Pracownia komputerowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jednostki informacji i kodowanie znaków
Advertisements

PRZEDSTAWIANIE INFORMACJI W KOMPUTERZE
STRUKTURY DANYCH.
Sortowanie przez scalanie
Adresowanie IP c.d. (tworzenie podsieci)
dr A Kwiatkowska Instytut Informatyki
Język asemblera Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer. Patrycja Białek.
Liczby w Komputerze Zajęcia 3.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 2: Wstęp do programowania w Pascalu © Jan Kaczmarek.
Rekurencja Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki Wykład.
Rekurencja Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki Wykład.
Rekursja Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy informatyki.
Katarzyna Szafrańska kl. II TI
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Pliki. Pliki Pliki jako pamięć nieulotna Pliki jako pamięć nieulotna Nazwy, atrybuty i prawa dostępu Nazwy, atrybuty i prawa dostępu atrybuty atrybuty.
Typy wskaźnikowe, dynamiczne struktury danych
Typy złożone, case, stałe. Typ zbiorowy type typ_zb = set of typ_podstawowy; Typem podstawowym może być tylko typ porządkowy. Typem podstawowym może być
LEKCJA 4 ADRESOWANIE SIECI I HOSTÓW vol 2
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE WYKŁAD 2
Podstawy programowania
Technika Mikroprocesorowa 1
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
Andrzej Jędryczkowski Nie da się napisać większego programu bez podziału go na części zwane podprogramami. Podprogram to wyróżniona część programu.
Informatyka I Język ANSI C
Turbo Pascal Turbo Pascal - jedna z popularniejszych implementacji kompilatorów języka PASCAL, zintegrowane srodowisko programistyczne, produkt firmy Borland.
Algorytmy z przykładami w Turbo Pascal 7.0
Metodyka nauczania Informatyki
Struktura programu w Turbo Pascalu.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Procedury i funkcje.
Definicja pliku tekstowego Operacje wykonywane na plikach tekstowych
Reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer?
Pliki Pojęcie i rodzaje plików Definicja typu plikowego Operacje wykonywane na plikach elementowych.
ZASADY PODZIAŁU SIECI NA PODSIECI, OBLICZANIA ADRESÓW PODSIECI,
Jednostki w informatyce i system binarny (dwójkowy)
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie strukturalne i obiektowe
5 Etapów Pracy Kompilatora
Informatyka I Wykład 4 Stałe Stałe liczbowe Stałe znakowe Stałe tekstowe Jerzy Kotowski Politechnika Wroclawska var = 5L - 0xA; -5.
Instrukcje iteracyjne
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
Okienkowy system operacyjny
Stało- i zmiennopozycyjna reprezentacja liczb binarnych
Matematyka i system dwójkowy
Ogólna struktura programu w TP
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie Niskopoziomowe
Konstrukcja i oprogramowanie
Systemy liczenia IV Kodowanie i kody Danuta Stanek.
Zasady arytmetyki dwójkowej
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
METODY REPREZENTOWANIA IFORMACJI
CZYM JEST KOD BINARNY ?.
INFORMATYKA Zajęcia organizacyjne Arytmetyka komputerowa
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Stworzenie projektu w cubemx i kontunuacja w sw4stm32
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Podstawy Informatyki.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Przycisk uruchamiający napisany przez nas program
Zapis prezentacji:

Pracownia komputerowa Wykład Pierwszy

Obsługa współczesnych komputerów To musi być proste !

Obsługa współczesnych komputerów user friendly – przyjazne dla użytkownika self-explanatory – samoobjaśniające się

Jednolity interfejs interfejs - sposób porozumiewania się różnych systemów, na przykład człowieka z programem komputerowym

Myszka drag & drop – przeciągnij i upuść

Okno multitasking - wielozadaniowość

Komputerowe BHP backup – kopia zapasowa

Algorytm naciśnij klamkę jeśli drzwi się otworzą udało się - koniec. w przeciwnym razie włóż do zamka klucz, przekręć w lewo i naciśnij klamkę jeśli drzwi się otworzą udało się - koniec. w przeciwnym razie nie udało się…

Program komputerowy Przykładowy tekst programu w Pascalu (po kompilacji i uruchomieniu wypisuje na ekran liczny od 1 do 10. var i: integer; begin i:=1; repeat begin writeln(i); i:=i+1; end until i>10;

Program komputerowy Kompilacja - zamiana kodu źródłowego na binarny (tj. zera i jedynki), wykonywalny przez komputer. Dokonuje tego program komputerowy zwany kompilatorem. bugs (insekty) – trudne do zlokalizowania błędy w kodzie źródłowym

Program komputerowy open source - otwarte źródło

Zapis (kod) dwójkowy dziesiętnie: 123(10) = 3*100 + 2*101 + 1*102 = 31 + 210 + 1100 dwójkowo: 110(2) = 0*20 + 1*21 + 1*22 = 0*0 + 1*2 + 1*4 = 6

Zapis (kod) dwójkowy 00000000(2) = 0(10) 11111111(2) = 255(10)

Ponumerować litery (ASCII) ASCII - American Standard Code for Information Interchange

Ponumerować litery (ASCII)

Korekcja błędów redundancja - nadmiar informacji w zapisie