Prezentacja dla klasy I gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procenty repetytorium
Advertisements

Aleksandra Klimczak kl.1a
Co robić, żeby nic nie robić (i jak w tym pomaga matematyka finansowa)
AE – ĆW 3 Zmienna wartość pieniądza w czasie – metody dyskontowe.
Procenty – powtórzenie wiadomości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
PROCENTY - HARALD KAJZER ZST NR 2
Rozdział XI -Kredyt ratalny
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
PROCENTY.
Opracowała: Justyna Piegat
MATEMATYKA W BANKU.
Procenty -Co to jest procent? -Zamiana procentu na ułamek
Kredyt - jest pożyczką pieniężną zaciągniętą w banku na określony cel i czas oraz za określony procent. Udzielanie kredytów przez banki jest jednym z.
„Nie taki procent straszny …”
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Historia i zastosowanie.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
JAK ZAINWESTOWAĆ PIENIĄDZE BOGATEJ CIOCI?
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Laboratorium 2 Wyznaczanie odsetek na rachunku bankowym.
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
JAK ZYSKAĆ, CZYLI LOKATY
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Jak zamknąć świat w procentach ?
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Gotowi? No to zaczynamy .
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania Informatyka Arkusz kalkulacyjny Excel dla WINDOWS cz.6.
Rynki aktywów. Różne ceny w okresie 1 i 2 u Cena konsumpcji w okresie 1 wynosi 1  Cena konsumpcji w okresie 2 wynosi p2, np. p2=p1(1+  gdzie 
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
PROCENTY.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Pole czworokąta a funkcja liniowa.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Procenty %.
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
Obligacje.
Systemy finansowe gospodarki Matematyka finansowa cz.2
Wykonali: Gabriela Kowalska Żaneta Tylikowska Klasa III t Zespół Szkół w Krzepicach Technikum opieka: mgr Edyta Kuc.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Lokaty terminowe – jeden ze sposobów oszczędzania.
Przykład: 1 Pan Roch wpłacił 500 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów wynosiło 12% w skali roku. Pieniądze te przeznaczył dla swego chrześniaka,
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Obliczenia procentowe w praktyce
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
czyli Jak Polubić Obliczenia Procentowe?
Po co nam ta Matematyka? czyli…
Zapis prezentacji:

Prezentacja dla klasy I gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Obliczenia procentowe. Temat: Obliczenia procentowe – zadania

Zadanie 1 W pewnym sklepie najpierw podwyższono cenę pewnego towaru o 20%, a potem nową cenę obniżono o 20 %. Jaka była cena tego towaru na początku, jeżeli po obniżce kosztował 384zł? O ile procent cena uległa zmianie w stosunku do ceny początkowej?

I sposób W trybie [EQUA] rozwiązujemy równanie, gdzie x oznacza cenę początkową. Następnie w trybie [RUN] obliczamy iloraz różnicy cen do ceny początkowej i zamieniamy na procent. Odp. Początkowa cena to 400zł, cena ta uległa zmianie o 4%.

Zadanie 2 Na ile procent należy wpłacić do banku 6250 zł, aby po roku mieć o 500 zł więcej?

I. W trybie [EQUA] wprowadzamy równanie: 6250 + 6250*X = 6250 + 500 II. W trybie [RUN] obliczamy jakim procentem kwoty początkowej są odsetki.

Odp. Kwotę 6250zł należy wpłacić na 8% w stosunku rocznym.

Zadanie 3 Suma 35 600 zł oddana do banku na rok powiększyła się do 37 202 zł. Na ile procent została odłożona?

lub od razu za pomocą jednego wyrażenia arytmetycznego: W trybie [RUN] obliczamy kolejno kwotę odsetek, a następnie, jakim procentem kwoty wpłaconej są odsetki: lub od razu za pomocą jednego wyrażenia arytmetycznego: Odp. Kwota została wpłacona na 4,5%.

Zadanie 4 Kapitał oddany do banku na rok na 26% wyniósł po roku 79 380 zł. Ile wynosiła suma wyjściowa?

Odp. Suma wyjściowa to 63 000zł Ponieważ oprocentowanie wynosi 26%, to po roku kapitał stanowi 126% kwoty wyjściowej. Oznaczmy kwotę początkową przez x Rozwiązanie w trybie [EQUA] Wprowadzamy równanie: Odp. Suma wyjściowa to 63 000zł

Zadanie 5 Pan Anatol zainwestował 1200 zł wpłacając część tej kwoty na książeczkę długoterminową o oprocentowaniu 24% w skali rocznej, zaś resztę na konto a vista o oprocentowaniu 14% w stosunku rocznym. Zyskał po roku 248 zł . Ile złotych miał na każdym koncie na początku?

Tryb [EQUA] - równania Oznaczając przez X kwotę odłożoną na książeczkę długoterminową zapisujemy równanie: X * 0,24 + (1200 – X) * 0,14 = 248 wprowadzamy je do trybu [EQUA] 1200zł – 800zł = 400zł Odp. 800zł i 400zł

Zadanie 6. Pan Kowalski wpłacił do banku 1800 zł Zadanie 6. Pan Kowalski wpłacił do banku 1800 zł . Oprocentowanie w skali roku wynosi 8%. Jaką kwotą będzie dysponował pan Kowalski po 4 latach , jeśli przez ten czas oprocentowanie nie zmieni się, a pan Kowalski nie będzie wypłacał pieniędzy?

Odp. Po 4 latach pan Kowalski będzie dysponował kwotą 2448,9zł Wykorzystamy komórkę pamięci w trybie [RUN]. Umieszczamy w komórce X kwotę 1800 zł. Następnie mnożymy wprowadzoną kwotę przez 1,08 i zamieniamy wartość w komórce. Naciskając klawisz [EXE] otrzymujemy kolejne kwoty po dodaniu odsetek. Odp. Po 4 latach pan Kowalski będzie dysponował kwotą 2448,9zł

Zadanie 7. Babcia założyła wnuczce książeczkę systematycznego oszczędzania oprocentowaną na 9,5% w stosunku rocznym. Wpłaca na nią każdego roku po 100zł. Jaką kwotą będzie dysponowała wnuczka po pięciu, siedmiu, dziesięciu latach? (Oprocentowanie jest stałe).

Można tak: „na piechotę”: Można inaczej - wykorzystując komórkę pamięci: Odp. 661, 89zł ; 1023,02zł ; 1703,85zł

Zadanie domowe Zadanie 1, 2 str. 61-62 [w:] Podręcznik dla klasy I gimnazjum, wyd. GWO.

Opracowanie: Janina Morska Giżycko 2006 www.scholaris.pl