SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
"Bezpieczna droga z radami SpongeBoba"
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
Bezpieczny Przedszkolak
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Bezpieczne wakacje.
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
*Pierwszego dnia przedszkolaki wybrały się do Wojskowych Zakładów Lotniczych w Łodzi zorganizowanej przez Pana Marcina Nocunia. Przedszkolaki miały okazję.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
Grupa IX na tropie zawodowych możliwości Grupa IX na tropie zawodowych możliwości.
Tydzień Edukacji Globalnej
BĄDŹ BEZPIECZNY W WAKACJE
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” - czyli grupa 0a na pobliskim skrzyżowaniu
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Pani Policjant w grupie Słowików
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”

Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim

Każdy zarówno rodzice jak i nauczyciele chcą aby nasze dzieci były bezpieczne. Jest to naszym nadrzędnym celem, dlatego nasze przedszkole, wzięło udział w kolejnej akcji z cyklu Akademia Zdrowego Przedszkolaka „Bezpieczny przedszkolak w środowisku” aby wiedzieć jak bezpiecznie spędzać czas w domu, przedszkolu na placu zabaw oraz na drodze. Naszym zdaniem był to tak ważny temat, że został przeprowadzony we wszystkich grupach wiekowych

Pierwszym krokiem było poinformowanie rodziców poprzez zaprezentowanie głównych celów oraz plakatu promującego akcje na tablicy ogłoszeń. Po raz kolejny rodzice wykazali się dużym zainteresowaniem oraz chęcią niesienia pomocy przy realizacji projektu.

1. Poznajemy zasady bezpieczeństwa w domu

W pierwszym tygodniu dzieci na podstawie bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Co to jest bezpieczeństwo?” zapoznały się z pojęciem „bezpieczeństwa”. Dowiedziały się, jakie niebezpieczne przedmioty mogą znajdować się w ich własnym otoczeniu, do których miejsc nie powinny się zbliżać i czego nie mogą robić pod nieobecność rodziców. Dzieci poznały również ważne numery telefonów alarmowych oraz jakie służby ratownicze pomagają w sytuacjach zagrożenia.

Michalina doskonale zapamiętała ważne numery telefonów alarmowych

Chłopcy równie dobrze wykazali się znajomością poznanych numerów

Dzieci bardzo chętnie kolorowały pojazdy ratunkowe

O to efekty naszej pracy

Bardzo pomocne okazały się plansze przedstawiające pomieszczenie w domu (kuchnia, łazienka, pokój). Dzieci nie miały żadnego problemu, ze wskazaniem niebezpiecznych przedmiotów, ale i wykazały się niebywałą wyobraźnią przy wymyślaniu sytuacji, które mogą zagrażać i jak ich unikać. W celu uatrakcyjnienia zajęć zaprosiłyśmy do współpracy pracownika Policji, który opowiedział dzieciom i wskazał czyhające na nich niebezpieczeństwa.

Pani Terenia ciekawie tłumaczyła dzieciom czego powinni wystrzegać się i na co uważać w domu

Plansze z pomieszczeniami domowymi

Kuba doskonale wykazał się znajomością niebezpieczeństw czyhających w domu

Dzieci aktywnie uczestniczyły w dyskusjach na temat niebezpieczeństw mogących znajdować się w domu

Przedszkolaki z chęcią kolorowały pomieszczenia według własnego pomysłu

2. Bezpieczeństwo poza domem oraz w trakcie aktywności fizycznych

W drugim tygodniu przedszkolaki dowiedziały się o zasadach prawidłowego zachowania się podczas aktywności poza domem oraz w kontakcie ze zwierzętami. Omówiliśmy poszczególne ilustracje mające na celu ocenę postępowania w różnych sytuacjach poza domem i w kontaktach z osobami obcymi oraz pokazanie prawidłowego zachowania.

