AUTORZY: Chrobak Natalia Maciak Gabriela. termometr (o dokładności 1°C) miska puszka C-C (200 ml) waga (o dokładności 1 g)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Advertisements

BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
PROCENTY I PROMILE.
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
Erupcje wulkanów autor: Andrzej Kozyro klasa 1t.
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Oznaczenie stopnia wilgotności gruntu
Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
O zdrowym odżywianiu i piramidzie żywienia
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
pod opieką Pani Moniki Klimczak
Obliczanie gęstości wody
Rozwiązywanie zadań dotyczących brył platońskich
Zjawiska pogodowe w Twojej filiżance
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
- Znaczenie wody w organizmie człowieka
Kinga Majda Magdalena Stolarek Izabela Prośniak
Opis projektu. Materiały Podgrzewacze Sklejka Klej Puszki po napojach.
Czas przygotowania 25 min. Składniki: -2kg ziemniaków -1l oleju -sól -pieprz -po 1 łyżeczce: -papryki ostrej -papryki słodkiej -oregano Sposób przygotowania:
KATEGORIA - DOŚWIADCZENIE Marek DerezulkoII Liceum Ogólnokształcące Adrian Gęsickiz Oddziałami Dwujęzycznymi Wojciech Fabjańczukim. Adama Mickiewicza Joanna.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
GĘSTOŚĆ.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Zadanie 1 Mała puszka farby wystarcza do pomalowania około 4m² powierzchni. Odpowiedz, ile metrów kwadratowych można pomalować, mając do dyspozycji: *
Nasz przepis na chleb.
Woda mineralna.
Gotowi? No to zaczynamy .
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
1. Bardzo wielu ludzi na świecie spożywa jeden posiłek dziennie lub często wcale nie ma co jeść. Czy ty masz wystarczająco dużo pożywienia?
Dlaczego w nocy robi się ciemno?
Naszym zadaniem było przeprowadzenie ankiety na temat wiedzy o efekcie cieplarnianym i jego przyczynach. Jej celem było sprawdzenie tego, czy mieszkańcy.
MARGARITE Z SOSEM POMODOROWYM I SEREM?
Zgodnie z doświadczeniem moim celem było obliczenie zawartości dwutlenku węgla w C-C. Obrałam sobie dwie techniki za pomocą,których wykonałam to doświadczenie.
Wykonała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi Czy zawartość CO 2 w napoju C-C wpływa na ocieplenie naszego klimatu? Konkurs.
Title, time and place of presentation Obniżenie temp. w domu o 1°C ogranicza emisję CO 2 nawet o 300 kg rocznie 70% emisji gazów cieplarnianych z każdego.
Regularne i zdrowe odżywianie 
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
ZASKAKUJĄCE KUBKI. Jak działają takie kubki? 1) Obdarowana kubkiem osoba nie jest w stanie domyśleć się, co zawiera jego „jasna strona”, dopóki nie zaleje.
To i owo, jak odżywiać się zdrowo
Opracowała: Sylwia Wieczór
Prezentacja sprawdzalności pogody w Wejherowie Autor: Natalia Wasilka, Dane zebrane przez uczniów klasy 4b i 4d.
Zajęcia 4-5 Gęstość i objętość. Prawo gazów doskonałych. - str (rozdziały 2 i 3, bez 2.2) - str (dot. gazów, przykłady str zadania)
Co rozumiemy przez zdrowy tryb życia i odżywiania się?
Ile ważą śmieci w szkole ?. Śmieci są codziennie zbierane z klas i holu do dużych worków. Następnie wyrzuca się ja do kontenera.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach zajęć interdyscyplinarnych z nauk przyrodniczych z elementami ekologii.
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA ROZPUSZCZANIE SIĘ SUBSTANCJI W WODZIE?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Opracowanie Joanna Szymańska. Notacja wykładnicza służy do zapisywania bardzo dużych albo bardzo małych liczb. a · 10 n liczba całkowita.
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Mniam, owoce, mniam , mniam, warzywa
Ile gramów 3% roztworu saletry potasowej (KNO 3 ) można otrzymać mając do dyspozycji 50 g tego związku i wodę? Gęstość roztworu 1,1 kg/litr.
PODSTAWY MECHANIKI PŁYNÓW
1.
460.W pokoju o objętości V=50m3 ciśnienie powietrza jest p=760mm Hg, a temperatura t=10oC. Po ogrzaniu temperatura wzrosła do t1=20oC. Ciśnienie było stałe.
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
Rozkład z próby Jacek Szanduła.
458.Pęcherzyk powietrza unosi się z dna jeziora o głębokości h=35m, gdzie jest temperatura T1=7oC ku powierzchni, gdzie jest T=27oC i ciśnienie p=0,1MPa.
ODCZYTYWANIE DIAGRAMÓW
Jak zważyć piórko? Budujemy własną wagę!.
478.Oblicz zmianę energii wewnętrznej m kg lodu, który topnieje w temperaturze 0oC. Dane są: ciepło topnienia lodu L, ciśnienie zewnętrzne p, gęstość.
Zapis prezentacji:

AUTORZY: Chrobak Natalia Maciak Gabriela

termometr (o dokładności 1°C) miska puszka C-C (200 ml) waga (o dokładności 1 g)

termometr

waga

miska

C- C puszka 200ml C-C

W celu wykonania eksperymentu – obliczenia ilości CO 2 w C-C - zostały wykonane następujące czynności : a)zważenie zamkniętej puszki C-C, b)otwarcie puszki, a następne jej zważenie, c)przełożenie puszki do miski, a następnie zalanie jej wrzątkiem, d)ponowne zważenie puszki w momencie osiągnięcia przez wodę temperatury pokojowej, e)ponowne zważenie puszki po 24 godzinach, f)wykonanie odpowiednich obliczeń.

przed otwarciem… C- C

chwilę po otwarciu… C-CC-C C-CC-C

po zalaniu wrzątkiem… C- C

po 2,5 godzinach… C- C 25

po 24 godzinach… C- C WAGA:

DANE: I ważenie (m 1 ) – 220 g II ważenie (m 2 ) – 220g III ważenie (m 3 ) – 218g IV ważenie (m 4 ) – 216g gęstość CO 2 (w 25°C) - 1,8085 kg/m 3

Obliczenia (objętość CO 2 ) w puszce : V= m/d V= (m 1 -m 4 )/d V= (220g-216g)/1,8085kg/m 3 V=4g/1,8085kg/m 3 V=0,004kg/1,8085kg/m 3 V=0, m 3 ≈0,0022m 3

Według informacji, na całym świecie spożywanych jest puszek dziennie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oznacza to, że roczne spożycie C-C wynosi puszek. Ile CO 2 się wydostaje do atmosfery? x 0,004kg= kg coca-cola-are-sold-worldwide-in-a-day.html

CZY TO DUŻO? kg - OGÓLNA EMISJA CO kg - z puszek C-C czyli około 7, % ogólnej emisji CZY TO DUŻO?

Bibliografia cola.co.uk/faq/products/how-many-cans-of- coca-cola-are-sold-worldwide-in-a-day.html cola.co.uk/faq/products/how-many-cans-of- coca-cola-are-sold-worldwide-in-a-day.html swiecie swiecie