Przeznaczone do burdelu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA NIEREJESTROWANA W BUDOWNICTWIE
Advertisements

W skrócie ADMINISTRACJA PUBLICZNA SEKTOR PRYWATNY
C.R.A.Z.Y reż. Jean-Marc Vallée Kanada 2006
Latawce reżyseria: Beata Dzianowicz Polska 2007
Rytm to jest to! reżyseria: Thomas Grube, Enrique Sanchez Lansch.
Nauka o informacji w XXI wieku
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Wielki wyścig reż. André F. Nebe Irlandia/Niemcy 2009
Max Minski i ja reż. A. Justice Niemcy 2007.
Nad Niemnem ELIZY ORZESZKOWEJ
czyli zostań kowalem swojego losu
Nowe linearne usługi audiowizualne a regulacja wspólnotowa
Podkręć jak Beckham reż. Gurinder Chadha Wielka Brytania 2002.
Billy Elliot reż. Stephen Daldry Francja/Wielka Brytania 2000.
Ja też! reżyseria: Antonio Naharro Hiszpania 2010
Krokodyle z przedmieścia
Spotkanie reż. Thomas McCarthy USA Spotkanie reż. Thomas McCarthy USA 2007.
Klasa KLASA reż. Laurent Cantent Francja jak powstała Klasa? a fabularność a ktorzy nieprofesjonalni a utobiografizm i mprowizacja p aradokument.
Hotel Rwanda reż. Terry George USA, Wielka Brytania 2004.
Slumdog. Milioner z ulicy
Tsotsi reż. Gavin Hood RPA, Wielka Brytania, 2005.
Księżniczka słońca reż. Philippe Leclerc Belgia/Francja/Węgry 2007
Combat Girls reż. David Wnendt Niemcy swój/obcy/inny marseilleexpos.com.
Między słowami reż. Sofia Coppola USA Między słowami reż. Sofia Coppola USA 2003.
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Historia Internetu Podstawowe pojęcia.
Ostrzegamy, że zaczął działać nowy wirus... CNN. Jeden człowiek potrafi nim zaraźić miliony, dlatego że przenosi się bardzo szybko z jednej osoby na drugą.
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Piękne zęby świadczą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu
Biblioteka jako trzecie miejsce
Kinematografia i kino.
C.R.A.Z.Y. reż. J.M. Vallee Kanada 2005
Podkręć jak Beckham reż. G. Chadha W. Brytania 2002.
Billy Elliot Reż. S. Daldry Francja, W. Brytania 2001.
Janusz Korczak, właściwe nazwisko Henryk Goldszmit, pseudonim Stary Doktor. Urodził się 22 lipca 1878r., albo 1879r. w Warszawie. Był lekarzem i pedagogiem.
Krakowski Salon Maturzystów
Współpraca Samorządu Uczniowskiego ze środowiskiem lokalnym rok szkolny
ETYKA ŻYCIA SPOŁECZNEGO
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Fighter. Kochaj i walcz reżyseria: Natasha Arthy Dania 2007
Ostrzegamy, że zaczął działać nowy wirus...
Slumdog. Milioner z ulicy
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
Prezentacja wykonana przez Nicole Moulds z klasy 6B.
Grek Zorba reż. M. Kakogiannis Grecja, USA, W. Brytania 1964
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Harmonia i ład społeczny
Grek Zorba reż. Michael Cacoyannis Grecja 1964
Latająca klasa reż. Tomy Wigand Niemcy konkurencja – co to jest? KONKURENCJA: (z francuskiego: concurrence) – współzawodnictwo między poszczególnymi.
Berlin Calling reż. H. Stohr Niemcy Twórczość / kreatywność twórczość to proces prowadzący do nowego wytworu, który jest akceptowany jako użyteczny.
Filozofia sposobem poszukiwania mądrości.
Taj Mahal – Indyjska Świątynia Miłości.
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Obywatel Kane reż. Orson Welles USA przepustka do sławy słuchowisko Wojna światów wg powieści H.G. Wellsa 30 października 1938 The Mercury Theatre.
Powiększenie reż. Michelangelo Antonioni Wielka Brytania 1966.
Pan od muzyki reż. Ch. Barratier Francja, Szwajcaria 2004.
Kochankowie z Księżyca reż. Wes Anderson USA 2012.
KONKURS MA Ł YCH FORM DOKUMENTALNYCH ROZTRZYGNIETY!!!
Gaz z łupków i Percepcja Publiczna. GAZ Z LUPKOW I PERCEPCJA PUBLICZNA Problem: Panstwowa opozycja gazu łupkowego.
Mean Creek reż. Jacob Aron Estes USA Agresja Trzech chłopaków zamyka w szkolnej toalecie kolegę z klasy. Dziewczyny zamieściły na fb zdjęcie koleżanki,
Dzieci z Bullerbyn reż. Lasse Hallström Szwecja 1986
Podejmując ryzyko reż. Nicole van Klisdonk Holandia, Belgia 2011.
Narodziny kina „Kinematograf” to tytuł filmu krótkometrażowego zrealizowanego przez Tomasza Bagińskiego. Film jest opowieścią o wynalazcy Francisie, który.
Magiczne święta Kacpra i Emmy reż. A. L. Naess Norwegia 2014.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Przyjaciel na balkonie reż. H. Tabak Austria 2012.
FACULTY OF ENGINEERING MANAGEMENT
Miniprzedsiębiorstwo I Liceum ogólnokształcące w jaworznie
Cele wychowawcze ZHP a propozycje programowe.
Zapis prezentacji:

