Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Metody goniometryczne w badaniach materiałów monokrystalicznych
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Rodzaj i częstość występowania chorób alergicznych
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Sekcja Programów Profilaktycznych Dział Lecznictwa Ambulatoryjnego
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Zapis prezentacji:

Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu

Wolność oddechu 2 Cel badań i założenia badawcze Celem badań było określenie skuteczności programu edukacyjnego w zakresie wiedzy i postaw rodziców wobec astmy u dzieci. Badania miały pokazać w jakim zakresie udało się zrealizować założone cele edukacyjne i jakie uwarunkowania towarzyszyły sukcesom i porażkom w tym zakresie. Sukcesem programu nazywamy istotne zmiany w wiedzy o astmie oskrzelowej, umiejętność postępowania w przypadku choroby, wzrost świadomości zadań stojących przed rodzicami i szkołą w kontakcie z chorym dzieckiem, oraz umiejętność kształtowania świadomego, przyjaznego dla chorego dziecka otoczenia domowego i szkolnego.

Wolność oddechu 3 Relacje pomiędzy alergią a astmą w grupie podstawowej i kontrolnej Czy alergia stwierdzona u dziecka łączy się z możliwością wystąpienia u niego astmy oskrzelowej? 73,5% 10,2% 5,4% 10,9% 50,7% 16,7% 8,6% 24,1% Tak, często Tak, ale bardzo rzadko Nie ma takiego związku Nie mam zdania Grupa podstawowa (N=1733) Grupa kontrolna (N=456)

Wolność oddechu 4 Rozpoznanie objawów astmy w grupie podstawowej i kontrolnej Prawidłowe wybory wyróżniono tłem 8,6% 85,2% 21,1% 77,6% 78,8% 11,8% 8,1% 76,5% 2,1% 8,5% 70,3% 21,6% 51,5% 75,1% 11,4% 9,8% 62,4% 4,4% Swędzące zmiany skórne Kaszel w nocy i nad ranem Przewlekłe katarty Częste zapalenia oskrzeli bez gorączki Kaszel i duszność po wysiłku Napady kichania Łzawienie, swędzenie oczu Świszczący oddech Nie umiem powiedzieć (N=1744)(N=458) Grupa podstawowaGrupa kontrolna

Wolność oddechu 5 Rozpoznanie czynników wywołujących objawy astmy w grupie podstawowej i kontrolnej Prawidłowe wybory wyróżniono tłem 2,5% 88,6% 56,5% 91% 90% 7,2% 3,8% 89,8% 2% 73,6% 41,7% 80,5% 1,1% 79,8% 15,1% 3,3% 80,3% 1,8% Sierść zwierząt Wysiłek fizyczny Kurz domowy Silne światło Dym tytoniowy Upał Długotrwałe siedzenie przy komputerze Pyłki roślin Jaskrawe kolory Grupa podstawowa (N=1733) Grupa kontrolna (N=451)

Wolność oddechu 6 Potrzeba wysiłku fizycznego dzieci chorych na astmę w grupie podstawowej i kontrolnej Czy Pani/Pana zdaniem wysiłek fizyczny jest wskazany dla dziecka chorego na astmę? Jest wskazany bez ograniczeń Jest wskazany ale z ograniczeniami Raczej nie jest wskazany Jest zdecydowanie niewskazany Nie mam zdania 6,5% 76,8% 10,6% 2,9% 3,2% 5% 56,3% 23,6% 5,9% 9,2% Grupa podstawowa (N=1740) Grupa kontrolna (N=458)

Wolność oddechu 7 Deklarowana umiejętność rozpoznania objawów astmy w grupie podstawowej i kontrolnej Czy uważa Pan(i), że umiał(a)by Pan(i) rozpoznać objawy astmy u dziecka? 56,5% 37,5% 6,0% 36,2% 50,5% 13,3% Grupa podstawowa (N=1750) Grupa kontrolna (N=459) Myślę, że umiem rozpoznać objawy astmy u dziecka Nie jestem pewien/ pewna czy umiem rozpoznać objawy Myślę, że nie umiem rozpoznać objawów astmy

Wolność oddechu 8 Deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy w grupie podstawowej i kontrolnej Czy uważa Pani/Pan, że wie czego unikać, aby nie wywołać objawów astmy u dziecka? Grupa podstawowa (N=1745) Grupa kontrolna (N=454) 57,4% 35,9% 6,8% 27,3% 52,9% 19,8% Wiem czego unikać Nie jestem pewien/ pewna czy wiem dokładnie czego unikać Myślę, że nie wiem czego unikać

Wolność oddechu 9 Deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy u dzieci w grupie podstawowej i kontrolnej Czy Pani/Pan wie jak postępować w przypadku wystąpienia objawów astmy u dziecka? Grupa podstawowa (N=1744) Grupa kontrolna (N=455) Myślę, że wiem co należy zrobić Nie jestem pewien/ pewna czy wiem co robić Myślę, że nie wiem co robić 60,4% 32,1% 7,5% 33,0% 45,5% 21,5%

Wolność oddechu 10 Sumaryczny wynik testu w grupie podstawowej i kontrolnej

Wolność oddechu 11 Sumaryczny wynik testu a wykształcenie

Wolność oddechu 12 Sumaryczny wynik testu w województwach

Wolność oddechu 13 Sumaryczny wynik testu a typ miejscowości

Wolność oddechu 14 Ogólny wynik testu a deklarowana umiejętność rozpoznawania objawów astmy

Wolność oddechu 15 Ogólny wynik testu a deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy

Wolność oddechu 16 Ogólny wynik testu a deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy

Wolność oddechu 17 Deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy a typ miejscowości

Wolność oddechu 18 Deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy a wykształcenie PewnośćNiepewnośćNiewiedza 45,4% 54,0% 63,4% 67,2% 40,7% 36,1% 30,3% 28,4% 13,9% 9,9% 6,3% 4,4% Podstawowe (N=110) Zawodowe N=(443) Średnie (N=778) Wyższe (N=365)

Wolność oddechu 19 Deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy a otrzymanie Informacji dla Rodziców

Wolność oddechu 20 Deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy a otrzymanie Informacji dla Rodziców

Wolność oddechu 21 Ogólny wynik testu a ocena Informacji dla Rodziców (N=1166)(N=311)(N=19)(N=47) Czy wiadomości zawarte w Informacji dla rodziców wyjaśniały cele programu?

Wolność oddechu 22 Ogólny wynik testu a przydatność filmu (N=1105)(N=453)(N=15)(N=2)(N=20)(N=141) Czy informacje zawarte w filmie "Wolność oddechu" są przydatne?

Wolność oddechu 23 Ogólny wynik testu a ocena działań edukacyjnych (N=833)(N=642)(N=24)(N=4)(N=36)(N=184) Czy pogadanka towarzysząca wyświetleniu filmu była pomocna?

Wolność oddechu 24 Deklarowana umiejętność rozpoznania objawów astmy a ocena Informacji dla Rodziców

Wolność oddechu 25 Deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy a ocena Informacji dla Rodziców

Wolność oddechu 26 Deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy a ocena Informacji dla Rodziców

Wolność oddechu 27 Deklarowana umiejętność rozpoznania objawów astmy a ocena przydatności filmu

Wolność oddechu 28 Deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy a ocena przydatności filmu

Wolność oddechu 29 Deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy a ocena przydatności filmu

Wolność oddechu 30 Deklarowana znajomość czynników wywołujących objawy astmy a ocena zajęć edukacyjnych

Wolność oddechu 31 Deklarowana umiejętność postępowania w przypadku objawów astmy a ocena zajęć edukacyjnych