizacja czasu i przestrzeni w szkole W pracowni wyodrębnione miejsce do zabawy Miejsce na pozostawienie podręczników i przyborów szkolnych Lekcje niezależne od szkolnych dzwonków Bezpieczne przerwy; roztańczone przerwy Obiady w stołówce szkolnej na wyodrębnionej przerwie Opieka świetlicowa (w grupach nie większych niż 25 uczniów) Dodatkowe zajęcia po lekcjach (rozwijające zainteresowania, wspierające rozwój, wyrównawcze) 16
Nauczyciele w klasach I – III przygotowani do pracy z młodszym uczniem 17
18 Indywidualne podejście do dziecka treści programu oraz sposób i tempo jego realizacji dostosowane do indywidualnych możliwości uczniów czas trwania zajęć edukacyjnych i ich intensywność oraz długość przerw dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci
A dla rodziców… Wsparcie psychologiczno- pedagogicznego Zajęcia w ramach Akademii Rodziców Stypendia socjalne Pomoc z MOPS 19
ODWIEDŹ NASZĄ SZKOŁĘ DRZWI OTWARTE Zapytaj dyrektora i nauczycieli o: Proces adaptacji w szkole organizację świetlicy zajęcia po lekcjach obiady Zobacz: sale i ich wyposażenie miejsce do zabawy miejsce na pozostawienie podręczników 20
JESTEŚMY PRZYGOTOWANI 21
22 CZEKAMY! SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 ul. Jaracza 44/ Łódź tel