Zadania o ułamkach zwykłych - powtórzenie wykonała Lidia Bissinger

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
POWTÓRKA Z UŁAMKÓW Ola Golonka , 1.
POLA FIGUR PŁASKICH.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
Działania na ułamkach zwykłych
Ułamki zwykłe.
CZWOROKĄTY ZADANIA.
Powiększanie i zmniejszanie figur
Jakie jest pole kwadratu?
Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
POLA WIELOKĄTÓW.
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Prezentacja A.Burghardt
Pola figur.
Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.
PORÓWNYWANIE UŁAMKÓW ZWYKŁYCH.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Równość ułamków zwykłych
Ułamki zwykłe.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
A kiedy dwa ułamki są sobie równe?
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka 5 klasa Dalej.
Co to jest ułamek? Z pewnością już nie raz spotkałeś się z ułamkami
Zdolny chłopak z Ciebie
Ułamki Dziesiętne.
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
Co to jest liczba mieszana?
Czytanie ułamków to nic trudnego:
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Jak graficznie przedstawić ułamek?
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Powtórzenie do klasówki trójkąty i czworokąty
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach.
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Ułamki zwykłe w życiu codziennym
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
Opracowała: Justyna Tarnowska
Rozpoznajemy wielokąty.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Ułamki.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Zapis prezentacji:

Zadania o ułamkach zwykłych - powtórzenie wykonała Lidia Bissinger

Zad. 1. Jaka część figury została zacieniowana?

Polska Francja Niemcy Belgia Austria Mauritius

Zad. 2. Przeczytaj ułamki:

Zad. 3. Zapisz w zeszycie ułamki: jedna ósma dwie jedenaste osiem trzynastych siedem ósmych trzy setne dwadzieścia pięć czterdziestych

Zad. 4. Jaką część wszystkich parasolek stanowią parasolki różowe? Odp. Jaką część wszystkich żółwi stanowią zielone żółwie? Odp.

Jak podpiszesz te rysunki?

Który ułamek większy? Porównywanie ułamków o tych samych mianownikach Porównywanie ułamków o tych samych licznikach

1. Ułamki o tych samych mianownikach ? <

1. Ułamki o tych samych mianownikach ? >

1. Ułamki o tych samych mianownikach ? <

1. Ułamki o tych samych mianownikach ? <

Narysuj dwa obok siebie dwa kwadraty o boku długości 2cm 2. Na jednym z nich zaznacz ułamek , a na drugim ułamek 3. Zapisz pod rysunkiem, który ułamek jest większy.

<

Porównaj ułamki: < > > > < < …….. …….. …….. ……..

ZAPAMIĘTAJ! Jeżeli dwa ułamki mają jednakowe mianowniki, to ten ułamek jest większy, który ma większy licznik. >

Ustaw w kolejności rosnącej następujące ułamki:

2. Ułamki o tych samych licznikach ? <

2. Ułamki o tych samych licznikach ? <

1. Ułamki o tych samych licznikach ? >

1. Ułamki o tych samych licznikach ? >

1. Ułamki o tych samych licznikach ? >

Narysuj dwa obok siebie dwa prostokąty o wymiarach 1 cm x 5 cm 2. Na jednym z nich zaznacz ułamek , a na drugim ułamek 3. Zapisz pod rysunkiem, który ułamek jest większy.

>

Porównaj ułamki: < < > < < > …….. …….. …….. ……..

ZAPAMIĘTAJ! Jeżeli dwa ułamki mają jednakowe liczniki, to ten ułamek jest większy, który ma mniejszy mianownik. >

Ustaw w kolejności malejącej następujące ułamki:

Porównaj ułamki: > > < > > < …….. …….. …….. ……..

Kilka słów o ułamku

? < < ? ? < < ? …………………………. ………………………….

? < < ? ? < < ?

? < < ? ? < < ?

? < < ? ? < < ?

? < < ? ? < < ?

Wypisz ułamki mniejsze od Wypisz ułamki większe od