Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski www.ittechnology.us.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Advertisements

5 powodów aby pokochać Google Analytics (i dwa powody aby się bać) Robert Drózd WebAudit.pl.
Znaki informacyjne.
EBPP - nowy trend na rynku
Powierzchnie reklamowe na terenach MTP
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Support.ebsco.com Tworzenie alertów dotyczących wyszukiwania Przewodnik.
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Ksantypa2: Architektura
SG-500 Bramka zabezpieczająca VPN Copyright © PLANET Technology Corporation. All rights reserved.
„Migracja środowisk Novell NDS/eDirectory oraz Novell Groupwise do środowiska Microsoft Active Directory oraz Microsoft Exchange przy użyciu narzędzi Quest.
Systemy zarządzania treścią CMS
Standard Pomiaru Konwersji Tomasz Karwatka, IAB Polska
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Transformacja Z (13.6).
Pytania konkursowe.
Integracja aplikacji z Facebookiem
Promotor: dr.inż. Aleksandra Werner
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Projektowanie Stron WWW
Search Engine Optimization
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Dokumentacja do obsługi PWI (nowa wersja aplikacji)
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Search Engine Marketing w promocji eventu
Instrukcja MILO moduł klienta.
Page 1 Oferta współpracy epunkty Aplikacja wspierająca programy lojanościowe.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
System zamawiania on-line
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
© 2014 IBM Corporation Spojrzeć na swój biznes oczami własnych klientów Jak analizować i poprawiać Customer Experience Aleksander W. Oleszkiewicz Customer.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Przewodnik Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost)
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Kto tak naprawdę odwiedza Twoją stronę? Jak odczytać i wykorzystać dane z Google Analytics. Bartosz Groszek.
Najnowocześniejsze narzędzia rekrutacyjne i selekcyjne online.
Google AdWords.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Zarządzanie sklepem internetowym
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski www.ittechnology.us

“Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest zmarnowana “Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest zmarnowana. Problem w tym, że nie wiem, która.” John Wanamaker

? Co gryzie firmy? Jakie działania marketingowe są najbardziej efektywne Gdzie i dlaczego moi użytkownicy porzucają koszyk z zakupami? ? Skąd przychodzą moi użytkownicy? Czy design mojego serwisu zniechęca użytkowników? Która treść przyczynia się do zakupu? Jakie słowa kluczowe przyciągnęły ich do serwisu i jak je wykorzystać? Omówienie pytań, które klienci zwykle zadają agencji

Agenda Najciekawsze funkcje Google Analytics 1 Najważniejsze raporty w Google Analytics 2 3 Analiza konwersji 4 Moduł Ecommerce 5 Zaawansowana analiza danych 4 4 4 4

Najciekawsze funkcje Google Analytics

Eksport i wysyłka danych Najważniejsze cechy narzędzia 6 6

Wykorzystywanie harmonogramu Najważniejsze cechy narzędzia 7 7

Widok tabeli jest trudny w odczycie Najważniejsze cechy narzędzia 8 8

Widok danych: Skuteczność Najważniejsze cechy narzędzia 9 9

Widok danych: Porównanie Najważniejsze cechy narzędzia 10 10

Łatwe filtrowanie danych poprzez filtry Najważniejsze cechy narzędzia 11 11

Śledź wydarzenia poprzez adnotacje Najważniejsze cechy narzędzia 12 12

Najważniejsze raporty w Google Analytics

Modyfikacja źródeł ruchu Najważniejsze cechy narzędzia 14 14

Modyfikacja źródeł ruchu Najważniejsze cechy narzędzia 15 15

Ręczne tagowanie adresów URL Podstawowe utm_source utm_medium utm_campaign Opcjonalne zmienne: utm_content Jak to zrobić – wystarczy użyć zestawu 5 zmiennych, przekazujących do Analytics dane nt. Kampanii. Resztą zajmie się sam system.

Przykładowe otagowane adresy URL Nieotagowany URL http://strona.pl Ręcznie otagowany URL http://strona.pl/?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=promocja_swieta Przykłady, jak moga wyglądać takie URLe. Omówienie auto-tagowania jako najwygodniejszej opcji przy pracy z Adwords.

Modyfikacja źródeł ruchu Najważniejsze cechy narzędzia 18 18

URL builder http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?hl=pl&answer=55578

Analiza stron docelowych Najważniejsze cechy narzędzia 20 20

Segmentuj strony docelowe Najważniejsze cechy narzędzia 21 21

Analiza porzuceń treści

Analiza konwersji

Analiza źródeł celu pod kątem realizacji celu Najważniejsze cechy narzędzia 24 24

Ten sam wskaźnik konwersji, a jednak... 1 000 1 1 000 Strona produktu 2 100 400 Dodanie do koszyka 3 60 400 Przesyłka 4 Płatność 40 40 5 Zakup 20 20 WK = (20/1000)*100%=2% WK = (20/1000)*100%=2%

Tworzenie celu w Google Analytics Koszyk zakupów /shopping_cart.php Przesyłka /checkout_shipement.php Płatność /checkout_payment.php Potwierdzenie /checkout_confirmation.php Zakup /checkout_success.php

Ustawienia celu

Wizualizacja celu Najważniejsze cechy narzędzia 28 28

Mikrokonwersje

Moduł Ecommerce

Efektywność sprzedażowa ruchu internetowego

Produkty

Popularność kategorii

Czas życia klienta

Wyszukiwanie najważniejszych treści Najważniejsze cechy narzędzia 35 35

Zaawansowana analiza danych

Raporty dostosowane do potrzeb odbiorcy

Tworzenie raportu niestandardowego

Wymiary i charakterystyki

Wymiary i charakterystyki

Segmentuj użytkowników Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka Użytkownicy, którzy dokonali zakupu Klienci z Warszawy Klienci z Ceneo Użytkownicy, którzy zapisali się na newsletter

Zaawansowane segmenty

Tworzenie segmentu zaawansowanego

Tworzenie segmentu zaawansowanego

Wykorzystanie segmentu

Analiza segmentu

Zastosowanie tabeli przestawnej

Szybsza analiza danych z wykorzystaniem analizy automatycznej Najważniejsze cechy narzędzia 48 48

Trzymaj „rękę na pulsie” poprzez alerty Najważniejsze cechy narzędzia 49 49

Google Analytics API

Aplikacje Google Analytics

Przykłady zastosowania API Google Analytics

Podsumowanie Analizuj efektywność źródeł ruchu Analizuj efektywność treści Analizuj proces konwersji

Pytania? www.ittechnology.us