Matematyka w muzyce Mateusz Gajos kl. I a.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
WOKÓŁ NAS.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej)
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
Wartości rytmiczne nut
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Matematyka w naszym życiu
Krakowiak.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Podstawy analizy matematycznej I
Muzyka rockowa wykonał: Krzysztof kanios.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Liczby rzeczywiste ©M.
Konstrukcje geometryczne
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Przygotował: Jakub Wiśniewski Klasa VIa
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Matematyka w życiu codziennym
Metody przygotowujące do nauki matematyki
RYTM. RYTM CO TO JEST RYTM? element muzyki mówiący o RYTM element muzyki mówiący o RELACJACH CZASOWYCH między dźwiękami który dźwięk jest krótszy?
Matematyka w muzyce.
MATEMATYKA W MUZYCE.
Matematyka w muzyce.
O MINACH I NIE TYLKO… Jakie zjawiska muzyczne zostały odwzorowane w Waszych rysunkach?
wykonanie: Katarzyna Hoffmann, Anna Kasiewicz, Jakub Stasiuk
Matematyka w muzyce.
UŁAMKI ZWYKŁE.
PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR”
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Elementy dzieła muzycznego
Jak graficznie przedstawić ułamek?
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Dźwiękoludki Junior Music Course. Kraje, w których działają Szkoły Muzyczne YAMAHA.
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
Rodzaje liczb.
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
„Liczby wokół nas”.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
ZASTOSOWANIE MATEMATYKI W ŻYCIU CODZINNYM
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
„Muzyka oznacz tylko samą siebie” - Aldous Huxley
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
Figury płaskie Układ współrzędnych.
SYSTEM EDUKACYJNY DO PRZEDMIOTU MUZYKA KOMPUTEROWA Dyplomant: Mateusz Prokop Nr albumu: 3221 Promotor: prof. zw., dr hab. inż., dr n.e. Franciszek Marecki.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2.  Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia.
MATEMATYKA W MUZYCE. METRUM - METRUM - obowiązujący w utworze muzycznym schemat, który określa układ akcentów w obrębie taktu oraz sposób zapisu wartości.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Matematyka w muzyce Matematyka w muzyce Matematyka w muzyce.
Matematyka w Muzyce.
Judyta Izabela Stepaniuk klasa 2 B
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 3
Zapis prezentacji:

Matematyka w muzyce Mateusz Gajos kl. I a

Matematyka - to nauka ścisła, która jest domeną ludzkiego umysłu. Muzyka - jest sztuką, i odnosi się bezpośrednio do naszych emocji. Istnieje dużo przykładów potwierdzających wykorzystanie symboliki matematycznej w muzyce.

½ - podział wartości nut 1:2 – zapis taktu Matematykę i muzykę najsilniej łączy pojęcie rytmu. Matematycznym odpowiednikiem są : wielokrotność liczby, działaniem mnożenia oraz dzielenia z resztą, przesunięcie figury geometrycznej odpowiadające powstawaniu danej figury rytmicznej, ułamki dzielące takty na części. ½ - podział wartości nut 1:2 – zapis taktu

Zajęcia muzyczno - ruchowe dają możliwość poznania : W zdobywaniu wiedzy muzycznej w dużym stopniu pomagają umiejętności matematyczne. Zajęcia muzyczno - ruchowe dają możliwość poznania : figur geometrycznych, położenia, kierunku oraz wielkości.

Rozróżnia się dwie zasadnicze grupy metrum parzyste i nieparzyste Istotę ułamka pozwalają zrozumieć ćwiczenia wprowadzające i utrwalające metrum na 2, 3, 4. Termin "metrum" (lub "takt") oznacza ile jednostek czasu trwa każdy takt w danym utworze (w nutach poszczególne takty oddzielone są pionowymi kreskami). Rozróżnia się dwie zasadnicze grupy metrum parzyste i nieparzyste Podstawowe metrum parzyste to "4/4", czyli takt trwa 4 jednostki czasowe (mówi się też - zwłaszcza w trakcie ćwiczenia - że takt liczymy na 4 - raz, dwa, trzy, cztery, albo - że np. gitarzysta uderza akord 4 razy). Podstawowe metrum nieparzyste to "3/4", czyli takt trwa 3 j.cz. (liczymy takt na 3, gitarzysta uderza akord 3 razy).

Mierzenie i porównywanie rozmaitych wielkości odcinków to w matematyce cechy wielkościowe, w muzyce można je realizować przez czasowe ujmowanie różnych wartości nut. Powtarzalność metryczno – rytmiczna pozwala zrozumieć zjawisko wielokrotności

NIE MA MUZYKI BEZ MATEMATYKI !!! Co łączy matematyka i muzyka ? Obaj dużo ćwiczą. Harmonia - uporządkowanie dźwięków i reguły tworzące ład i porządek matematyczny. NIE MA MUZYKI BEZ MATEMATYKI !!!