Drzewo genetyczne mojej rodziny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INSTYTUT POLIMERÓW Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej
Advertisements

MATURA 2013.
Uroczystość wręczenia certyfikatów dla nauczycieli
Klasa I a.
Jaki jest rozkład wybranych cech dominujących i recesywnych wśród populacji uczniów klas 1? Prezentacja grupy B.
Aleksandra Mańkowska kl. IIIc
Nasza Klasa II Gimnazjum.
Rozwiązywanie układów
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
ORGANIZACJA M.O.W.A małe co nieco o MOWIE cele naszej organizacji
JAK MIESZKAŃCY MOGILNA CZUJĄ SIĘ W
W dwunastu edycjach konkursu, jakie odbyły się do 2013 roku udział wzięło 64 uczniów naszej szkoły: - 18 otrzymało z rąk Prezydenta Miasta Gdyni.
Rok szkolny
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
URZĄD MIASTA LEGIONOWO
Klasa I a Wychowawca Agnieszka łącka. Klasa I a Wychowawca Agnieszka łącka.
Olimpiady Przedmiotowe
Temat: ,,Jaki jest rozkład cech dominujących i recesywnych wśród uczniów klas III naszej szkoły?”
OPRACOWAŁA JOANNA Hajor- Klimek
Drzewo rodowe.
Opracowała Joanna Hajor- Klimek
Kręgowce.
Tanzania: między tradycją a nowoczesnością
Reporterzy z klasy 2.
Klasyfikacja śródroczna 2013/2014
Klasa 1a Paulina Kosmala, średnia ocen 5,14
PREZENTACJA PROFILU BIOTECHNOLOGICZNO- MEDYCZNEGO
Dziedziczenie cech jednogenowych.
Równowaga długookresowa (brak zysku nadzwyczajnego)
PIERWSZE PÓŁROCZE (podsumowanie)
Dorobek naukowy Zakładu Socjologii Grup Dyspozycyjnych Instytutu Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Podsumowanie I semestru roku szkolnego 2014/2015
Autor: Katarzyna Daniel uczennica Gimnazjum im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach.
Kinga Szymczykowska kl. IIc Katarzyna Kopczyńska kl. Iic Kewin Drapała kl. IIc Filip Jasiukiewicz kl. IIg Bartosz Barański kl. IIg Maksym Kujawa kl. IIg.
Równowaga krótkookresowa (występowanie zysku)
KLASY 1 Aniela Gwóźdź Bestwina Zuzanna Grabowska Warszawa.
Firma działająca w ramach miniprzedsiębiorstwa przy VI LO im. Juliusza Słowackiego w Kielcach.
Polskie Stronnictwo Ludowe Listy kandydatów na posłów i senatorów 29 sierpnia 2015 r.
Prawdopodobieństwo.
Konkurs na opracowanie projektu graficznego na logo Powiatu Aleksandrowskiego.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku. Czym możemy pochwalić się przed rodzicami ? – nasze osiągnięcia i sukcesy we wrześniu i październiku 2015.
Podstawowe reguły dziedziczenia genów
KRONIKA KLASY 6B .
Genetyczne uwarunkowanie płci
Rok akademicki 2015/16. *R*R ok akademicki 2015/16 pierwszy semestr ukończyło 18 grup komputerowych *o*o różnym poziomie zaawansowania. Ogółem liczba.
Wykonały: Natasza Richter Nina Linde Angelika Wabik
Opracowała Bożena Smolik Konsultant Arleta Poręba-Konopczyńska
1.24. Wkład grochu i muszki owocowej w rozwój genetyki
WARSZTATY PROJEKTOWE na opracowanie programu przemian w sferze gospodarczej i przestrzennej na wskazanym obszarze Pragi Północ.
Podstawowe mechanizmy dziedziczenia cech Współdziałanie niealleliczne
Michał Pietrusiński Uniwersytet Medyczny w Łodzi Łódź 2008
 Działania poza świadomością odbiorcy, służące kształtowaniu poglądów.
Bergerki i Stasieńki Wykonała Klaudia Mazurkiewicz Ie.
III FESTIWAL TALENTÓW 25 MARCA 2015r. Talent ze wszystkiego może uczynić rzecz piękną.
Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Zapraszamy do zapoznania się ze spółką. Nasza firma składa się z 8 osób, wszyscy chodzimy do klasy 2 o profilu z rozszerzonymi matematyką, geografią i.
Najlepsi uczniowie rybnickich szkół
Dziedziczenie cech Uczniowie klasy III C.
ROZWÓJ FIZYCZNY BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW HELENA POPŁAWSKA, AGNIESZKA DMITRUK, WOJCIECH HOŁUB.
Prod. Marcin Olszewski Oraz Dawid Krajewski.
BPH-Dr n. med. Wojciech Dyś.
Dziedziczenie cech
Tt. ooo 3.
u krwiodawców na Dolnym Śląsku”
PRACE I PRAWA GRZEGORZA MENDLA
Zespół Szkół Ekonomicznych im. O. Langego w Chorzowie
DELTA STYLE Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
IX Liceum Ogólnokształcące im. Karola Libelta w Poznaniu
Trójkąt Pascala a geny kumulatywne - biomatematyka
Zapis prezentacji:

Drzewo genetyczne mojej rodziny Zuzia Dyduch kl. III eg

DRZEWO GENEALOGICZNE Marta Wojciech Jadwiga Tadeusz Marek Marcin Katarzyna Monika Zuzia Filip

DRZEWO GENEALOGICZNE Aa Aa aa Aa aa aa Aa aa Aa aa

Kolor włosów

W – allel ciemnych włosów w – allel jasnych włosów

Dziadkowie od strony ojca Marta – Ww Wojciech – Ww Wojciech Marta W w WW Ww ww Marek Marcin

Dziadkowie od strony matki Tadeusz - Ww Jadwiga - ww Tadeusz Jadwiga W w Ww ww Katarzyna Monika

Rodzice Marcin – ww Katarzyna - Ww Zuzia ww Filip

Włosy proste i kręcone Wielu ludzi w mojej rodzinie posiada kręcone włosy. Są to, np. moje obie babcie, siostra mojej mamy i moja mama. Reszta natomiast posiada włosy na pośrednim poziomie pomiędzy kręconymi, a prostymi.

Kolor oczu

O – allel brązowych oczu o – allel niebieskich oczu

Dziadkowie od strony ojca Marta – Oo Wojciech – Oo Wojciech Marta O o OO Oo oo Marek Marcin

Dziadkowie od strony matki Tadeusz - Oo Jadwiga - oo Tadeusz Jadwiga O o Oo oo Katarzyna Monika

Rodzice Marcin – oo Katarzyna - Oo Zuzia oo Filip

Umiejętność zwijania języka w rurkę Umiejętność tę posiadają wszyscy członkowie naszej rodziny, z wyjątkiem mojego dziadka. Niemniej jednak cecha ta jest cechą dominującą, więc nieumiejętność zwijania języka w rurkę została wyparta w następnych pokoleniach.

Odstające lub przylegające uszy i dołki na policzkach Wszyscy członkowie mojej rodziny posiadają przylegające uszy i nie mają dołków na policzkach, czy też brodzie.

Odziedziczone przeze mnie cechy Zuzia Dyduch - Aa Występują u mnie zarówno geny dominujące (ciemne włosy, umiejętność zwijanie języka w rurkę), jak i recesywne ( policzki bez dołków, proste włosy). Na tej podstawie można stwierdzić, że jestem organizmem heterozygotycznym, ponieważ nie ujawniły się u mnie jednoznaczne cechy, które byłyby efektem działania homozygotycznego, genów dominujących bądź recesywnych.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!