JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
im. Króla Jana III Sobieskiego
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
realizacja VIII punktu
ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
„Szkolne Centrum Nauki”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
z Oddziałami Integracyjnymi
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
System edukacji w Polsce
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Kurs - OK zeszyt.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Programowanie dla każdego
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny plan zachowania
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA ROCZNIKI 1. – 5.

Nasze główne cele: By uczniowie z chęcią chodzili do szkoły By mogli otwarcie wyrażać swoje zdanie By mieli przestrzeń na swoje pytania i uczyli się argumentować By byli prowadzeni do wzajemnej oceny, własnej refleksji oraz samooceny By byli dumni ze swojej szkoły

Bezpieczny klimat w szkole Staramy się: stwarzać pozytywny klimat w szkole poświęcać się każdemu uczniowi indywidualizować i dyferencować naukę tworzyć serdeczne i twórcze środowisko także poza lekcjami ucznia traktować jako partnera i wszelkie podniety ze strony ucznia traktować bardzo poważnie i wspónie szukać rozwiązań

Robimy wszystko po to by nasza szkoła była otwarta dla wszystkich dzieci, rodziców oraz zainteresowanych naszą pracą

Czego się uczymy? Języków, matematyki, przyrody, nauki o kraju i historii, muzyki, plastyki, wychowania fizycznego

Języki Od klasy 1. uczymy wszystkich przedmiotów w języku polskim Od klasy 2. rozpoczynamy naukę języka czeskiego Od klasy 3. uczymy języka angielskiego

Wszystkie języki traktujemy jako bardzo ważne dla przyszłości naszych uczniów!

JAKIMI METODAMI NAUCZANIA PRACUJEMY? Nauczanie przez czynność/Szkoła Twórcza – Tvořivá škola/ Krytyczne myślenie w pisaniu i czytaniu Drama Projektowe nauczanie Ekskursje

Metody naszego nauczania Obok tego czego chcemy nauczyć przede wszystkim akcentujemy to JAK UCZYĆ – czyli jakość nauczania Wszyscy nauczyciele pracuja tzw. Metodami aktywizujacymi ucznia, które prowadzą do większej efektywności w nauczaniu

METODY AKYWIZUJĄCE Nauczyciel nie daje gotowych informacji, ale stwarza sytuacje, w których uczeń sam lub w grupie znajduje czy poszukuje informacje, pracuje z nimi i na podstawie własnego przyczynienia się dochodzi do wyniku

Nauczyciele wiedzą,że procesy poznawania są stopniowe a w roli głównej jest uczeń, jego aktywność Nauczyciel się stara przygotować dla niego optymalne warunki Nauczyciel zmierza tymi metodami do wyższych poziomów poznania i rozwoju myślenia ucznia

Uczniowie podczas takiego uczenia się zdają sobie sprawę z tego jak się uczyli, co im pomagało i jak mają postępować dalej Uczeń jest motywowany wewnętrznie

Czego chcemy dla ucznia? Chcemy by uczeń byl zainteresowany dlatego, że mu nauka daje nowe informacje i wiedzę. Nie powinien się uczyć tylko dla dobrego stopnia i pochwały rodzica.

Nasze szkolne programy nauczania „Szkoła Twórcza“ W naszych szkolnych programach nauczania wyżej wymienione strategie sie łączą, nawzajem przecinają i uzupełniają Patrz bliżej programy szkolne pt. Szkoła Twórcza

Dlaczego „Myślenie Krytyczne w pisaniu i czytaniu“ Ta metoda ma za cel wprowadzanie u uczniów każdego wieku takich metod nauczania, które wspierają myślenie krytyczne oraz potrzebę kształcenia przez całe życie

Musimy „Krytycznego myślenia“ uczyć od dzieciństwa By uczniowie w dzisiejszym świecie odnosili sukcesy muszą być w stanie SEGREGOWAĆ i ELIMINOWAĆ informacje, DECYDOWAĆ co jest ważne, myśleć TWÓRCZO, KRYTYCZNIE i EKONOMICZNIE

Myślenie krytyczne znaczy: Zrozumienie informacji i widzenie siebie i innych objektywnie Podjęcie myśli i jej dokładne przebadanie Porównanie myśli z innymi opiniami i z tym co już wiem o danym zagadnieniu Zajęcie stanowiska i jego obrona

Jakich terminów używamy Brainstorming ( burza mózgów) Mapa myśli Insert ( znakowanie) Kierowane czytanie Dyskusja Praca z portfoliem

Referaty Warsztaty czytania Różne metody pisania Metody refleksji i autorefleksji Metody samooceny Nauczanie przez czynność

Co można po pewnym czasie takiego nauczania zaobserwować?

Podniesienie samodzielności Odmawianie pomocy ze strony rodziców Dziecko jest bardziej otwarte i chętne do współpracy Lepiej wyjaśnia swoje myśli

Stoi za swoim Nie daje się zniechęcić czy zrazić Ma swoje zdanie na temat… Jest odważniejsze Umie lepiej dyskutować i pytać

Jest zainteresowane o dalsze uzupełnianie wiadomości Jest pracowitsze Jest bardziej odpowiedzialne Potrafi wyszukiwać i znaleźć informacje