Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Zespół Szkół Technicznych w Kole
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Międzyszkolna Grupa Projektowa
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Elementy kombinatoryki
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Prawdopodobieństwo.
mgr Anna Walczyszewska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie ID grupy: 97/26_mf_g1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
KOMBINATORYKA Zaczynamy……
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kombinatoryka w rachunku prawdopodobieństwa.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ELEMENTY KOMBINATORYKI
HARALD KAJZER ZST nr 2 im. Mariana Batko
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Rachunek prawdopodobieństwa pomaga obliczyć szansę zaistnienia pewnego określonego zdarzenia.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka- Liberkowska Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Metody kombinatoryczne w rachunku prawdopodobieństwa I semestr/rok szkolny: 2011/2012

Spis treści Elementy kombinatoryki Zastosowanie kombinatoryki w obliczaniu prawdopodobieństw

Elementy kombinatoryki

Wariacje k- elementowy ciąg utworzony z elementów zbioru n-elementowego. Ważna cecha - kolejność ma znaczenia. Z powtórzeniami: elementy mogą się powtarzać   Bez powtórzeń: elementy nie mogą się powtarzać

Kombinacje W odróżnieniu od permutacji i wariacji, kombinacja nie jest ciągiem, a podzbiorem elementów. Ważna cecha - kolejność nie ma znaczenia. DEFINICJA Kombinacją k-elementową nazywamy dowolny podzbiór (k- wyrazowy) danego n-elementowego zbioru. Liczbę wszystkich takich kombinacji wyraża wzór:   . DEFINICJA Symbol Newtona

Permutacja DEFINICJA Ciąg utworzony z wszystkich n elementów zbioru nazywamy jego permutacją. Liczbę wszystkich permutacji danego n-elementowego zbioru obliczamy wg wzoru   .

Pojęcie kombinatoryczne Kolejność Wzór Permutacja Z n-elementów wybieramy n-elementów Istotna Kombinacja Z n-elementów wybieramy k-elementów Nieistotna Wariacja Z powtórzeniami Bez powtórzeń

Kombinacje (można obliczyć za pomocą komputera)

Ilość kombinacji szóstki w Dużym Lotku Delegacja 2 z 10 kobiet i 3 z 15 mężczyzn

Wybieramy 14 kart z 52, w tym 2 króle i 2 damy

Permutacje (można obliczyć za pomocą komputera)

Dwunastu uczniów 4 dziewczyn i 8 chłopców zajmuje dwunastomiejscowy rząd w kinie. Na ile sposobów mogą usiąść: a) obok siebie dziewczyny a następnie chłopcy b) dowolnie

W urnie jest 5 kul z numerami od 1 do 5 W urnie jest 5 kul z numerami od 1 do 5. Losujemy po jednej kuli bez zwracania. Ile można utworzyć liczb 5-cyfrowych?

Na ile sposobów można posadzić 7 osób na 7 ponumerowanych miejscach? Ile jest permutacji liczb od 1-6? a)1,2,3 sąsiadują ze sobą 4∙3!∙3! b)nie sąsiadują

Cztery dziewczynki i sześciu chłopców siedzą na tym samym pniu zwalonego dębu. Dziewczynki siedzą obok siebie i chłopcy również siedzą obok siebie. Ile jest wszystkich możliwych sposobów posadzenia dzieci w ten sposób ? 4! * 6!*2=1*2*3*4*6*5*4*3*2*1*2=34560 [Matura Próbna z Operonem 2011]

Zastosowanie metod kombinatorycznych w rachunku prawdopodobieństwa

Definicja klasyczna prawdopodobieństwa

Oblicz prawdopodobieństwo, że w pięcioosobowej rodzinie wszyscy urodzili się w innym miesiącu i będą to miesiące parzyste.   [Matura 2012 Operon]

Z grupy 6 chłopców i 4 dziewczyn wybieramy losowo 3 osoby. Oblicz prawdopodobieństwo, że wśród wybranych osób będzie co najmniej 1 chłopiec. [Matura 2012 Operon]

Oblicz prawdopodobieństwo, że w pięcioosobowej rodzinie wszyscy urodzili się w innym dniu tygodnia, ale nie w niedzielę. A-każdy z członków 5 osobowej rodziny urodził się w innym dniu tygodnia (oprócz niedzieli) [Matura 2012 Operon]

Ze zbioru cyfr Z={1,2,3,4,5,6,7,8,9} wylosowano 2 razy po jednej cyfrze ze zwracaniem i ułożono w kolejności losowania w liczbę dwucyfrową. Oblicz prawdopodobieństwo, że ta liczba jest parzysta i jej cyfry nie powtarzają się. Z={1,2,3,4,5,6,7,8,9} A-utworzona liczba jest parzysta i jej cyfry się nie powtarzają

Rzucamy cztery razy monetą oblicz prawdopodobieństwo tego, że: a)w pierwszym i trzecim rzucie otrzymamy orła A={(0R0R),(0000),(0R00),(000R)} |A|=4 b) co najmniej raz otrzymamy reszkę A’- ani razu nie otrzymamy orła A’={(0000)}

A- losujemy 3 liczby bez zwracania, które tworzą liczbę mniejszą od 555. A – w każdym rzucie nieparzysta liczba oczek

Źródła „Matematyka w Excelu dla szkół średnich” - Andrzej Obecny „ Matematyka 1,2,3 podręcznik dla liceum” – Wojciech Babiański Matura 2012 Zakres Rozszerzony Matematyka Operon

Dziękujemy za uwagę