Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ Paweł Rzechonek Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Advertisements

Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Część II
Mgr inż.Marcin Borkowski Podstawy Java Krótkie wprowadzenie dla studentów Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Tworzenie i obsługa programów – przykład 3 uwagi cd. Wykorzystując różne klasy biblioteki języka Java należy pamiętać w jakim pakiecie się znajdują. Wszystkie.
Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
RMI I RMI-IIOP Wprowadzenie Co to jest RMI?
PHP vs. ASP PHP – lider wydajności wśród języków skryptowych.
Jędrzej Jajor Marcin Zienkowicz
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
Programowanie wielowątkowe
Programowanie sieciowe w Javie
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
Zaawansowane technologie Javy
Gniazda komunikacji sieciowej w języku Java
1 Podstawy apletów Co to jest aplet, cykl życia apletu, metody apletu, metoda paint(), czcionki, kolory, parametryzowanie apletu, układ współrzędnych ekranowych,
Języki programowania C++
Internetowy System Udostępniania Obrazów i Produktów Fotogrametrycznych PROPOZYCJA PROJEKTU STUDENCKIEGO W KATEDRZE SYSTEMÓW GEOINFORMATYCZNYCH WYDZIAŁU.
Plan Prezentacji Wczytywanie grafiki Wyświetlanie obrazów
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Java – programowanie obiektowe
Tablice tablica jest sekwencją elementów tego samego typu (prostego lub obiektowego) w Javie tablice są obiektami, a zmienne tablicowe przechowują referencję
Dr Anna Kwiatkowska JAVA dr Anna Kwiatkowska
Język Java Wielowątkowość.
Podstawy Informatyki zajęcia dla Studentów I-go roku studiów na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej AGH Dr inż. Piotr Gronek Zakład Informatyki Stosowanej.
Użytkowanie komputerów
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Programowanie Podstawowe pojęcia.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W7. import java.io.*; public class X { // kontrukcja throws – określenie jakie wyjątki może dana metoda // sygnalizować
Tadeusz Ziębakowski Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Aplety w javie.
JAVA – wstęp.
Lokalne serwery www Serwer WWW - ang. Web server jest to oprogramowanie zainstalowane na serwerze podłączonym do sieci Internet. Używające technologii.
Tworzenie aplikacji mobilnych
Instalacja i narzędzia. Beta-kod i maszyna wirtualna
Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
Technologie internetowe II
Java – wprowadzenie, typy danych, operatory
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Inicjalizacja i sprzątanie
Seminarium problemowe
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W5. Java - obiektowy język programowania stworzony przez firmę Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów.
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Programowanie sieciowe w Javie
Elementy multimedialne na stronie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Podstawy języka skryptów
Programowanie w językach skryptowych
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Prof. dr hab. inż. Dorota Kuchta
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Podstawy programowania
Założenia projektowe Javy
JavaBeans by Paweł Wąsala
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW http://www.if.pw.edu.pl/~pojava Przemysław Duda, 2012 Kontakt: e-mail: duda@if.pw.edu.pl tel: 501-741-835

Zasady zaliczania przedmiotu „Programowanie Obiektowe -Java" w roku akademickim 2011/2012 Laboratorium 7 ćwiczeń w środowisku Linux Ocena z laboratorium jest średnią 7 ocen cząstkowych. Nieobecność nieusprawiedliwiona lub nieoddanie programu daje ocenę cząstkową 0. Nieobecności usprawiedliwione można odrobić w grupach równoległych. Zadania w dwóch wersjach –wersja podstawowa (na ocenę max 3.5) powinna zrealizowana być w zasadzie w czasie zajęć laboratoryjnych . –wersja pełna (na ocenę 5) realizowana jest samodzielnie i zaliczana na początku następnych zajęć. (po dwóch tygodniach).   Projekt - zadanie realizowane zespołowo. Preferowane środowisko Windows. Ocena końcowa liczona będzie jako średnia ważona z laboratorium i  projektu . Laboratorium - waga 2, projekt - waga 1   Uwaga1 Osoby, które potrafią programować w Java - po napisaniu programu sprawdzającego przedmiot mogą zaliczać na indywidualnych zasadach. Uwaga2 Osoby, dla których programowanie "nie jest powołanie życiowym" mogą zaliczyć przedmiot pracując w zespole dwuosobowym (razem z kimś bardziej zaawansowanym w programowaniu) i pisząc dokładne sprawozdania do każdego z oddawanych programów. W takim trybie można otrzymać maksymalnie ocenę 3.0

Literatura http:/republika.pl/arturt/java/index.htm „Thinking in Java” - Bruce Eckel „Java Receptury” - Ian F. Darwin „Java ćwiczenia praktyczne” - Marcin Lis „Java w zadaniach” - Steve Potts „Java po C++” - Jan Bielecki „Java 4 Swing” - Jan Bielecki

Java jako uniwersalny język programowania składniowe podobieństwo do C/C++ automatyczne odśmiecanie (ang. Garbage collector) brak artmetyki wskaźnikowej. Zamiast wskaźników referencje Ścisła kontrola typów obsługa wyjątków wbudowane elementy współbieżności (tworzenie i synchronizacja wątków) obiektowość brak przeciążania operatorów

Wieloplatformowość Kod źródłowy pliki *.java kompilacja Kod bajtowy (B-kod) pliki *.class ładowanie Wirtualna maszyna Java (JVM) wykonywanie w środowisku Win/Unix

Java - uniwersalne środowisko programowania GUI: AWT (ang. Abstract Windowing Toolkit), Swing JDBC API (ang. Java Database Connectivity ) uniwersalne środowisko programowania multimediów

Java - uniwersalne środowisko programowania w sieci (klient-serwer) Java zawiera standardowe środki do tworzenia: apletów - programy wykonywalne w środowisku przeglądarki umożliwiających: interakcję z użytkownikiem w rozbudowanym GUI transakcje klient-serwer, w tym poprzez JDBC serwletów - obsługa transakcji po stronie serwera, Java Servlet Api W rozszerzeniach JavaMail Api, Zaplet- grupowa praca w sieci w czasie rzeczywistym, Java ServerPages (JSP) - tworzenie dynamicznych stron WWW

Aplikacja class HelloWorldApp { public static void main(String[ ] args) { System.out.println("Hello World!"); }

Aplet import java.applet.Applet; import java.awt.Graphics; public class HelloWorld extends Applet { public void paint(Graphics g) g.drawString("Hello world!", 50, 25); } Plik HTML z apletem Javy HelloWorld powinien miec postac: <HTML> <HEAD> <TITLE> Przykladowy aplet </TITLE> </HEAD> <BODY>Tutaj jest wynik działania mojego apletu: <APPLET CODE="HelloWorld.class" WIDTH=150 HEIGHT=25></APPLET> </BODY> </HTML> gdzie znacznik <APPLET> ma m.in. następujące atrybuty: ·CODE - określa nazwę pliku z kodem bajtowym apletu, ·WIDTH i HEIGHT- początkowa szerokość i wysokość okna na stronie WWW, w którym aplet będzie wykonywany, ·