Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Rzut poziomy z uwzględnieniem oporu ruchu. Piotr Pastusiak Jan Bołtuć informatyka + 2
PROGRAM WYKŁADU 1.Rzut poziomy. 2.Metoda rozwiązania problemu. 3.Analiza numeryczna problemu. 4.Dyskusja i zadania informatyka + 3
4 Rzut poziomy
informatyka + 5 Rzut poziomy Równanie toru ruchu.
informatyka + 6 Rzut poziomy
informatyka + 7 Rzut poziomy
informatyka + 8 Rzut poziomy
informatyka + 9 Rzut poziomy – zadania i problemy. Zadanie 1. Kamień, rzucony poziomo na wysokości H = 20m z prędkością Vx=20m/s, uderzył w mur w odległości S=30m. Na jakiej wysokości uderzył kamień w mur?
informatyka + 10 Rzut poziomy – zadania i problemy. Zadanie 2 Transportowiec leci z prędkością 800km/h na wysokości m. Po jakim kątem musi być widoczny cel aby zrzucony ładunek trafił do odbiorcy.
informatyka + 11 Rzut poziomy – zadania i problemy. Zadanie 3. Otrzymałeś wykres przedstawiający tor rzutu poziomego dla 4 planet Układu Słonecznego. Każdy rzut był wykonany z wysokości 100m z prędkością 10m/s. Wyszukując konieczne dane w Internecie spróbuj zidentyfikować te planety na podstawie wykresu. Wskazówka: Przyspieszenie grawitacyjne na planecie można obliczyć ze wzoru: gdzie G to stała grawitacji, M masa planety, R jej promień.
informatyka + 12 Rzut poziomy – zadania i problemy.