III Spotkanie Mazowieckich Pracodawców Warszawa, 27 października 2010 Człowiek – najlepsza inwestycja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
1 Stan Wdrażania Regionalnych Programów Operacyjnych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Stan wdrażania PO KL w województwie warmińsko-mazurskim
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
STAN WDROŻENIA OSI 4 PO RYBY :
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Posiedzenie Komisji Strategii Rozwoju Regionalnego i Zagospodarowania Przestrzennego 31 marca 2010 r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
IV Mazowiecki Kongres Rozwoju Obszarów Wiejskich Zielonka, października 2010.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Stan wdrażania Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata na dzień 3 lutego.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO WYDZIAŁ EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO 19 czerwca 2007 r.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Pierwsze doświadczenia w zakresie wdrażania PO Kapitał Ludzki w Polsce w latach Przemysław Herman, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo.
[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Seminarium Obowiązki beneficjenta ZPORR związane z trwałością projektu Stanisław Pajor Dyrektor.
1 Wdrażanie Działań 2.1, 2.3 i 2.4 II Priorytetu ZPORR Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie 13 sierpnia 2007 r.
1 Wdrażanie Działań 2.1, 2.3 i 2.4 II Priorytetu ZPORR Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie 14 marca 2007 r.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi XV Posiedzenie Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego Opracowanie:
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Stan wdrażania komponentu regionalnego PO KL wg stanu na dzień 31 lipca 2008 r. Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki DOLNOŚLĄSKI WOJEWÓDZKI URZĄD.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Stan wdrażania komponentu regionalnego PO KL wg stanu na dzień 31 lipca 2008 r. DOLNOŚLĄSKI WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY Wrocław, ul. Armii Krajowej 54.
- ROZWÓJ i POPRAWA KONKURENCYJNOŚCI REGIONU - realizowane w oparciu o:
ZPORR W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM Priorytet I 115 wniosków złożono 41 wniosków zostało zatwierdzonych przez Zarząd Województwa PLN 74,95%
Wdrażanie regionalnych programów operacyjnych – wybrane kwestie
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie Oś 1 Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego w ramach PROW.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wykorzystanie środków unijnych w województwie lubuskim Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Elżbieta Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Człowiek - najlepsza inwestycja 18 listopada 2009 r. Człowiek – najlepsza inwestycja Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Stan realizacji Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w Województwie Małopolskim Witold Kochan WOJEWODA MAŁOPOLSKI Kraków,
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] WOJEWODA MAŁOPOLSKI Małopolski Komitet Monitorujący Kontrakt Wojewódzki 9 lutego 2006 r.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
„Stan wdrażania PO KL 07-13” 1 grudzień 2011 r euro Alokacja dla MJWPU * Kurs EUR/PLN EBC na miesiąc listopad 2011 r
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Zapis prezentacji:

III Spotkanie Mazowieckich Pracodawców Warszawa, 27 października 2010 Człowiek – najlepsza inwestycja

670 mln euro = 2,667 miliarda PLN* ,68 PLN Alokacja dla MJWPU Wartość alokacji aktualnie zaangażowanej w konkursy i projekty systemowe * Kurs EBC z dnia r. co stanowi 66,56 % całości alokacji

Priorytet Liczba wniosków zarejestrowanych Liczba wniosków ocenionych formalnie pozytywnie % pozytywnie ocenionych wniosków Wnioskowane dofinansowanie VI ,72% ,05 VII ,12% ,32 VIII ,39% ,27 IX ,54% ,67 SUMA: ,35% ,31 Ocena formalna – liczba i wartość wniosków

Priorytet Liczba wniosków po ocenie formalnej Liczba wniosków ocenionych merytorycznie pozytywnie* % ocenionych wniosków Wnioskowane dofinansowanie VI ,25% ,96 VII ,54% ,45 VIII ,52% ,63 IX ,52% ,33 SUMA: ,24% ,37 Ocena merytoryczna – liczba i wartość wniosków * Bez uwzględnienia konkursów trwających

1834 umów o wartości ,75 PLN 1834 umów o wartości ,75 PLN 37,93 % - w stosunku do alokacji ,98 % - w stosunku do alokacji zaangażowanej na konkursy i projekty systemowe Dane na dzień r.

Liczba i wartość umów zawartych w poszczególnych Priorytetach PO KL

Podział umów ze względu na rodzaj beneficjenta

Lp.PowiatLiczba projektówWartość 1 warszawski * ,99 2 radomski * ,37 3 płocki * ,55 4 siedlecki * ,28 5 wołomiński ,45 6 ciechanowski ,38 7 warszawski zachodni ,94 8 miński ,19 9 ostrołęcki * ,19 10 wyszkowski ,43 Ranking powiatów woj. mazowieckiego pod względem wartości realizowanych projektów (1-10)

Lp.PowiatLiczba projektówWartość 11 żyrardowski ,13 12 otwocki ,17 13 piaseczyński ,96 14 węgrowski ,68 15 sochaczewski ,59 16 grójecki ,84 17 mławski ,20 18 pułtuski ,18 19 pruszkowski ,34 20 nowodworski ,17 Ranking powiatów woj. mazowieckiego pod względem wartości realizowanych projektów (11-20)

