płytka Petriego termometr ciepła woda 1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

Cykl przemian termodynamicznych
Anna Kasprzyszyn Marta Szymczak Marta Bobowska
Sposoby cieplnego przepływu energii
TERMY UNIEJÓW SKĄD PRĄD?? Wykonali: Dominika Przybysz
Odnawialne źródła energii
SPRAWNOŚĆ CIEPLNA URZADZEŃ GRZEWCZYCH
Źródła ciepła i chłodu ĆWICZENIA PROJEKT. Źródła ciepła i chłodu Zadanie 1.
Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Kleczewie Gimnazjum IM.KSIĄŻĄT POMORZA ZACHODNIEGO W TRZEBIATOWIE ID grupy: 98/54_MF_G1 98/46_MF_G1 Kompetencja:
Właściwości i budowa cieczy
„Uczeń z klasą” – Badam świat
Problem braku wody pitnej w Indiach
Jak oszczędzać energię?
Michał Milżyński i Mikołaj Stankiewicz
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Energia Słoneczna 1.Wstęp Dzwięk ognia wstrząs czy coś…
Eksperymenty trzecioklasistów, czyli…
Blok WWER-440. Matematyczny model procesów cieplno-przepływowych w obudowie bezpieczeństwa reaktora jądrowego.
Analiza techniczno-ekonomiczna projektów OZE w programie RETScreen
Paweł Surma Hubert Gryczka Rafał Zmudziński Łukasz Jankowski
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
KONWEKCJA Zdzisław Świderski Kl. I TR.
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Odnawialne źródła energii
Rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów.
Kolektory słoneczne.
Energia geotermalna.
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Mały Einstein 2006.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Obieg wody w przyrodzie
Alternatywne Źródła Energii
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Solarne podgrzewanie wody Wstęp
Czym jest ciepło? Dlaczego w ubraniach jest nam cieplej?
Energia słoneczna.
Pompy ciepła powietrze-woda
451.Woda o masie m=1kg o temperaturze t o =10 o C została zamieniona w parę. Na jaką wysokość można podnieść masę M=10ton za pomocą energii dostarczonej.
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Chmury.
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
Alternatywne źródła energii
Tabletki musujące ciepła woda elementy kotła parowego z rurkami.
Woda nasze życie.
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
Niekorzystne zjawiska związane z zanieczyszczeniem atmosfery
Energia geotermalna Krzysztof Pyka Kl 1 W.
Efekt cieplarniany Lekcja 7.
Ciepło, ciepło, zimno… Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogień !.
Budowa i działanie lutownicy
Głównym efektem ekologicznym związanym z zagospodarowaniem źródeł energii odnawialnej jest redukcja emisji substancji zanieczyszczających atmosferę a przedsięwzięcia.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
O ALTERNATYWNYCH ŹRÓDŁACH ENERGII. Wiemy, że paliwa kopalne, dzięki którym produkowana jest energia elektryczna, kiedyś się wyczerpią. I co wtedy? Czy.
Temperatura powietrza
Konwekcja. Definicja  Konwekcja – proces przekazywania ciepła związany z makroskopowym ruchem materii w płynie; gazie, cieczy bądź plazmie, np. powietrzu,
Stany skupienia wody.
Składniki pogody.
Efekt cieplarniany.
Samsung Electronics Polska
SMOG Klaudia Stachniuk 1b G.
Program „Czyste Powietrze”
TECHNOLOGIA PREFABRYKOWANA - KERAMZYTOBETONOWA
Liczby ujemne Czasami liczby bywają mniejsze od zera, np
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe
„Budowa Gminnego Przedszkola w Rogowie”
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

płytka Petriego termometr ciepła woda

1. Połóż termometr na płytce Petriego. Zanotuj jaką wskazuje temperaturę i zamknij wieczko.

2. Napełnij kubek ciepłą wodą. 3.Umieść płytkę Petriego z termometrem w środku nad ciepłą wodą z kubka.

4. Sprawdź wskazania termometru po minucie. 5. Jaka jest temperatura?

Zauważyłeś, że temperatura wewnątrz płytki Petriego wzrosła. Stało się tak dlatego, że pod spodem znajdowała się woda wywarzająca energię cieplna. Płytka Petriego przejęła tę energię i nagrzała się. Para wodna unosząca się nad ciepłą wodą podgrzała powietrze wewnątrz płytki Petriego i stąd wzrost temperatury. W rzeczywistości gorąca woda znajdująca się pod powierzchnią Ziemi może służyć do ogrzewania całych budynków. Czasami rury z gorącą wodą spod powierzchni Ziemi używane są do podgrzewania chodników zimą.