Cacko w skrzyni? 1
Lamborghini podczas projektowania auta inspirowało się kształtami samolotów odrzutowych. Według oficjalnych informacji koncernu, wszystkie panele nadwozia są zupełnie nowe mimo, że do złudzenia przypominają elementy modelu Murcielago. Do produkcji użyto laminatu szklanego i materiałów kompozytowych. W tylnych lampach zastosowano diody LED, a z przodu umieszczono reflektory bi-ksenonowe.
Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantry, karbonu, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. G - force - Meter to urządzenie pokazujące wartość sił podczas jazdy, przyspieszenia i hamowania, jak również podczas pokonywania zakrętów. Podobne rozwiązania znajdują się w samolotach i Formule 1. Przez naciśnięcie guzika, kierowca może przełączyć obraz do drugiego, analogicznego widoku, gdzie wyświetlane są zwykłe analogowe instrumenty; szybkościomierz i prędkościomierz. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie (m.in F-22 Raptor). Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła.
Samochód napędza 12-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 6,5 l pochodzący z modelu Lamborghini Murcielago LP640. Jednostka dysponuje mocą 640 KM i momentem obrotowym 660 Nm. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiedzialna jest przekładnia e-gear z łopatkami do manualnej zmiany przełożeń przy kierownicy.
Do sprzedaży trafi jedynie 20 sztuk modelu Reventon w cenie 1 miliona Euro (plus podatki). Wszystkie samochody zostały już sprzedane. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w 2008 roku.
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 20 +1 do muzeum Napęd: Dane techniczne Ogólne: Lata produkcji: 2008 Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 20 +1 do muzeum Napęd: Typ silnika: V12 Pojemność: 6 496 cm3 Moc maksymalna: 650 KM przy 8000 obr/min Napęd: Na Wszystkie Koła Skrzynia biegów: Sześciostopniowa półautomatyczna (E-Gear) Opony: Przód: P-Zero Rosso 245/35 ZR18 Tył: P-Zero Rosso 335/30 ZR 18 Hamulce: Przód/tył: karbonowe tarcze z sześciotłoczkowymi zaciskami Osiągi: Prędkość maksymalna: 340 km/h 0-100 km/h: 3,4 s
Koniec 29