Wypadek polskiego autokaru pod Berlinem –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki informacyjne.
Advertisements

NUMER 112 Prawo do opieki zdrowotnej SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Natalia Białek, Scenariusz.
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Film jest z gatunku dramatem wojennym. Rok produkcji to 1978 rok. Reżyserem jest Jan Łomnicki, zaś twórcą scenariuszu Jerzy Stefan Stawiński. Film oparty.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 7: Sporządzanie dokumentacji z działań ratowniczych Autor: Robert Łazaj.
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 4: Organizacja akcji ratownictwa technicznego na drogach Autor:
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Prędkość i hamowanie.
Michał Szczepański Patryk Banasiak
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O STAN BEZPIECZEŃSTWA NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
NIESZCZĘŚLIWE WYPADKI Znany sportowiec zginął pod Mikołajkami aw, pap , …nad ranem w wypadku samochodowym pod Mikołajkami zginął Paweł Czarniewski.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie
Jak moje miasto jeździ z głową !
Autorka: Sylwia Palonek
Wydziału Mechanicznego
Zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej
Czy zastanawiałeś się kto w sytuacji zagrożenia pomoże Twoim najbliższym kiedy będą zdani tylko na siebie ? Co stanie się, gdy starsza lub niepełnosprawna.
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Pijani kierowcy na polskich drogach
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Główne grzechy kierowców
Kolizja a wypadek drogowy
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Znaki drogowe Krzysztof Kmieć.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RZESZOWIE st. bryg. Bogdan Kuliga Podkarpacki Komendant Wojewódzki PSP SYSTEM RATOWNICTWA DROGOWEGO NA.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu kolbuszowskiego w 2015r.
Bezpieczeństwo i rozwaga- tego od ciebie każdy wymaga.
Wypadek drogowy Jak się zachować przy kolizji czy wypadku. Co zrobić jak zabezpieczyć miejsce zdarzenia drogowego. Pierwsza pomoc na miejscu wypadku drogowego.
Nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy. Zewnętrzne i wewnętrzne organa nadzoru PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA ZAKŁAD PRACY służba.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
WYPADEK DROGOWY PODSTAWOWE ZADANIA RATOWNICZE ROZPOZNANIE
Bydgoszcz,
PIERWSZA POMOC.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 4: Organizacja akcji ratownictwa technicznego na drogach Autor:
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 4: Organizacja akcji ratownictwa technicznego na drogach Autor:
SZKOLENIE Z ZAKRESU RATOWNICTWA TECHNICZNEGO DLA STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 4: Organizacja akcji ratownictwa technicznego na drogach Autor:
Bezpieczeństwo działań
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

Wypadek polskiego autokaru pod Berlinem – 26.09.2010 Pracę wykonali: Ewa Niewińska, Natalia Nazar, Mateusz Moczarski.

Miejsce wypadku: Wypadek wydarzył się na autostradzie A10 – obwodnicy autostradowej Berlina (tzw. Berliner Ring) – w kierunku Königs Wusterhausen na skrzyżowaniu Schönefelder Kreuz (węzeł A10 z A13 w kierunku północy i A13 w kierunku południa), 24 km na południe od centrum Berlina.

Dane: W autobusie znajdowało się w sumie 49 osób - 47 pasażerów i dwóch kierowców. Wracali do kraju z Hiszpanii. Pasażerowie to członkowie nadleśnictwa z miejscowości Złocieniec. Zginęło 14 osób, a 29 zostało rannych.

Nadleśnictwo Złocieniec

1035 – policja odebrała meldunek o wypadku Przebieg wypadku: 1035 – policja odebrała meldunek o wypadku Według ustaleń policji, polski autokar firmy Pol-Bus został zepchnięty z jezdni przez wjeżdżający na autostradę samochód osobowy marki mercedes. Autokar uderzył w przęsło wiaduktu, chcąc uniknąć zderzenia.

Wizualizacja wypadku film

1043 – przybywają pierwsze służby ratunkowe, 1045 – zabezpieczenie miejsca wypadku przez policję i straż pożarną, 1050 – służby ratunkowe stwierdzają pierwsze zgony wśród ludzi i wyciągają ranne osoby z wraku autokaru, 1052 – karetki pogotowia zabierają do szpitali rannych,

1100 – 1215 – opatrywanie rannych, transport rannych do szpitali, zeznania świadków wypadku, Około 1225 – zakończenie akcji ratunkowej i zabranie wraku autokaru z autostrady.

