Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Nowe Technologie i Osiągnięcia w Metalurgii i Inżynierii Materiałowej” BADANIA WPŁYWU INTENSYWNOŚCI PODGRZEWANIA.
Advertisements

ENTALPIA - H [ J ], [ J mol -1 ] TERMODYNAMICZNA FUNKCJA STANU dH = H 2 – H 1, H = H 2 – H 1 Mgr Beata Mycek - Zakład Farmakokinetyki i Farmacji Fizycznej.
Podstawy termodynamiki
Cykl przemian termodynamicznych
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Pomiary Temperatury.
Sposoby cieplnego przepływu energii
Przygotowali Switek Kamil Gosztyła Filip
Alternatywne Źródła Energii
TERMOCHEMIA.
Zanieczyszczenie światłem
WIDMO CZYLI ŚWIATŁO ROZSZEPIONE NA KOLORY
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Kleczewie Gimnazjum IM.KSIĄŻĄT POMORZA ZACHODNIEGO W TRZEBIATOWIE ID grupy: 98/54_MF_G1 98/46_MF_G1 Kompetencja:
Właściwości i budowa cieczy
Jak oszczędzać energię?
Część eksperymentalna konkursu:
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Wykonała: Joanna Gwiazda
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Czyli jak ugotować ryż, bez użycia ognia...
BADANIA WPŁYWU PARAMETRÓW PRACY PIECA NA SZYBKOŚĆ PROCESU NAGRZEWANIA
Napięcie Powierzchniowe
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
NAJWAŻNIEJSZE DEFINICJE SELEKTYWNE ZBIERANIE
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Analiza techniczno-ekonomiczna projektów OZE w programie RETScreen
DOMY PASYWNE.
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
Niezwykłe zamarzanie wody
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Biologia, jako nauka eksperymentalna
Optyka Joanna Sado Tomasz Stanek
Opis projektu. Materiały Podgrzewacze Sklejka Klej Puszki po napojach.
KATEGORIA - DOŚWIADCZENIE Marek DerezulkoII Liceum Ogólnokształcące Adrian Gęsickiz Oddziałami Dwujęzycznymi Wojciech Fabjańczukim. Adama Mickiewicza Joanna.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Cieplny przepływ energii
Jak oszczędzam energię
Budowa chemiczna kości
Repetytorium z chemii.
do żarówki energooszczędnej
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Doświadczenie z atramentem
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Temat: O promieniowaniu ciał.
płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
598.Silnik elektryczny o mocy użytecznej P=0,4kW porusza łopatki wirujące w naczyniu zawierającym V=8 litrów wody. W wyniku tarcia łopatek woda ogrzewa.
Właściwości ciał stałych, cieczy i gazów
Efekt cieplarniany Lekcja 7.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Temperatura powietrza
Reakcja krystalizacji bezwodnego Octanu sodu (CH3COONa)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Stany skupienia wody.
Metody pomiaru temperatury Monika Krawiecka GiG I mgr, gr I Kraków,
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Ekologia Nauka biologiczna badająca wzajemne stosunki między organizmami a otaczającym je środowiskiem.
1.
Tęczowy Świat Kwiatów.
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
477.V1=1dm3 wody wrząc pod ciśnieniem p=0,1MPa zamienia się w parę o tym samym ciśnieniu, temperaturze i objętości V2=1671dm3. Jaki procent dostarczonego.
Zapis prezentacji:

„Badanie zależności przyrostu temperatury wody od mocy żarówki i rodzaju oświetlanego materiału” Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz Publiczne Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach Opiekun: mgr Dorota Ciałowicz

Cel badania Celem naszego badania było pokazanie , że w trakcie świecenia się żarówki wytwarza się energia cieplna. Chcieliśmy też dowiedzieć się, czy większa moc żarówki ma wpływ na wzrost temperatury wody ogrzewanej w naczyniu.

Materiały Do wykonania naszego badania będą potrzebne: Żarówki o mocy: 25W, 40W, 60W, 100W Kartonowe pudełko Styropian Lampka Termometr (dokładność pomiaru 1 o C) Folia aluminiowa pomalowana na czarno Aluminiowa puszka Szklany słoik Woda Kawałek lnianego materiału

Potrzebne materiały

Przebieg badania Kartonowe pudełko wyłożyliśmy wewnątrz styropianem i wstawiliśmy do środka lampkę, w której zmienialiśmy żarówki. Wewnątrz znajdowały się także pojemnik, w którym podgrzewaliśmy wodę: metalowa puszka lub szklany słoik. Wlewaliśmy wodę, przed włożeniem każdego z naczyń do pudełka i mierzyliśmy jej temperaturę początkową. Zamykaliśmy pudełko z naczyniem na 30 min i zaklejaliśmy u góry taśmą izolacyjną. Po tym czasie otwieraliśmy pudełko i mierzyliśmy temperaturę końcową wody.

Materiały

Wyniki badania

Wnioski Można zauważyć , że im większa moc żarówki , tym więcej ciepła się wydziela. Można to udowodnić w następujący sposób: P=W/t W =Q P =Q \ t Q= Pt Im więcej dostarczonego ciepła do substancji tym wyższa jej temperatura.

Izolatory i Przewodniki Ciała, które dobrze przewodzą energię cieplną nazywamy przewodnikami. Dobrymi przewodnikami są metale Ciała, które nie przewodzą lub źle przewodzą ciepło nazywamy izolatorami.

Przewodniki i Izolatory W trakcie naszego badania nasze pojemniki owijaliśmy czarną folią aluminiową pomalowaną na czarno i lnianym kawałkiem materiału. Zauważyliśmy, że owinięcie czarną folią powoduje zwiększenie zamiany temperatury czyli jest przewodnikiem, przy owinięciu kawałkiem materiału zmiana temperatury jest mała , czyli jest to izolator. W przypadku czarnej folii ma to też związek z jej kolorem ponieważ czarny pochłania wszystkie barwy widma światła białego i konsekwencji jego energię.

Materiały

Wyniki

Wnioski Im większa moc żarówki tym więcej wytwarza ona energii tym silniej ogrzewa ona badany obiekt i powoduje większy przyrost temperatury tego obiektu. Ilość zaabsorbowanego ciepła zależy od rodzaju materiału z jakiego wykonana jest powierzchnia badanego obiektu Największy przyrost temperatury uzyskaliśmy dla puszki aluminiowej owiniętej folią pomalowaną na czarno i oświetlaną żarówką o największej mocy.

Koniec Dziękujemy pani mgr Dorocie Ciałowicz za pomoc przy realizacji projektu.