Lp.PowiatLiczba projektówWartość 21 sokołowski ,29 22 łosicki ,59 23 białobrzeski ,80 24 płoński ,07 25 kozienicki ,22 26 lipski ,09 27 garwoliński ,26 28 przasnyski ,91 29 przysuski ,78 30 grodziski ,83 Ranking powiatów woj. mazowieckiego pod względem wartości realizowanych projektów (21-30)

Lp.PowiatLiczba projektówWartość 31 szydłowiecki ,63 32 legionowski ,01 33 zwoleński ,73 34 makowski ,84 35 gostyniński ,47 36 ostrowski ,04 37 żuromiński ,20 38 sierpecki ,43 Ranking powiatów woj. mazowieckiego pod względem wartości realizowanych projektów (31-38) * Powiat ziemski wraz z powiatem grodzkim

Działania podjęte przez MJWPU w celu usprawnienia procesu wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

I. Proces oceny wniosków o dofinansowanie 1)Likwidacja wąskiego gardła w procesie oceny merytorycznej poprzez: Wzmocnienie kadrowe Wydziału Oceny Merytorycznej PO KL Umożliwienie asesorom/ekspertom dokonywania oceny na odległość Zaangażowanie pracowników IP2 w proces dokonywania oceny

I. Proces oceny wniosków o dofinansowanie 2)Podniesienie jakości dokonywanych ocen: Przeprowadzenie wewnętrznego egzaminu dla ekspertów oraz pracowników oceniających wnioski o dofinansowanie Zaangażowanie Przewodniczących KOP w rozpowszechnianie zasad/wytycznych/pism dotyczących oceny wniosków wśród osób oceniających wnioski o dofinansowanie

II. Proces oceny wniosków o płatność 1)Podniesienie jakości wniosków o płatność składanych przez Beneficjentów: Przeprowadzenie w 2010 r. 44 jednodniowych szkoleń, z których część stanowiły seminaria wdrożeniowe, na których omawiano aspekty sporządzania wniosków o płatność Przeprowadzenie 11 dwudniowych warsztatów, z czego 6 dotyczyło wdrażania i rozliczania projektów

II. Proces oceny wniosków o płatność 2)Podniesienie poziomu kompetencji Opiekunów projektów: Zrealizowano szkolenie wewnętrzne z Krajowego Systemu Informatycznego KSI SIMIK z zakresu automatycznego rejestrowania wniosków w systemie oraz z zakresu obsługi Rejestru obciążeń Zrealizowano szkolenie wewnętrzne z rozliczania wniosków o płatność Przydzielanie Mentora nowozatrudnionym Opiekunom projektów

II. Proces oceny wniosków o płatność 3)Zmiany organizacyjne w MJWPU – wprowadzenie nowego regulaminu organizacyjnego z dniem 15 lutego 2010 r. Odstąpiono od weryfikacji wniosków o płatność przez Wydział Płatności i Refundacji – skrócono obieg wniosku o płatność pomiędzy komórkami organizacyjnymi MJWPU Rozpoczęto proces wzmacniania kadrowego Wydziałów Wdrażania PO KL w celu zachowania racjonalnego obciążenia opiekunów projektów wdrażanymi projektami

II. Proces oceny wniosków o płatność 4)Zmiany zasad rozliczania wniosków o płatność W celu przyspieszenia procesu weryfikacji MJWPU skorzystała z możliwości odstąpienia od obowiązku składania wyciągów bankowych

Rok 2011 – wyzwania, plany i prognozy

I. Finanse Kluczowym działaniem w roku 2011 będzie zapewnienie prawidłowości i skuteczności zarządzania finansowego. W sytuacji ograniczenia przez MRR dostępnej dla woj. mazowieckiego wysokości wydatków na finansowanie projektów w ramach PO KL kluczowa będzie ścisła współpraca w tym aspekcie na poziomie Beneficjent – IP2 oraz IP2 – IP. Sytuacja taka miała miejsce również w 2010 r., co przełożyło się brakiem możliwości kontraktacji wielu projektów: - poziom zaangażowania planu finansowego na koniec I półrocza 2010 r. wynosił 91,4%; umów o dofinansowanie o wartości ok. 85 mln PLN zawarto z okresem realizacji od 1 stycznia 2011 r.

II. Kadry W roku 2011 kontynuowana będzie polityka zarządzania zasobami ludzkimi polegająca głównie na przesuwaniu pracowników z komórek organizacyjnych w mniejszym stopniu obciążonych pracą bądź z wygasającymi obowiązkami do Wydziałów Wdrażania PO KL. W związku z brakiem środków z Pomocy Technicznej PO KL przeznaczanej na szkolenia, pracownicy IP2 będą uczestniczyć w szkoleniach wewnętrznych (m. in. z zakresu obsługi wniosków o płatność i PEFS).

III. Komunikacja W związku z wynikami badania współpracy i koordynatorów projektów pogłębionej analizie poddane zostaną dostępne i potencjalne kanały informacji i komunikacji pomiędzy pracownikami a Beneficjentami (automatyzacja przekazywania pytań i odpowiedzi do FAQ, informowanie Beneficjentów o nieobecności opiekunów projektów, ustalenie maksymalnego czasu na udzielenie odpowiedzi)

Dziękuję za uwagę Elżbieta Szymanik