PAŃSTWO PRAWO SPOŁECZEŃSTWO OBYWATEL

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MNIEJSZOŚCI NARODOWE I ETNICZNE
Advertisements

czyli o co w tym wszystkim chodzi
Algorytm Dijkstry (przykład)
Patriotyzm przyszłości.
TRAKTAT LIZBOŃSKI.
OLEK I HUBERT PRZEDSTAWIAJĄ
Temat lekcji: Moje państwo – Rzeczpospolita Polska.
Struktura władz w III Rzeczpospolitej Polskiej
Temat: Konstytucja. Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym w państwie. W dokumencie tym opisane są zasady określające ustrój danego kraju (np. trójpodział.
Druga Rzeczpospolita.
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich na lata w ramach programu ogólnego Solidarność i zarządzanie przepływami migracyjnymi.
Prawa i obowiązki obywateli RP
WIEDZA O PAŃSTWIE I PRAWIE
PRAWA DZIECKA PRAWO DO NAUKI FILIP STACHOWIAK.
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZJALNYM 2013
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Naród i postawy wobec narodu
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Władza ustawodawcza i wykonawcza w polsce.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
WYBORY W POLSCE.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Co zrobić, żeby działdowska młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym, czyli obniżenie cenzusu wiekowego do 16 roku życia.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Pierwsza Ustawa Sejmu IV RP Pierwsza Ustawa Sejmu IV RP.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
4 czerwiec 1989rok- Pierwsze wolne wybory w Polsce
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Zespół Szkół w Koniuszowej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Ustrój Księstwa Warszawskiego
Wiedza o społeczeństwie
Typy kultury politycznej wg Gabriel Almonda i Sidney Verba
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
R OZTAŃCZONA PRZERWA w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Chęcinach.
Przestrzeganie praw mniejszości narodowych w Polsce
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
NIEMCY: INFORMACJE OGÓLNE
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Rzeczpospolita Polska moja ojczyzna
Temat: Władza sądownicza w Polsce.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA.
Naród To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp… Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
Naród  To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp…  Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
POJĘCIA ZWIĄZANE Z TEMATYKĄ ANTYDYSKRYMINACYJNĄ Aleksandra Dubowska Alicja Radziejewska Maja Janusz Ewa Ratasiewicz Ula Piwowarczyk.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jesteśmy Polką i Polakiem! - Święto Niepodległości w grupie 0a
Polska - nasza ojczyzna!
Zapis prezentacji:

PAŃSTWO PRAWO SPOŁECZEŃSTWO OBYWATEL warsztaty konwersatoryjne

Zbiorowość ludzi połączona różnymi zależnościami Społeczeństwo Zbiorowość ludzi połączona różnymi zależnościami

Naród Terytorium Ludność Język Kultura

Polska HYMN: „MAZUREK DĄBROWSKIEGO”

Obywatelstwo Więź pomiędzy mną, a państwem Być obywatelem, to znaczy posiadać względem Polski: PRAWA OBOWIĄZKI

Postawy obywatela względem państwa I. Postawa parafialna Brak zainteresowania państwem II. Postawa poddańcza Zainteresowanie życiem państwa, ale nie branie w nim udziału III. Postawa uczestnicząca Aktywne uczestniczenie w życiu państwa

Państwo Terytorium Ludność W Ł A D Z A

Demokracja WŁADZA USTAWODAWCZA WŁADZA WYKONAWCZA WŁADZA SĄDOWNICZA

Parlament SEJM SENAT Posłowie Senatorowie Wybierani na 4 LATA

Prawo ZBIÓR ZASAD: 1. USTANOWIONYCH PRZEZ PAŃSTWO 2. UZNANYCH ZA WŁAŚCIWE

Postawy względem prawa Legalizm Przestrzeganie prawa z szacunku dla niego. Oportunizm Przestrzeganie prawa ze strachu przed karą. Konformizm Przestrzeganie prawa, ponieważ inni tak robią.

Dziękuję za uwagę! mgr Sylwester Mglej