Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Advertisements

Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu.
Przedszkolak pełen zdrowia
Przedszkolak Pełen Zdrowia
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Autor pracy Justyna Tokarz Szkoła Podstawowa Nr 17 w Częstochowie
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
„Rodzic – pierwszy wychowawca i nauczyciel”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Przedszkole Miś w Pniewach Grupa 4-latków Czas realizacji: r. ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY !
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWIE I HIGIENĘ DBAMY
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU. CO TO JEST ZDROWA ŻYWNOŚĆ? Przypomnieliśmy sobie czym jest Piramida Żywienia. Dowiedzieliśmy się co to.
Klub śniadaniowy Szkoły Podstawowej w Górkach Pomorskich klasa II
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
Śniadanie daje moc PREZENTACJA DZIAŁAŃ Doświadczenie z jajkiem
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Klasa III a. HALO! To my uczniowie klasy III a ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Białymstoku. Chcieliśmy się przekonać, czy śniadanie naprawę daje moc? Zobaczcie.
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
RUCH Klucz do prawidłowego rozwoju dziecka to połączenie tych trzech elementów.
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
TO JEST TWÓJ CZAS NA ZDROWIE
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA W SŁONECZNEJ ŚWIETLICY z Samorządem Uczniowskim
Warsztaty mydlarskie, etnograficzne i pantomimy
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
5-latki, grupa- „Słoneczka”
Zapis prezentacji:

Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie

SPRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONEJ AKCJI PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA Do realizacji programu włączyły się trzy grupy z naszego przedszkola „Pszczółki”- 4 latki, „Słoneczka”- 4 latki i „Biedronki”- 5 latki Warsztaty „Przedszkolak pełen zdrowia” zostały zrealizowane w marcu br. Zrealizowaliśmy cztery zaproponowane przez Akademię tematy w poszczególnych tygodniach: zdrowie kontra choroba, odporność organizmu, ruch, higiena i mądre żywienie, higiena jamy ustnej. Zajęcia bardzo spodobały się dzieciom, miały onemożliwość podzielenia się swoją wiedzą na temat zdrowia i choroby opartej na własnym doświadczeniu. Przesłane przez Państwa materiały były bardzo atrakcyjne, jednakośmielę się stwierdzić, że ze strony nauczyciela nie oczekiwaliście żadnego wysiłku, może w następnych akcjach …

Każda z grup na początku scharakteryzowała czym jest zdrowie a czym choroba. Było to potrzebne do określenia co dzieci już wiedzą i czego będą chciały się dowiedzieć. W grupie czterolatków podczas robienia siatki tematycznej „Co kojarzy mi się z chorobą” padały bardzo ciekawe określenia, niektóre takie typowo dziecięce niektóre nad wyraz dojrzałe. Podczas takich rozmów pojawiły się prawdziwe problemy , na które poszukiwaliśmy odpowiedzi w encyklopedii zdrowia i w internecie. Między innymi powstało pytanie czy mamy dużo pić czy mało? Jak właściwie pracują nerki? Pytanie to zadał 4 letni Bartosz, który w swojej grupie przyjął na siebie rolę dociekliwego badacza. Jednak najpoważniejsze i chyba najtrudniejsze pytanie dotyczyło śmierci. „Czy każda choroba kończy się śmiercią? Nie pozostało nam nic innego jak zmierzyć się z tak trudnym tematem. Podczas zajęć korzystaliśmy z bajek ze Zdrowego zakątka dodatkowo jednak wspieraliśmy się filmikami edukacyjnymi „Było sobie życie” oraz „ Rodzina Pytalskich”. Dzieci przynosiły swoje encyklopedie o budowie człowieka. Widać było ogromne zainteresowanie i chęć podzielenia się z innymi swoją wiedzą.

Bardzo aktywnie na miarę swoich rozwojowych możliwości angażowały się w proponowane zadania. Z wielkim zainteresowaniem oglądały zdjęcia spod mikroskopu bakterii. Myślę, ze było to pomocne i bardziej zachęciło do częstszego mycia rąk. Ze swojej strony dodam, że tematyka zdrowia w ciągu całego roku gdzieś tam się przewija, nie jest tak iż jest pomijana całkowicie. Jednak zbita w całość, pozwala jakby z szerszej perspektywy spojrzeć na problem. Pracującym nauczycielom w tym warsztacie z dziećmi pozwoliło zaobserwować umiejętności i wiedzę dzieci wypływającą z ich doświadczenia. Tematyka warsztatu mogłaby być potraktowana przez nas infantylnie, ale nie służyłoby to rozwojowi dzieci np. moglibyśmy bardzo uprościć mówiąc „myjcie ręce, nie będziecie mieć zarazków będziecie zdrowe” . Każdy dorosły wie, że nie da się żyć w sterylnych warunkach, więc czemu nie powiedzieć tego dziecku. Czemu nie mówić dzieciom ,że istnieją choroby na które nie mamy wpływu, na które nie ma leków. Że dbanie o czystość nie uchroni nas od wszystkich chorób. Nie można przesadzić w żadną stronę, bo nie chodzi o wprowadzenie w stan paniki dzieci, trzeba dzieci traktować poważnie, wtedy one poczują sprawstwo w zdobywaniu wiedzy. I myślę, że to nam się udało.

Każde zadanie w miarę możliwości wiekowych i rozwojowych były realizowane. Wyzwalało to w dzieciach możliwości twórczego działania tak w zabawach tematycznych jak i w plastycznych pracach. Wiadomą jest rzeczą, że dzieci najlepiej uczą się poprzez własne działanie , poprzez zabawę. Myślę, że najlepiej wyrażą to zdjęcia.

Zajęcia w obiektywie… ZDROWIE KONTRA CHOROBA

ODPORNOŚĆ ORGANIZMU

PRODUKCJA SYROPU

ZDROWE ODŻYWIANIE TO PODSTAWA

BAKTERIE I WIRUSY

RUCH TO ZDROWIE

Warsztaty prowadzone przez : mgr Kamilę Duńską (s. Jakuba) mgr Sylwię Grabowską mgr Ewę Orszulak mgr Bożenę Kozacką (s. Mariam) mgr Agnieszkę Skąpską Prezentację przygotowała s. Jakuba Duńska