Przygotowanie materiału ilustracyjnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

Modele oświetlenia Punktowe źródła światła Inne
Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
Geometria obrazu Wykład 5
Rozdzielczość obrazu bitowego
Przestrzenie barw.
KALIBRACJA URZĄDZEŃ WEJŚCIA - WYJŚCIA
Grafika komputerowa Wykład I Konstanty Kalicki
dotyczące plików graficznych
Budowa oka Za percepcję światła odpowiedzialne są fotoreceptory, w skład których wchodzą pręciki i czopki Czopki (ok. 100 tys. czopków) - widzenie barwne.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
Wprowadzenie do DTP.
Właściwości optyczne.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Podstawy grafiki komputerowej
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Czemu malarz krajobrazów nie używa czarnej barwy -
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
You.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Elementy graficzne <HR> linia pozioma
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Formaty zdjęć.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Grafika Rastrowa.
Megapiksele, kolory i szumy - czyli wszystko o matrycach aparatów
Grafika komputerowa Barwy.
O fotografiach i fotografowaniu nieba
Aleksandra Welik kl. II lic.
Skanery i digitizery.
Kolory w kodzie RGB i HEX
Monika Majewska-Dziuba Marcin Czarnota
Wstęp do grafiki komputerowej
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Drukarki.
Technik Cyfrowych Procesów Graficznych
Dlaczego śnieg jest biały?
Opracowywanie materiałów multimedialnych
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
Modele powstawania barw
Grafika rastrowa - parametry
Grafika Komputerowa.
Grafika na stronie internetowej
Modele barw.
Grafika komputerowa – Grafika wektorowa i rastrowa
Multimedia Wzrok i właściwości widzenia. Modele barw.
Wzrok i właściwości widzenia
LOG – iczność światła.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Grafika komputerowa.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Efekt fotoelektryczny
Moje zdjęcia prezentowane na tym wykładzie zostały wykonane przez Martę Nowak
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Informatyka Zakres rozszerzony GRAFIKA KOMPUTEROWA
Grafika Rastrowa.
Zapis szesnastkowy koloru.
Geometria obrazu Wykład 5
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
KOLORY W GRAFICE.
Kolory w grafice.
Opracował Tomasz Durawa
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Rafał Zakrzewski kl. II ASP
Zapis prezentacji:

Przygotowanie materiału ilustracyjnego

Kolorymetria Kolorymetria to dział fizyki zajmujący się barwami Barwa pochodzi od światła Światło tworzą fale elektromagnetyczne o różnych długościach Człowiek widzi fale o długościach między 400nm (fiolet) do 700 nm (czerwień) Światło białe jest mieszaniną różnych barw z zakresu 400-700 nm Przedmioty wydają się kolorowe, ponieważ odbijają lub transmitują fale o pewnych długościach i absorbują inne

Modele barw Model barw – opis matematyczny barw Modele barw Model HSL Model RGB Modele CMY i CMYK

Model HSL (1) Wynika z definicji barwy: Barwa to wrażenie wzrokowe wywołane w mózgu przez padające na oko promieniowanie świetlne Barwę definiują trzy atrybuty: Kolor (Hue) – inaczej ton lub odcień – różnica jakościowa barwy, np. zielony, żółty, czerwony, Nasycenie (Saturation) – odstępstwo barwy od bieli, odnosi się do siły koloru, np. czerwień-róż-biel Jasność (Lightness) – wielkość określająca zmianę barwy w zależności od natężenia światła, wskazuje czy barwa jest bliższa bieli czy czerni.

Model HSL (2)

Model HSL (3) Aby zdefiniować barwę na podstawie modelu HSL, podajemy: H w stopniach (0 i 360 to czerwień) S w procentach (100% - maks. nasycenie) L w procentach (100% - maksymalna jasność, czyli biel)

Model RGB (1) Typowy model używany do interpretowania barw i manipulowania nimi na monitorach, skanerach i cyfrowych aparatach fotograficznych Jest to model addytywny oparty na trzech barwach świateł (barwy podstawowe): Czerwony (Red) Zielony (Green) Niebieski (Blue) Barwy złożone (wtórne) powstają przez wymieszanie barw podstawowych

Model RGB (2)

Model RGB (3) Barwa światła podstawowego przy maksymalnej jego jasności może być różna w zależności od urządzenia przez które została wygenerowana.