Pani Mirka przybliżyła dzieciom informacje na temat sytuacji zagrożenia w kontaktach ze zwierzętami

Prace dzieci na temat zachowania się podczas zabaw z psem

Następnie dzieci wymieniały zwierzęta, które mają w domu i są ich przyjaciółmi, opowiadały w jaki sposób opiekują się nimi i jak zachowują się ich ulubieńcy. Rozmowa ukierunkowana została na sytuacje, jakie mogą sprowokować psa do ataku i jak radzić sobie w sytuacji zaatakowania przez psa. Wspólnie z dziećmi nauczyłyśmy się przyjmować pozycję bezpieczną tzw. żółwia.

Poznajemy pozycję na „żółwie”

W kolejnym dniu dzieci przypomniały sobie zasady bezpieczeństwa, a następnie wysłuchały bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – bezpieczeństwo w czasie zabawy”. Dowiedziały się jak należy zachowywać się w czasie zabaw i zajęć gimnastycznych aby nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych dzieci. Po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa obowiązujących w trakcie zabaw, wyszliśmy do parku na dmuchany zamek gdzie dzieci swobodnie bawiły się, a jednocześnie zwracając uwagę na bezpieczeństwo.

Wszyscy chętnie uczestniczyli w zajęciach gimnastycznych

Chłopcy z przyjemnością wykonywali ćwiczenia rozciągające

Michał z uśmiechem na twarzy wykonywał ćwiczenia na ławeczce

Julka dzielnie utrzymuje równowagę

Zabawy na dmuchanym zamku sprawiły dzieciom wielką radość

3. Jak zachować bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego Dzieci zapoznały się z zasadami ruchu drogowego. Dowiedziały się co to jest ruch uliczny, kto to jest pieszy, co oznaczają kolory na sygnalizatorze świetlnym. W związku z tak ważnym tematem wybraliśmy się z wizytą na posterunek policji. Pan Policjant zapoznał dzieci z pracą Policji, opowiedział kiedy należy dzwonić i prosić o pomoc. Opowiedział jak bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy, co zrobić, kiedy nie ma sygnalizatora i pasów. Pogadanki o bezpieczeństwie w ruchu drogowym wysłuchały w wielkim skupieniu wszystkie przedszkolaki. Podczas spaceru na Komendę Policji w okolicy dzieci obserwowały ruch drogowy, przyglądały się jak wyglądają znaki drogowe i próbowały wyjaśnić ich znaczenie.

Ola pokazała jak prawidłowo ubrać się na przejażdżkę rowerową

Pani Alicja przekazała wiedzę na temat znaków drogowych

Maciej doskonale zapamiętał znaczenie znaków

Weronika podobnie jak Maciej uważnie słuchała panią Alicję

Pan Policjant odwiedził dzieci w przedszkolu i opowiedział o bezpiecznym poruszaniu się na drodze

Grupa Żabki i Pszczółki odwiedziły Komendę Policji

Grupa Sowy i Liski uczyły się jak bezpiecznie przechodzić przez pasy drogowe

Grupa Słowiki i Szpaki wybrały się na wycieczkę, na której miały możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce

Przedszkolaki pamiętają o zasadach w ruchu drogowym

4. Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi 4. Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Ustalenie granic

Podczas tematu „Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi – ustalenie granic” dzieci dowiedziały się, czym jest przestrzeń osobista i wzbogaciły wiedzę o możliwościach własnego ciała. Omówione zostały wszystkie części ciała, ciekawym przerywnikiem okazała się „Bajka o moim ciele”. W następnych dniach określaliśmy przestrzeń intymną. Starszaki wysłuchały bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają granice intymności”

Przedszkolaki uważnie wysłuchały „Bajki o moim ciele” oraz wyznaczały granice intymności

Na zakończenie realizacji programu odbyło się w naszym przedszkolu Spotkanie Rodzinne z okazji zakończenia akcji „Przedszkolak bezpieczny w środowisku”, w którym aktywnie uczestniczyły zarówno dzieci, jak i rodzice. pamiętając o zasadach bezpieczeństwa zabaw.

Pani Ala (instruktorka pływania i ratowniczka WOPR) pokazała przedszkolakom i rodzicom jak powinni zachować się na basenie. Spotkanie okazało się bardzo owocne w nowe doświadczenia i umiejętności

Opracowały: Alicja Piotrowska Martyna Pawlak