Przeznaczone do burdelu reż. Zana Briski USA 2004 Zana Briski – urodzona w Londynie, angielska artystka, fotografka, reżyserka. Reżyserka zamieszkała w najbiedniejszej hinduskiej dzielnicy, jej kilkuletni pobyt w Kalkucie zaowocował „Przeznaczonymi do burdelu”. Nagrodzony „Oscarem” dokument przyniósł autorce rozgłos i zwrócił uwagę na dzieci z najniższych warstw społecznych. Reżyserka założyła organizację Kids with Cameras (http://www.kids-with-cameras.org), która za cel postawiła sobie rozwijanie talentów chłopców i dziewczynek żyjących w skrajnym ubóstwie. Znakomici fotografowie prowadzili warsztaty, organizowane - między innymi - dla młodych Palestyńczyków, dzieci haitańskich robotników oraz kairskich żebraków.   Ross Kauffman – operator, reżyser, montażysta. Pracował przy produkcji filmów dokumentalnych o tematyce społecznej realizowanych dla National Geographic, HBO czy The Discovery Channel . W 2001 roku dołączył do mieszkającej w Kalkucie Zany Briski. Wspólny wysiłek pary artystów został doceniony: na Przeznaczone do burdelu spłynął deszcz nagród, pośród których znalazł się Oscar, przyznany w kategorii najlepszy film dokumentalny 2004 roku.

burdel, dom publiczny, agencja towarzyska Z doświadczenia wiem, że dobrze zrobić takie wprowadzenie. Uczniowie i uczennice często chichoczą na dźwięk słowa „burdel”, kojarzy im się ono z czymś frywolnym, pewnie również z synonimem bałaganu, czyli bardzo trywialnie. Warto zacząć od wstępu, że w niektórych krajach prostytucja bywa zalegalizowana (np. Holandia czy Niemcy), w wielu innych jednak wynika z przymuszenia lub braku innych możliwości zarabiania. W „Przeznaczonych do burdelu” mamy do czynienia z podwójnym dramatyzmem: do roli prostytutek ( w przypadku chłopców – sutenerów, którzy „od małego” oglądają swoje matki i siostry w poniżających sytuacjach) przymuszane są dzieci.

zwierciadło życia? przez film dokumentalny należy rozumieć wszelkie metody rejestrowania na taśmie filmowej rozmaitych aspektów rzeczywistości interpretowanych bądź jako faktycznie sfilmowane, bądź też jako jej wiarygodna i usprawiedliwiona rekonstrukcja. [Definicja World Union of Documentary z 1948 roku] Pytanie: Czy dokumentalista może być (jest) obiektywnym rejestratorem? Briski daje jednoznaczną odpowiedź-mówiąc „nie mogłam ich filmować jako turystka”, ale także angażując się w losy swoich bohaterów, działając; film nie jest zapisem rzeczywistości, raczej relacją z podjętych działań i ich konsekwencji Kwestia: Briski nie ogranicza się do bycia świadkiem wydarzeń (walczy o lepszą przyszłość dla swoich podopiecznych). W filmie nie została ukazana żadna lokalna instytucja angażująca się w poprawę losu dzieci. Wsparcie przychodzi ze strony obcokrajowców prowadzących szkoły dla dzieci biedoty. Bez odpowiedzi pozostaje więc pytanie: czy w Kalkucie panuje wszechogarniająca znieczulica czy autorka zaprezentowała subiektywną wizję. akabar.pl

