Projekt edukacyjny Badanie Mieni Grupa fizyczno - matematyczna
1. Pomiar szerokości i głębokości rzeki w różnych jej odcinkach. Sporządzenie wykresów szerokości rzeki oraz głębokości na wybranym jej odcinku.
2. Obliczanie prędkości wody na podstawie dokonanych pomiarów czasu i drogi w różnych odcinkach Mieni. Prędkość rzeki obliczyliśmy za pomocą 14 pomiarów czasu przepływu obiektu na odległości 5m. Po dodaniu wszystkich prędkości i podzieleniu przez 14 obliczyliśmy średnią arytmetyczną. v=0,46m/s
3. Obliczanie natężenia przepływu rzeki Mieni w wybranym odcinku zlewni 3. Obliczanie natężenia przepływu rzeki Mieni w wybranym odcinku zlewni. Dane: a= 8,2 m b= 4,29 m h= 0,66 m v= 0,46 m/s Szukane:P=?Q=?P=h(a+b)/2Q=P*v P=0,66(8,2+4,29)/2 P= 4,1217m2 Q= 4,1217*0,46 Q=1,895982m 3 /s Q=1,9m 3 /s
4. Zaplanowanie i wykonanie obserwacji ruchu względnego przy wykorzystaniu nurtu rzeki. Ruch jest pojęciem względnym i jego opis zależy od wyboru układu odniesienia; np. jeśli dwa samochody jadą po równoległych torach, z tą samą prędkością i z tym samym zwrotem, to możemy opisać ruch obu samochodów względem dowolnego punktu na torze i wówczas ich prędkości będą niezerowe, ale możemy opisać ruch jednego z nich względem drugiego i wówczas prędkość będzie wynosiła 0m/s. Liść leżący na brzegu rzeki względem do niej jest w ruchu. Podobnie jak kamienie leżące na skarpie, rosnące w pobliżu drzewa czy osób opalających się na brzegu. Natomiast rzeka względem kajaka płynącego z tą samą prędkością zgodnie z prądem rzeki nie jest w ruchu.
Pracę wykonali: Monika AbramowskaMonika Abramowska Kamila LechKamila Lech Mateusz PawłowskiMateusz Pawłowski Barbara SkoczekBarbara Skoczek Katarzyna SkoczekKatarzyna Skoczek r r