NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Blogerzy: Liderzy opinii czy pogańscy bożkowie Szymon Ślipko 31 maja 2012
Wpływający na opinie, kształtujący trendy Liderzy opinii? Wpływający na opinie, kształtujący trendy
A może pogańscy bożkowie Stosujący tanie triki dla przyciągnięcia publiczności?
ZANIM OCENIMY KIM SĄ BLOGERZY, ZOBACZMY JEDNAK JAK WYGLĄDA BLOGOSFERA NA ŚWIECIE I W POLSCE…
Szacuje się, że na świecie jest około 165 mln blogów
Drugie miejsce po USA zajmuje Europa Technoraiti&Blogpulse
Technoraiti&Blogpulse Ruch do blogów kierowany jest głównie z wyszukiwarek, ale wzrasta znaczenie kanałów social media Technoraiti&Blogpulse
Według raportu BlogHer mamy bardziej ufają opiniom, które znajdują na blogach
W USA akcja jak Fiesta Movement już nikogo nie dziwią
Polska blogosfera to około 11 mln czytelników
78% z nich czyta blogi przynajmniej raz w tygodniu
A według badania comScore, polscy czytelnicy blogów spędzają po mieszkańcach Japonii i Korei Południowej, najwięcej czasu czytając blogi
Prawie 60% uważa reklamy na blogach za niedenerwujące
Najbardziej wiarygodne dla czytelników są recenzje produktów, programy ambasadorskie i próbki produktów udostępniane przez autora bloga
Najmniejszy wpływ na czytelników mają reklamy display Co pokazuje jak istotne są rekomendacje
Polskie blogi to nie krótkotrwała moda
Potrafią angażować czytelników
A także przystosowywać się do nowych najnowszych trendów
NIKOGO JUŻ NIE ZASKAKUJĄ…
Zaproszenia do coraz ciekawszych kampanii
Wywiady w tradycyjnej prasie
Skrzętnie zagospodarowane nisze
A nawet wizyty w programach telewizyjnych
Jak widać blogosfera prezentuje się całkiem, całkiem na tle bardziej medialnych konkurentów
CZY POGAŃSCY BOŻKOWIE BYLIBY W STANIE „WODZIĆ ZA NOS” REKLAMODAWCÓW, A PRZEDE WSZYSTKIM CZYTELNIKÓW?
OCZYWIŚCIE, ŻE NIE! CZYTELNICY BLOGÓW POTRAFIĄ WYCHWYCIĆ FAŁSZ
Blogi zyskały i utrzymują popularność bo są autentyczne
Nawet jeśli z biegiem czasu profesjonalizują się I tworzone z pasją Nawet jeśli z biegiem czasu profesjonalizują się
Większość Internautów bardzo wysoko ceni opinie i rekomendacje pojawiające się w sieci
To tam co raz częściej następuje ten pierwszy kontakt z produktem/usługą
CZY BLOGERZY SĄ WIĘC LIDERAMI OPINII? TAK SĄ LIDERAMI OPINII!
Liderami w dużych społecznościach
Średnich
I tych małych
Bycie liderem opinii w blogosferze nie jest równoznaczne z dużą ilością UU
LIDEREM OPINII MOŻE BYĆ AUTOR BLOGA O KILKUTYSIĘCZNEJ WIDOWNI
LICZY SIĘ JEGO SPECJALIZACJA
ORAZ JAKOŚĆ PUBLIKOWANYCH TREŚCI
WARTO JEDNAK ZASTANOWIĆ SIĘ CZY BLOGERZY MOGĄ BYĆ LIDERAMI OPINII NIE TYLKO W SWOJEJ SPOŁECZNOŚCI, ŚWIATKU BLOGOWYM?
ROZPOZNAWALNI BLOGERZY TO WCIĄŻ NIEWIELKA GRUPA
KRYZYSY W BLOGOSFERZE SĄ CZĘSTO BURZĄ W SZKLANCE WODY
NAWET SŁYNNY CASE DR OETKER, KTÓRY ZAPISAŁ SIĘ ZŁOTYMI GŁOSKAMI W ANNAŁACH POLSKIEJ BLOGOSFERY WYDAJE SIĘ, ŻE BARDZIEJ POMÓGŁ KOMINKOWI ANIŻELI ZASZKODZIŁ FIRMIE
STOPA W DRZWIACH
CZY WYPŁYNĄ NA SZEROKIE WODY?
„KLIMAT BĘDZIE SPRZYJAŁ”
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