Wszystkich rannych przewieziono drogą lądową i powietrzną (ciężko rannych) do 15 berlińskich szpitali i tzw. centrów wypadkowych.

Z relacji niemieckich ratowników, którzy błyskawicznie przybyli na miejsce katastrofy wynika, że widok na miejscu katastrofy był straszny. Zszokowani ranni chodzili boso po autostradzie, niektórzy krzyczeli. W pojeździe i poza nim leżały zwłoki 12 zmarłych na miejscu pasażerów.

Zdjęcia przedstawiające akcję ratunkową i zabezpieczenie miejsca wypadku.

Zarządzono objazd

Wykaz służb ratowniczych W akcji ratunkowej udział wzięło 250 funkcjonariuszy: straż pożarna i służby medyczne z całej Brandenburgii, wspomaganych przez pięć śmigłowców ratowniczych.

Straż pożarna 3 pojazdy 4 pojazdy

Pogotowie ratunkowe 14 pojazdów 19 pojazdów

Policja około 12 pojazdów

Śmigłowce ratunkowe 5 sztuk

Pomoc drogowa 1 pojazd

Sprawczyni wypadku Jak informuje policja, 37-letnia Beatrice D. wybrała się w niedzielę z kilkorgiem przyjaciół do Polski, by korzystnie kupić papierosy. Przy wjeździe na autostradę A10 straciła panowanie nad swoim mercedesem, wjechała na polski autokar, który uderzył w filar wiaduktu. Kobieta niemal nie ma obrażeń fizycznych, lecz jej stan nie pozwala na przesłuchanie przez policję. Pasażerowie mercedesa twierdzą, że auto jechało ze zbyt dużą prędkością.

Zarzuty Nieumyślne spowodowanie śmierci 14 osób – taki zarzut przedstawiła prokuratura w Poczdamie kobiecie, która spowodowała wypadek polskiego autokaru. Oskarżenie opiera się na ekspertyzie biegłych, dotyczącej przebiegu wypadku. 37-letnia kobieta prowadziła samochód osobowy, który uderzył w polski autokar, spychając go na filar wiaduktu. Zarzucono jej, że na końcowym odcinku wjazdu na autostradę A10 - pomimo deszczowej pogody i złych warunków na jezdni - za bardzo zwiększyła prędkość. W konsekwencji tyłem pojazdu zarzuciło na bok, samochód wpadł w poślizg, zjechał z pasa przyśpieszania na prawy pas ruchu i doszło do zderzenia z polskim autokarem. Oskarżonej grozi kara do 5 lat więzienia.

Stan techniczny autokaru Firma, do której należał autokar rozbity w Niemczech, była prowadzona solidnie, a jej autokary sprawne - wynika z kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego. Firma przewozowa z Suchania (Zachodniopomorskie), która ma 14 autobusów, była w ciągu ostatnich dwóch lat kontrolowana 18 razy - ostatnio we wrześniu br. Z prowadzonych kontroli zarówno pojazdów na trasach, jak również w siedzibie firmy wynika, że przedsiębiorstwo to było bardzo dobrze prowadzone. Podkreślił, że autokary były w dobrym stanie, a kierowcy przestrzegali czasu pracy. Autokar marki MAN, który uległ wypadkowi w Niemczech, był kontrolowany na trasie ostatnio w tym miesiącu - Żadnych nieprawidłowości nie stwierdzono, pojazd był w pełni sprawny, a kierowcy dobrze wypełniali swoje obowiązki .

Reakcja władz Na miejsce wypadku udali się m.in. premier Donald Tusk i minister zdrowia Ewa Kopacz. W dniu katastrofy wstępne czynności wyjaśniające wszczęła Prokuratura Rejonowa w Stargardzie Szczecińskim, następnego dnia śledztwo przejęła Prokuratura Okręgowa ze Szczecina. W sprawie nieumyślnego zabójstwa śledztwo przeciwko 37-letniej kobiecie prowadzącej samochód osobowy wszczęła również niemiecka prokuratura. Z powodu tragedii, wojewoda zachodniopomorski ogłosił dzień 28 września 2010 dniem żałoby na obszarze województwa zachodniopomorskiego. Dzień wcześniej także władze Brandenburgii - kraju związkowego, na którego terenie doszło do wypadku - zarządziły opuszczenie flag do połowy masztów.

film