Modele CMY i CMYK (1) Modele CMY i CMYK są wykorzystywane w urządzeniach drukujących Jest to model subtraktywny oparty na trzech barwach podstawowych, które przypisano farbom: Cyan (niebieskozielony) Magenta (purpurowy, amarantowy) Yellow (żółty)

Modele CMY i CMYK (2) Barwy modelu CMY są przeciwnymi (dopełniającymi) do świateł podstawowych RGB: Cyan do barwy czerwonej (Red) Magenta do barwy zielonej (Green) Yellow do barwy niebieskiej (Blue) Model CMYK zawiera dodatkowo barwę czarną jako uzupełniającą.

Model CMY

Modele CMY i CMYK (3) Ten sam obraz cyfrowy zapisany w modelu CMY może dawać inne barwy końcowe w zależności od farb CMYK przyjętych do drukowania Farby modelu CMYK („triada drukarska”) są prześwitujące, więc kolorystyka obrazu będzie zależała od bieli podłoża W drukarni każdy obraz cyfrowy, który ma zostać wydrukowany farbami CMYK musi zostać zamieniony na model CMYK – konwersja do CMYK.

Mieszanie barw (1) Mieszanie addytywne wykorzystywane do świateł jeżeli barwy R, G, B mają takie same proporcje i w postaci kolorowych promieni światła padają na białe podłoże to powstaje światło białe lub odcień szarości, Podczas nakładania się poszczególnych par z takich trzech addytywnych kolorów podstawowych powstają kolory wtórne C,M,Y Gdy proporcje składowych są różne uzyskujemy inne barwy wtórne RGB Mieszanie addytywne dwóch barw zawsze daje barwę jaśniejszą

Mieszanie barw (2) Mieszanie subtraktywne Jeżeli do naszego oka docierają od farb barwy C, M, Y to w farbach tych została pochłonięta odpowiednio część: R, G, B światła białego Podczas mieszania wszystkich barw podstawowych CMY o jednakowych nasyceniach może powstać szarość lub czerń Wskutek mieszania poszczególnych par tych kolorów powstają barwy wynikowe: R, G, B Jeśli jasności barw składowych są różne, otrzymamy inne barwy wynikowe CMY W wyniku mieszania subtraktywnego dwóch barw otrzymujemy zawsze barwę ciemniejszą

Kolory dodatkowe farb Kolory o innych barwach niż zawarte w farbach CMYK są określane we wzornikach kolorów wydrukowanych Pantone (Pantone Matching System, PMS) Kolory zawarte we wszystkich programach DTP Zawiera ponad 1000 kolorowych próbek z numerem i opisem składu Wzornik ma kształt wachlarzyka z rozchylanymi listkami Na każdym listku są ułożone wzory barw, po 7 sztuk

Wzorniki Pantone

System zarządzania barwami CMS (1) Systemy zarządzania barwami zostały wprowadzone w celu zapewnienia niezależności kolorów od urządzeń wejścia wyjścia, które przekłamują kolorystykę CMS zapewnia kontrolowanie i przewidywanie wyników kolorystycznych od początkowego stadium przygotowania publikacji, np. skanowania, poprzez manipulowanie kolorami i ich oglądanie na monitorze, przedstawienie barw na wydrukach próbnych, aż do końcowego drukowania

System zarządzania barwami CMS (2) Urządzenia biorące udział w prepress i drukowaniu muszą być skalibrowane i mieć profile barwowe ICC Kalibracja urządzenia – zapewnienie aby ustawienia urządzenia i zastosowane materiały eksploatacyjne, były zawsze jednakowe w trakcie pracy Profile barwowe ICC – charakterystyka opisująca jak barwy są odwzorowywane przez dane urządzenie – zbiór poprawek o przekłamaniach kolorystycznych urządzenia, które CMS przelicza by zyskać barwy prawidłowe.

Metody tworzenia materiału ilustracyjnego Skanowanie Cyfrowe aparaty fotograficzne Programy graficzne Format Kodak Photo CD

Format Kodak Photo CD Obrazy Photo CD powstają przez skanowanie z kliszy fotograficznej Obraz cyfrowy o jakości fotograficznej Stosowana jest kompresja bezstratna Wynikowy plik obrazu jest konwertowany do formatu Image Pac, skąd może zostać odzyskiwany w sześciu rozdzielczościach

Koniec