Klasy String i Vector Zajęcia 9. Klasa String Atutem języka C++ jest biblioteka standardowych szablonów STL (Standard Template Library), która udostępnia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do programowania
Advertisements

C++ wykład 13,14,15 (16/23/ ) STL.
Standardowa biblioteka języka C++
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas. 2 Wzorce Często pojawia się konieczność pisania podobnych funkcji lub klas operujących na argumentach.
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas Tablica asocjacyjna Składowe statyczne.
Wprowadzenie.
Standard Template Library
Standard Template Library
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
#include #include main () { cout
Programowanie obiektowe W2
Podstawy programowania
Podstawy programowania II
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Podstawy informatyki 2013/2014
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Podstawy programowania w języku C i C++
TABLICE C++.
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Złożona składnia języka C++
Podstawy Programowania
Przekazywanie argumentów
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Zbiory i rekordy mgr inż. Agata Pacek. Deklaracja typu zbiorowego (określa ilość elementów w zbiorze) type biegi=set of 0..6; Definiowanie zmiennej typu.
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Składnia instrukcji warunkowej if…
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
Kurs języka C++ – wykład 8 ( )
Programowanie w języku C++
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Instrukcje wyboru.
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Pętle Zajęcia 6.
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
PO13-1 / 19 Wykład 13 Wyjątki i ich zgłaszanie Wyłapywanie wyjątków Obsługa wyjątków Wykorzystanie polimorfizmu Filtrowanie wyjątków Błędy w konstruktorach.
Wykład 2 Klasa Zesp i jej hermetyzacja 1.Przykład definicji klasy Zesp 2.Zmiana definicji klasy 3.Zmienne i funkcje statyczne PO2-1 / 28.
Wykład 8 Polimorfizm 1.Funkcje polimorficzne 2.Czyste funkcje wirtualne i klasy abstrakcyjne PO8-1 / 38.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Podstawy informatyki Tablice Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Wstęp do programowania Wykład 8 Łańcuchy, struktury i pliki Metoda dziel i zwyciężaj Metoda zachłanna.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 14 ( ) Narzędzia programistyczne w STL.
Standard Template Library Czyli Es Te El. Co to jest? Po polskiemu STL to standardowa biblioteka szablonów, czyli biblioteka C++ zawierająca algorytmy,
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Podstawy informatyki Operacje we/wy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
STOS. STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Przypomnienie wiadomości – kilka zadań
Programowanie obiektowe Wykład 10
Wskaźniki Elżbieta Labocha.
Podstawy informatyki Operacje we/wy
Instrukcje wyboru.
Dane, zmienne, instrukcje
Przycisk uruchamiający napisany przez nas program
Zapis prezentacji:

Klasy String i Vector Zajęcia 9

Klasa String Atutem języka C++ jest biblioteka standardowych szablonów STL (Standard Template Library), która udostępnia wiele pożytecznych klas oraz metod. Klasa String umożliwia przechowywanie napisów i manipulacje na nich. Aby móc korzystać z klasy String należy dołączyć plik nagłówkowy: #include Prosty przykład użycia klasy String : string napis1; napis1 = "text1"; string napis2("text2"); string napis3 = "text3"; cout << napis1 << endl; cout << napis2 << endl; cout << napis3 << endl; string napis4(10,'*'); cout << napis4;

Strumienie i Operatory string napis1 = "ala"; string napis2 = "ma"; string napis3 = "kota"; string spacja = " "; string polaczony = napis1+spacja+napis2+spacja+napis3; cout << "Ciag \"polaczony\" to: " << polaczony << endl; cout << "Dlugosc ciagu \"polaczony\" to: " << polaczony.length() << " znakow" << endl; string imie; cout << "Podaj swoje imie: "; cin >> imie; cout << "Masz zatem na imie: "; for (int i=0; i<imie.length(); i++) cout << imie[i] << " ";

Operatory cd. string c1 = "warszawa"; string c2 = "Warszawa"; string c3 = c1; c3[0]='W'; if (c1 == c2) cout << "Ciagi c1 i c2 sa identyczne" << endl; else if (c1 < c2) cout << "Ciag c1 przed ciagiem c2" << endl; else cout << "Ciag c2 przed ciagiem c1" << endl; if (c2 == c3) cout << "Ciagi c2 i c3 sa identyczne" << endl; else if (c2 < c3) cout << "Ciag c2 przed ciagiem c3" << endl; else cout << "Ciag c2 przed ciagiem c3" << endl; if (c1.empty()) cout << "ciag pusty" << endl; else cout << "ciag niepusty" << endl; c1.clear(); if (c1.empty()) cout << "ciag pusty" << endl; else cout << "ciag niepusty" << endl; cout << c2.find("rsz") << endl;

Klasa Vector Atutem języka C++ jest biblioteka standardowych szablonów STL (Standard Template Library), która udostępnia wiele pożytecznych klas oraz metod. Klasa Vector umożliwia przechowywanie elementów dowolnego typu i manipulacje na nich. Aby móc korzystać z klasy Vectror należy dołączyć plik nagłówkowy: #include Prosty przykład użycia klasy Vector z konkretną z góry znaną ilością elementów wektora: vector wektorek(2); wektorek[0]=34; wektorek[1]=12; cout << wektorek[0] << endl; cout << wektorek[1] << endl; Prosty przykład użycia klasy Vector z nieznaną ilością elementów wektora: vector vec; for (int i=0; i<30; i++) vec.push_back(i); for(int i=0; i<vec.size(); i++) cout << vec[i]<< endl;

Zadanie domowe Napisz program w C++, który zrealizuje nastepujace zadanie: Utwórz wektor kilku Stringów, każdy składający się z: imięspacjanazwiskospacjawiek podawanych z klawiatury. Następnie napisz tak dalszą część programu aby na przykładowo wczytany ciąg: Robert Kowalczyk 35 Ania Hajduk 23 program reagował w następujący sposób: Witaj chłopaku Robert. Widzę, że masz 35 lat i na nazwisko Kowalczyk Witaj dziewczyno Ania. Widzę, że masz 23 lat i na nazwisko Hajduk.