kids with life? Dalsze losy bohaterów. Raczej nie zdradzałbym imion konkretnych dzieci (to taki delikatny spoiler, a może nie powiedzenie tego zachęci uczniów i uczennice do poszukania informacji w Internecie), powiedziałbym raczej „Jeden z bohaterów …” Avijit (21 lat ) studiuje na Uniwersytecie w Nowym Jorku- podobno planuje nakręcenie filmu o jednej z bohaterek „Przeznaczonych..”, która wróciła „do domu” i została prostytutką, Kochi (17 lat) uczęszcza do prywatnym liceum w stanie Utah i uzyskuje najlepsze wyniki w klasie, Manik (17 lat) i Shanti (18 lat) nadal uczą się w FutureHope i dobrze im idzie, Puja (22 lata) cieszy się ze swojej pracy w centrum diagnostycznym. Wyszła za mąż za lekarza, Tapasi (19 lat) opuściła Saberę na własne żądanie i trzy lata temu wyszła za mąż, Suchitra (22 lata) wyszła za mąż i wyjechała z Kalkuty.

kasta zamknięta grupa społeczna, do której przynależność jest dziedziczna. Charakterystyczne są dla społeczeństwa indyjskiego, gdzie system kastowy wzmacniany jest i utrwalany przez tradycyjną wiarę w hinduizm. 1. Indie Jeden z dynamiczniej rozwijających się krajów świata; rozwój najnowocześniejszych technologii i ekspansja gospodarki łączy się w Indiach z olbrzymimi kontrastami wśród ludności tego kraju. W całych Indiach około 15 milionów kobiet utrzymuje się z prostytucji, sześć tysięcy z nich sprzedaje się w kalkuckiej dzielnicy czerwonych latarni – Sonagachi. Większość z nich ma przynajmniej jedno dziecko. Informacje o Kalkucie i Dzielnicy Czerwonych Latarni – miasto kontrastów – postkolonialna architektura, miasto kultury i sztuki, a jednocześnie dzielnice nędzy, m.in. Dzielnica Czerwonych Latarni - kim są dzieci żyjące w tej dzielnicy; dlaczego w niej żyją; jakie są perspektywy na zmianę? 2. Kastowość - urodzenie determinuje całe życie, nie można dostać się do wyższej kasty nawet przez małżeństwo czy wzbogacenie się kasty dzielą się na „czyste” i „nieczyste”, te drugie często są uważane za gorsze (przedstawiciele różnych kast nie mogą wchodzić w związki małżeńskie, czasem nawet jeść wspólnych posiłków) - nietykalni, najbardziej pokrzywdzona społecznie kasta - od 1950 oficjalnie zniesiono podział kastowy, jednak nadal funkcjonuje on nieoficjalnie zakatkiswiataktorewartopoznac.blogspot.com/

projekt: zdjęcie film.onet.pl 1. Punkt wyjścia: fotografie. Celowo młodzi bohaterowie robią zdjęcia, fotografia to uniwersalny język, który może zostać zrozumiany zarówno w Kalkucia jak i w eleganckiej londyńskiej galerii. 2. Czy wykorzystanie fotografii w projekcje było środkiem czy celem? Czy dzieciaki biorące udział w projekcje uczyły się tylko robienia zdjęć? A może czegoś więcej? Dlaczego wykorzystano akurat ten środek (fotografia dystansuje do opisywanej rzeczywistości, pozwala spojrzeć na opisywany świat w sposób obiektywny, angażuje i wyzwala potencjał twórczy) 3. Cel warsztatów, odpowiedź na pytanie: po co biednym dzieciom warsztaty związane ze sztuką? Odpowiedzi: oderwanie myśli od okrutnej codzienności, pokazania „innego świata” (sztuki), ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na ciężkie życie i szansa na jego polepszenie. film.onet.pl

przeznaczenie koncepcja, według której losy człowieka są z góry określone. Przeznaczeniem nazywa się napotkane szanse, które nie mogą zostać zmienione przez wolę czy starania. 2. koncepcje ludzkiego losu: przeznaczenie ludzki los jest z góry ustalony, nic nie da się zmienić, nic nie dzieje się przypadkowo każdy jest kowalem własnego losu możliwość zmiany, osiągnięcia szczęścia i spełnienia nawet jeśli np. nie ma się dobrych warunków w domu rodzinnym, to pracą można wiele osiągnąć, z drugiej strony w życiu rządzonym przypadkiem trudno odnaleźć sens bollywood6.blox.pl

zapraszamy na film www.nhef.pl znajdź nas na facebooku! 8