Google Analytics Mariusz Gąsiewski www.ittechnology.us
“Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest zmarnowana “Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę jest zmarnowana. Problem w tym, że nie wiem, która.” John Wanamaker
? Co gryzie firmy? Jakie działania marketingowe są najbardziej efektywne Gdzie i dlaczego moi użytkownicy porzucają koszyk z zakupami? ? Skąd przychodzą moi użytkownicy? Czy design mojego serwisu zniechęca użytkowników? Która treść przyczynia się do zakupu? Jakie słowa kluczowe przyciągnęły ich do serwisu i jak je wykorzystać? Omówienie pytań, które klienci zwykle zadają agencji
Agenda Najciekawsze funkcje Google Analytics 1 Najważniejsze raporty w Google Analytics 2 3 Analiza konwersji 4 Moduł Ecommerce 5 Zaawansowana analiza danych 4 4 4 4
Najciekawsze funkcje Google Analytics
Eksport i wysyłka danych Najważniejsze cechy narzędzia 6 6
Wykorzystywanie harmonogramu Najważniejsze cechy narzędzia 7 7
Widok tabeli jest trudny w odczycie Najważniejsze cechy narzędzia 8 8
Widok danych: Skuteczność Najważniejsze cechy narzędzia 9 9
Widok danych: Porównanie Najważniejsze cechy narzędzia 10 10
Łatwe filtrowanie danych poprzez filtry Najważniejsze cechy narzędzia 11 11
Śledź wydarzenia poprzez adnotacje Najważniejsze cechy narzędzia 12 12
Najważniejsze raporty w Google Analytics
Modyfikacja źródeł ruchu Najważniejsze cechy narzędzia 14 14
Modyfikacja źródeł ruchu Najważniejsze cechy narzędzia 15 15
Ręczne tagowanie adresów URL Podstawowe utm_source utm_medium utm_campaign Opcjonalne zmienne: utm_content Jak to zrobić – wystarczy użyć zestawu 5 zmiennych, przekazujących do Analytics dane nt. Kampanii. Resztą zajmie się sam system.
Przykładowe otagowane adresy URL Nieotagowany URL http://strona.pl Ręcznie otagowany URL http://strona.pl/?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=promocja_swieta Przykłady, jak moga wyglądać takie URLe. Omówienie auto-tagowania jako najwygodniejszej opcji przy pracy z Adwords.
Modyfikacja źródeł ruchu Najważniejsze cechy narzędzia 18 18
URL builder http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?hl=pl&answer=55578
Analiza stron docelowych Najważniejsze cechy narzędzia 20 20
Segmentuj strony docelowe Najważniejsze cechy narzędzia 21 21
Analiza porzuceń treści
Analiza konwersji
Analiza źródeł celu pod kątem realizacji celu Najważniejsze cechy narzędzia 24 24
Ten sam wskaźnik konwersji, a jednak... 1 000 1 1 000 Strona produktu 2 100 400 Dodanie do koszyka 3 60 400 Przesyłka 4 Płatność 40 40 5 Zakup 20 20 WK = (20/1000)*100%=2% WK = (20/1000)*100%=2%
Tworzenie celu w Google Analytics Koszyk zakupów /shopping_cart.php Przesyłka /checkout_shipement.php Płatność /checkout_payment.php Potwierdzenie /checkout_confirmation.php Zakup /checkout_success.php
Ustawienia celu
Wizualizacja celu Najważniejsze cechy narzędzia 28 28
Mikrokonwersje
Moduł Ecommerce
Efektywność sprzedażowa ruchu internetowego
Produkty
Popularność kategorii
Czas życia klienta
Wyszukiwanie najważniejszych treści Najważniejsze cechy narzędzia 35 35
Zaawansowana analiza danych
Raporty dostosowane do potrzeb odbiorcy
Tworzenie raportu niestandardowego
Wymiary i charakterystyki
Wymiary i charakterystyki
Segmentuj użytkowników Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka Użytkownicy, którzy dokonali zakupu Klienci z Warszawy Klienci z Ceneo Użytkownicy, którzy zapisali się na newsletter
Zaawansowane segmenty
Tworzenie segmentu zaawansowanego
Tworzenie segmentu zaawansowanego
Wykorzystanie segmentu
Analiza segmentu
Zastosowanie tabeli przestawnej
Szybsza analiza danych z wykorzystaniem analizy automatycznej Najważniejsze cechy narzędzia 48 48
Trzymaj „rękę na pulsie” poprzez alerty Najważniejsze cechy narzędzia 49 49
Google Analytics API
Aplikacje Google Analytics
Przykłady zastosowania API Google Analytics
Podsumowanie Analizuj efektywność źródeł ruchu Analizuj efektywność treści Analizuj proces konwersji
Pytania? www.ittechnology.us