Jak budować pozytywny wizerunek placówki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
AUTORYTET.
AUTOPREZENTACJA.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Jak uniknąć większości gaf
Etykieta studenta Tutorial I.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Kształtowanie motywacji pracowników
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
AUTOPREZENTACJA.
Małgorzata Bogdanowicz
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Rzecz o efektywności w biznesie
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
ale (a może przede wszystkim)
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
SŁUŻBA CYWILNA ZAUFANIE I KOMUNIKACJA …czyli jak budować społeczne zaufanie do instytucji publicznych?
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Apteka XXI wieku.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
METODY KOMUNIKACJI.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Taktyki autoprezentacyjne
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
The Leader in Me.
Ubiór 1.Wszystkie części garderoby powinny zawsze być czyste, odprasowane, znajdować się w idealnym porządku (np. przyszyte wszystkie takie same guziki,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
Afektywne podejście do lojalności
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
STRÓJ GALOWY czyli jak się ubierać, a jak nie podczas uroczystości szkolnych w IV LO – poradnik dla klas pierwszych (i nie tylko)
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Jak budować pozytywny wizerunek placówki? Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wlkp. Dorota Janiszewska

Cel szkolenia Zapoznanie uczestników szkolenia ze sposobami kształtowania wizerunku instytucji/placówki

Prezentowane zagadnienia Definicje public relations Identyfikacja otoczenia Serce instytucji Znaczenie komunikacji Wizerunek pracownika Tworzenie wizerunku placówki

Co to jest public relations? PR Co to jest public relations?

Definicje public relations Public relations (PR) ang. publiczne relacje, kontakty z otoczeniem, dotyczą kształtowania stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem wg. Wikipedii

Definicje public relations to sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji wg. S. Blacka

Definicje public relations Celem działań PR jest wybudowanie i stałe umacnianie pozytywnego wizerunku instytucji /placówki.

Identyfikacja otoczenia środowisko instytucji wewnętrzne zewnętrzne ćwiczenie

Identyfikacja otoczenia środowisko wewnętrzne: dyrekcja i pracownicy /pedagogiczni, administracji, obsługi/

Identyfikacja otoczenia środowisko zewnętrzne: uczniowie, rodzice i ich opiekunowie, władze oświatowe, samorząd lokalny, instytucje samorządowe, instytucje współpracujące, mieszkańcy sąsiedztwa, konkurencja, inne instytucje

Identyfikacja otoczenia Korzyści i trudności wynikające ze współpracy z niektórymi instytucjami

PR placówki PR placówki: strategia PR strona internetowa promocja kultura relacji z klientem kultura relacji pracowniczych nowe formy pracy ćwiczenie

pierwsze wrażenie Serce placówki Sekretariat klient klimat profesjonalizmu trudne sytuacje

Umeblowanie i wystrój pomieszczeń: Wizerunek placówki Umeblowanie i wystrój pomieszczeń: okrągłe stoły, opływowe kształty blatów rośliny zielone harmonijny zestaw kolorów właściwe oświetlenie obrazy, drobiazgi, itp.

Znaczenie komunikacji Komunikacja to krwioobieg każdej organizacji zewnętrzna i wewnętrzna

Znaczenie komunikacji Metody komunikacji wewnętrznej: kontakty bezpośrednie tablica ogłoszeń komunikaty pisemne radiowęzeł internet, poczta elektroniczna

Znaczenie komunikacji Błędy komunikacji wewnętrznej: informacja tylko z góry na dół informacja przekazywana wybiórczo informacja nudna, trudno zrozumiała informacja nie ułatwiająca zmian

Znaczenie komunikacji Celem komunikacji zewnętrznej jest wzbudzenie zainteresowania placówką i wywołanie pozytywnego nastawienia do jej działalności

Znaczenie komunikacji 2/3 komunikacji ma charakter niewerbalny (znaczenie mają słowa, ale też wygląd, zachowanie, sposób poruszania) wg. antropologa Alberta Merabiana wrażenie, jakie wywieramy na innych zależy od tego: co widać - 55% co słychać - 38% co mówimy - 7%

Znaczenie komunikacji Ocenianie ludzi, których pierwszy raz widzimy efekt anielski (przypisanie pozytywnych cech) efekt diabelski (cechy negatywne i niepożądane) Pierwsze wrażenie czasem może być złudne!

profesjonalny pracownik Wizerunek pracownika profesjonalny pracownik kompetencje kompetencje merytoryczne osobowościowe

Wizerunek pracownika Czynniki wpływające na wizerunek: wygląd, w tym zewnętrzne cech charakterystyczne, strój, stan ubrania mowa ciała: sposób bycia, sylwetka, gesty, wyraz twarzy postawa: pewność siebie, charyzma styl kontaktów: sposób mówienia, prezentacji, pisania czy słuchania otoczenie: miejsce pracy, ludzie, w towarzystwie których się obracasz

Wizerunek pracownika

Wizerunek pracownika Wizerunek pracownika: lojalność, zadowolenie rzetelność wykonywania obowiązków kultura bycia zachowanie tajemnicy kontaktowość umiejętność stworzenia właściwego klimatu ćwiczenie

jest mile widziany i otrzymuje rzetelne informacje Wizerunek pracownika Wizerunek pracownika a oczekiwania klienta jest mile widziany i otrzymuje rzetelne informacje

Wizerunek pracownika kontakty z klientem: standardy zachowań komunikacja formalna i nieformalna komunikacja ustna i pisemna /słownictwo/ komunikacja telefoniczna czas oczekiwania

Wizerunek pracownika Taktyki autoprezentacyjne: ukazywanie siebie w korzystnym świetle demonstrowanie pewnych postaw wykonywanie drobnych przysług i życzliwych gestów w celu budowania atmosfery zaufania wykorzystanie elementów związanych z wyglądem zewnętrznym wykorzystanie mowy ciała (gesty, mimika, spojrzenia, rezonans emocjonalny)

Wizerunek pracownika Standardy wyglądu: ubiór (klasyczny) makijaż (dyskretny) nie modnie a właściwie do sytuacji „pół kroku za modą” ogólne wrażenie (fachowość i kultura bycia)

Wizerunek pracownika Klasyczna elegancja stroju damskiego: klasyczny kostium ze spodniami lub spódnicą (tuż przed kolano lub dłuższą) bluzka koszulowa buty z zakrytymi palcami i piętami obowiązkowe rajstopy (bez względu na porę roku) stonowane kolory, dodatki nierzucające się w oczy czego należy unikać: dzinsów wzorzystych, świecących materiałów eksponowania ciała (duże dekolty, prześwitujące bluzki, itp.)

Wizerunek pracownika Klasyczna elegancja stroju męskiego: garnitur stonowany w kolorze, jednorzędowy koszula, krawat skórzane, zawiązywane buty skarpetki dobrane do koloru spodni jednorodne dodatki /pasek, zegarek, spinki, teczka/ Wskazana odzież elegancka, konserwatywna, dobra jakościowo!

Tworzenie wizerunku placówki Wizerunek „to rezultat tego, co i jak robisz, co i jak mówisz oraz co inni mówią o tobie”

Tworzenie wizerunku placowki Magiczny trójkąt PR opinia o placówce jakość usługi wizerunek dyrektora

Jak budować pozytywny wizerunek placówki? Dziękuję za uwagę i współpracę www.womgorz.edu.pl