Rynek usług medycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Advertisements


Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
P O P Y T , P O D A Ż.
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Model referencyjny łańcucha dostaw
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Model cyklu realnego.
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Zarządzanie portfelem inwestycyjnym
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Elementy składowe Biznes Planu
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Zarządzanie strategiczne 4
Firmy globalne.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Prezentacja biznesplanu
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Rynek usług medycznych

Segmentacja rynku To wydzielenie jednorodnych grup na rynku pod względem potrzeb konsumpcyjnych. Podział ze względów: geograficzno-demograficznych województwa, powiatu, gminy czynników demograficznych czynników socjoekonomicznych: wykształcenie, dochód, warstwa społeczna czynników psychograficznych : styl życia, aktywność, stosunek do ryzyka czynników behawioralnych- związane z zachowaniem: wzory zachowań, preferencje, częstotliwość, lojalność wobec usługodawcy

Segmentacja ze strony dóbr produkcyjnych Podział ze względów: typ organizacji : NZOZ, SPZOZ, Praktyki grupowe i indywidualne wg demografii organizacji: liczba zatrudnionych, formy własności, poziom technologii czynników behawioralnych – wybory powtarzalne

Podstawa rozwoju przedsiębiorstwa jest marketing strategiczny – proces polegający na : Strategicznej analizie otoczenia, konkurencji, czynników kształtujących jednostki biznesu Przewidywaniu przyszłych trendów w obszarach biznesu Udział w określeniu celów i tworzeniu firmy Wyboru celów strategicznych dla każdego produktu Ustalenie celów marketingowych, ich rozwijanie, zarządzanie pozycjonowaniem różnych strategii dla zaspokojenia potrzeb rynku

Strategia marketingowa musi uwzględniać : Własna pozycje na rynku w porównaniu z konkurencją - Stan w jakim się znajduje produkt w swoim cyklu życia Oczekiwany rozwój gospodarczy w bliższej i dalszej przyszłości SWOT

Analiza SWOT Zgodnie z wymogami prakseologii, by działania nasze były skuteczne, rozpocząć je musimy od analizy wyjściowej -jak jest? Wykaże nam ona kierunek działań prowadzących do spełnienia zamierzeń, dla osiągnięcia stanu -jak być powinno? MOCNE STRONY SŁABE STRONY ? SZANSE ZAGROŻENIA Podejmując się kontynuacji kierowania WCEM w następnej kadencji z pewnością jestem bogatsza o nowe doświadczenia i przeżycia, ale równocześnie jestem bardziej świadoma. Z jednej strony jest to świadomość efektów jakie zostały uzyskane na przestrzeni ostatnich lat, a co się z tym wiążę oczekiwań stawianych przed naszą szkołą przez ucznia, przyszłego klienta rynku pracy. Z drugiej w pełni zdaję sobie sprawę z dynamicznie zmieniających się ofert na rynku edukacyjnym, wymagań stawianych placówkom oświatowym oraz oczekiwań pracodawców. Wyjście naprzeciw tym zmianom w puli obowiązków regionalnych organizatorów edukacji publicznej na rzecz bezpieczeństwa, opieki i profilaktyki, stanowi jedno z zadań priorytetowych szkoły. Działania dydaktyczne na rzecz podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności praktycznych w szeroko rozumianych zawodach medyczno - społecznych oraz optymalne kształcenie społeczeństwa w zagadnieniach opieki i jej organizacji są wybitnie ważne. Przygotowanie profesjonalnej kadry w świetle starzejącej się populacji europejskiej (od zjawiska tego Wielkopolska też nie jest wolna) oraz widocznego biologicznego osłabienia gatunku jest kluczowym elementem procesu dydaktycznego, przygotowującego młodego człowieka do podjęcia pracy w zawodach kształconych w WCEM. Wspomniane fakty wskazują na konieczność szerokiej edukacji zawodowej dla młodzieży i dorosłych, edukacji dającej efektywny pakiet wiedzy i umiejętności. Zgodnie z wymogami prakseologii, by działania nasze były skuteczne, rozpocząć je musimy od analizy wyjściowej, jak jest? Wykaże nam ona kierunek działań prowadzących do spełnienia zamierzeń, dla osiągnięcia stanu - jak być powinno? By planować i zarządzać zmianą określić musimy potrzeby, ustalić priorytety, znaleźć sposoby działania. Analiza SWOT to element wyjściowy pomagający nam (całemu zespołowi pracowników WCEM) ujawnić sposób postrzegania problemów, jak również stanowi materiał wyjściowy do stworzenia wizji szkoły.

Struktura planu marketingowego (PM) PM nazywamy wszystkie decyzje dot. celów, środków oraz warunków związanych z realizacja strategii marketingowej firmy. Proces planowania marketingowego: Faza- strategiczna: misja i cele firmy Faza – przegląd sytuacji rynkowej: analiza SWOT, analiza sytuacji ekonomicznej, podstawowe założenia Sformułowanie strategii : cele strategiczne, oszacowanie przewidywanych wyników, opracowanie wariantów marketingu mix Alokacja środków i kontrola efektów: obserwacja, kontrola weryfikacja

Kontrola powinna zawierać: Ustalenie standardów postępowania Ustalenia czasowe wprowadzanych planów Badanie realizacji Podjecie działań korygujących

Popyt Podaż Strategie oddziaływujące na popyt wprowadzenie współpłacenia przez pacjenta ustalenie priorytetów celem racjonowania dostępność do świadczeń gwarantowanych wdrażanie bodźców w systemie podatkowym

Strategie oddziaływujące na podaż Wprowadzenie konkurencji miedzy ubezpieczycielami Redukcja łóżek szpitalnych – ograniczanie personelu Kontrola cen zasobów wytwórczych ( ceny leków, wynagrodzenia itp.) Zmiany zasad finansowania świadczeniodawców Wpływ na dostępność przez autoryzację ze strony płatnika Efektywne wykorzystanie technologii medycznych Substytucja lecznictwa zamkniętego – lecznictwem otwartym

Strategie marketingowe Strategia defensywna – obrona przed utratą klientów Strategia ofensywna- zabieganie, pozyskiwanie o nowych klientów Strategia rozwojowa- ewaluacja usług, produktów celem rozwoju