Oczywiście zaczęliśmy od zorganizowania się i omówienia, jak to wszystko będzie wyglądało. Najpierw podzieliliśmy się na grupy – każda odpowiadała za.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

WsKKLASA 3 C w nasze Tu zawsze co ś si ę dzieje i nie raz kto ś z lekcji zwieje. Ż adna klasaNaszej klasie.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Doświadczenie: Wpływ kreta , sody oczyszczonej , octu , wody i soli kuchennej na proces utleniania żelaza Żelazo jest bardzo rozpowszechnionym pierwiastkiem.
Projekt badawczy w gr. 3 - latków luty 2013
Pokazy interaktywne w ramach XV Dolnośląskiego Festiwalu Nauki
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Jak pietruszka pije wodę?
Konkurs gumowy surowiec
H20 to jest TO! Wodę pij i zdrowo żyj!
Program eTwinning COOKBOOK
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
1.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Musieliśmy odpowiedzieć na pytania związane z niesieniem pomocy w określonej sytuacji. Potem należało napisać, czym chcemy się zajmować w wolontariacie.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Po otrzymaniu propozycji włączenia się do akcji i wspólnej decyzji o udziale w niej, rozmawialiśmy w klasie, jak moglibyśmy ją zorganizować, co przygotować.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Cześć. Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 69 w Szczecinie
Projekt: Projekt:,,Klasa trzyma formę’’,,Klasa trzyma formę’’ Autorki: Maria Małecka, Gabriela Sokół kl. V a Autorki: Maria Małecka, Gabriela Sokół kl.
Zadania z czekoladą.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy przystąpiła do ogólnopolskiej akcji promującej najważniejszy posiłek każdego dnia. Dzieci z klasy II przyniosły.
Skwer Adventure edukacyjna gra terenowa Jak powstawał nasz projekt … Autorki: Zuzanna Cybulska i Maja Zawadzka.
Kto śniadanie zdrowe zjada, ten na grypę nie zapada!
Most Cieczy W dwóch stykających się zlewkach znajduje się ciecz (np. woda dejonizowana). Po przyłożeniu wysokiego napięcia między cieczą w jednej i w drugiej.
Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa.
,,Hospicjum to też życie”
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH IM. JANUSZA KORCZAKA W MYSŁOWICACH MYSŁOWICE, Plac Wolności 3 tel./fax.: (032)
Klasa II D Szkoła Podstawowa Nr 10 w Lubinie
W oczekiwaniu na wiosn ę … O a. Nie mogąc doczekać się już wiosny sami zaczęliśmy ją zapraszać do naszej klasy.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Trzecioklasiści zapraszają na wspólne śniadanko ;*) 8 listopada 2011r. uczniowie klasy 3a Publicznej Szkoły Podstawowej w Tarczynie zorganizowali „DZIEŃ.
TYDZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA 8 listopada – DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA Szkoła Podstawowa im. Juliana Tuwima w Złochowicach.
Staraliśmy się, aby nasz temat przedstawić w ciekawy sposób. Na początku podzieliliśmy się zadaniami oraz tematami plakatów. Jednak musieliśmy najpierw.
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
Dzień Ziemi w klasie VI.
Zachęcamy całą klasą- Skorzystaj z pomysłów akcji SZKOŁA Z KLASĄ.
Masz za du ż o ś mieci i nie wiesz co z nimi zrobi ć ?!
14 października 2015 Dzień Samorządności. 14 października obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Samorządności. Pani Wicedyrektor przekazała na kilka godzin.
U N I W E R S Y T E T Z I E L O N O G Ó R S K I I N Ż Y N I E R I A Ś R O D O W I S K A PRACA INŻYNIERSKA TYTUŁ AUTOR Promotor pracy: ……………….
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Grupa IX na tropie zawodowych możliwości Grupa IX na tropie zawodowych możliwości.
W zeszły piątek ( r.) klasa II „B” o profilu biologiczno-chemicznym uczestniczyła w Dniach Otwartych Instytutu Biologii w Białymstoku. Nowoczesny.
SKŁAD NAPOJÓW. Nasza grupa opracowała projekt pod tytułem,,Skład napojów’’. Naszym zadaniem było przeprowadzenie badań według ustalonego harmonogramu.
Styczeń 2016 r. Prezentacja ważnych wydarzeń oraz osiągnięć dzieci Styczeń 2016 r. Grupa Biedronki Opracowała wychowawczyni Daria Suchomska.
Waga mierząca masę piórka:
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Budowa jamy ustnej
robimy sałatkę owocową, smaczną i zdrową!
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Witamy w Szkole Podstawowej Nr 1 w Legnicy Uczniowie klasy III a i III b oraz Wychowawczynie Pani Agata Barczyszyn i Pani Katarzyna Chudy.
Happening: ,,Tarcza zwycięskiej szkoły”
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Doświadczenie z RzeŻuchą
Gggffgh.
Zapis prezentacji:

Oczywiście zaczęliśmy od zorganizowania się i omówienia, jak to wszystko będzie wyglądało. Najpierw podzieliliśmy się na grupy – każda odpowiadała za co innego. Jedna grupa przyniosła przedmioty do doświadczeń (Ala, Agata, Marysia, Kasia). Druga grupa miała trudniejsze zadanie: mianowicie musiała przygotować prezentację na temat sposobów ochrony metalu (Kuba, Kuba, Paweł,Maciek i Michał). Kolejna grupa czyli Wojtek i Tomek zrobili doświadczenie i je dokumentowali. Na czym polegało dowiecie się za chwilę.

TWORZYMY PLAKAT O RDZY

Przygotowaliśmy zlewki. Środowiskiem doświadczenia były: ocet, woda i zasada. Przedmiotami były gwoździe i ocynkowane śruby. Opis: 1) włożyliśmy ocynkowane śruby do zlewek z wodą, zasadą i octem 2) pomalowaliśmy gwoździe lakierem do paznokci i umieściliśmy w zlewkach z tym samym co powyżej. 3) Robiliśmy zdjęcia po 1, 2, 3, 7 dniach. Teraz oczekujemy na wyniki.

1 DZIEŃ 1 DZIEŃ

KOLEJNE DNI KOLEJNE DNI NA TYM ZDJĘCIU <= WIDAĆ PIĘKNIE WYDZIELAJĄCY SIĘ GAZ!!! [z ocynkowanej śrubki]

Już widać początki RDZY!

Na takie straszne efekty nie musieliśmy długo czekać. Działanie octu na ocynkowany łańcuch jest widoczne gołym okiem. Woda w tak krótkim czasie nie sieje takiego spustoszenia. Środowisko zasadowe jest najbezpieczniejsze.

WYNIKI Środowisko zasadowe w ogóle nie zniszczyło naszych przedmiotów. W wodzie niechronione żadną warstwą przedmioty już po paru dniach zaczęły się pokrywać rdzą. Przedmioty ocynkowane i pomalowane lakierem do paznokci zachowały swoją strukturę nietkniętą. Środowisko kwaśne jest najbardziej zjadliwe dla metalowych przedmiotów, śrubki i łańcuch metalowy w bardzo krótkim czasie pokryły się rdzą.

WNIOSKI Przedmioty zawierające w sobie żelazo najlepiej chronić przed korozją poprzez: Pokrycie warstwą ochronną. Zabezpieczenie ich przed dostępem wilgoci. Zabezpieczenie ich w szczególności przed działaniem deszczu (niestety może mieć odczyn kwaśny-a to bardzo przyspiesza korozję).

W prezentacji zostały użyte obrazki ze strony oraz własne zdjęcia.