„Lżejszy tornister na wagę złota”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAK ZADBAĆ O STANOWISKO PRACY UCZNIA
Advertisements

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA III SOBIESKIEGO W GNIEWIE
USPRAWNIANIE DZIECI Z WADAMI POSTAWY
Wady postawy.
WADY POSTAWY.
Wady postawy profilaktyka i leczenie
ZASTOSOWANIE METODY OWAS DO OCENY ZAGROŻEŃ ZDROWOTNYCH
Nasze tornistry, plecaki i torby
GIMNASTYKA KOREKCYJNO KOMPENSACYJNA
Sposoby zapobiegania wadom postawy
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Problem społeczny Dr W.Szwarczyk
Zasady BHP w pracy z komputerem
GIMNASTYKA KOMPENSACYJNO - KOREKCYJNA
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
Tornister pierwszaka.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Ręczne prace transportowe
PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”
WADY POSTAWY.
WADY POSTAWY - INFORMACJE DLA RODZICÓW
Nordic Walking.
skolioza i wady kończyn dolnych u dzieci
KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW
Pożyteczne wskazówki podczas podnoszenia i przenoszenia ciężkich przedmiotów Zasady BHP.
,,Wady postawy u dzieci i młodzieży’’
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
WADY POSTAWY U DZIECI. Czym jest prawidłowa postawa ciała? Postawą ciała nazywamy indywidualne ukształtowanie ciała i położenie poszczególnych jego odcinków,
ĆWICZENIA KOREKCYJNO- -KOMPENSACYJNE
Kijki - Powstały one w wyniku połączenia kijów trekkingowych i od nart biegowych. Buty - Stabilna i miękka podeszwa; lekkie; nieprzemakalne. Odzież -
Statyczne Obciążenie Mięsni
Zdrowy kręgosłup…… szczęśliwe dziecko !
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Plecy okrągłe Iwona Śmietanka.
autorski program pracowników
Szkoła Podstawowa nr 5 im.Mieszka I w Ostrowie Wielkopolskim
ELEMENTY ŚRODOWISKA SZKOLNEGO ISTOTNE DLA ZACHOWANIA ZDROWIA DZIECI DOBÓR TORNISTRA/PLECAKA SZKOLNEGO Barbara Czaplińska Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży.
Projekt Rady Rodziców przy SP 53 w Poznaniu „ Szkoła nie nudzi ”. Beneficjentami projektu będą głównie dzieci w wieku od 9 do 12 lat, uczące się w SP 53.
Rodzaje wad postawy ciała
JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO
CHORY NIEPRZYTOMNY NIEPRZYTOMNOŚĆ:
GIMNASTYKA KOREKCYJNA W SZKOLE
1 KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW. 2 TORNISTRY Nie ma przepisów prawnych ani norm określających maksymalne obciążenie tornistrami. Przyjmuje.
PROBLEM SPOŁECZNY Informacje dla rodziców mgr Anna Furdzik
Ty też możesz mieć wadę – Nawet o tym nie wiesz
Ergonomia pracy przy komputerze.
Ćwiczenia na płaski brzuch
FITNESS I PILATES.
Ewelina Chojnacka Technik administracji.  1.Trzymać głowę prosto, tak aby szyja nie była wygięta i nie powodowało to odkształceń odcinka szyjnego.
BHP PRZY KOMPUTERZE.
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
AUTOR – NAUCZYCIEL GDAŃSKIEGO OŚRODKA KULTURY FIZYCZNEJ
TRYB ŻYCIA DZIECI Z WADAMI POSTAWY
WADY POSTAWY.
STANOWISKO PRACY UCZNIA
„Kondycja psychofizyczna bialskich 5-latków”
Czas do szkoły !. Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że właściwy dobór tornistra czy plecaka, a potem jego ciężar i sposób noszenia to jeden z kluczowych.
Środowisko szkolne Ewa Pitrus Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży
WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.
Drogi Rodzicu! Podstawowe wyposażenie piórnika to: ołówek, gumka,
Ukształtowanie postawy ciała Rozkład obciążeń stóp
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH 2017 PODSUMOWANIE
Informacje dla rodziców klasa I
Co rodzic wiedzieć powinien !
TRÓJWYMIAROWY MODEL SYLWETKI CZŁOWIEKA
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH PODSUMOWANIE 2017/ 18 DZIAŁANIA PLANOWANE NA 2018/ 19 ,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz.
Zapis prezentacji:

„Lżejszy tornister na wagę złota”

Ważenie plecaków W tym roku szkolnym w naszej szkole odbyło się dwukrotne ważenie plecaków szkolnych: w październiku i w lutym. W klasach 1-3 zważono 66 plecaków a w klasach 4-6 - 57 plecaków. Ciężar plecaka dziecka w szkole podstawowej nie powinien przekraczać 10-15% masy ciała dziecka, np. jeśli dziecko waży 30kg, to jego plecak z zawartością powinien ważyć ok.3-4,5 kg.

Czyli w klasach młodszych plecak prawidłowo powinien ważyć od 2kg do 4kg, a w klasach starszych do 5kg. Po zważeniu plecaków w wybranych klasach młodszych najlżejszy plecak ważył 2kg, a najcięższy – 6,8kg, zaś w klasach starszych najlżejszy plecak również ważył 2kg, a najcięższy – 9kg 1kg dziennie nadbagażu, to w przeciągu roku szkolnego ok.200kg dźwigania zbędnych rzeczy.

Skutki noszenia zbyt ciężkiego plecaka szkolnego. Źle dobrany plecak może powodować: *obciążenie kręgosłupa, układu mięśniowego i kostno-stawowego; *problemy z układem oddechowym; *przeciążenie; *zmęczenie; *wady postawy (skrzywienie kręgosłupa, okrągłe plecy, asymetria barków i łopatek, przykurcze mięśni piersiowych); * wady kończyn dolnych (koślawość, szpotawość kolan, płaskostopie).

Nabyte wady postawy w dzieciństwie skutkują na całe życie.

Prawidłowy plecak szkolny: Sam powinien być lekki, przylegać do pleców z szerokimi nie wrzynającymi się szelkami na ramiona; Szelki powinny być regulowane ustawione tak by były równej długości; Długość szelek powinna umożliwić swobodne wkładanie i zdejmowanie plecaka; Powinien mieć przegrody i kieszenie; Górna krawędź plecaka powinna kończyć się na wysokości ramion a dolna opierać się na kości miednicy; Powinien posiadać elementy odblaskowe; Plecak należy nosić na obu ramionach.

Ograniczenie wagi plecaka. Przy pakowaniu wykorzystujemy wszystkie przegrody i kieszenie; Ciężar rozkładamy symetrycznie (cięższe przedmioty bliżej pleców i na spodzie, lżejsze wyżej); Kupujemy zeszyty cieńsze w miękkich okładkach, a piórniki tylko na niezbędne przybory; Napoje nosimy w małych plastikowych butelkach ; Nosimy tylko te podręczniki i zeszyty, które są ujęte w planie w danym dniu; Zbędne rzeczy jak: albumy, pamiętniki, zabawki, kosmetyki, urządzenia do odsłuchu muzyki i inne przedmioty nie związane z lekcjami zostawiamy w domu; Nie nosimy podręczników, które są dodatkowo na wyposażeniu klas. Załadowany plecak powinien w jak najmniejszym stopniu zmieniać naturalny sposób chodzenia i stania.

„Lekkie tornistry do szkoły nosimy, bo wszyscy zdrowie sobie cenimy” Wykorzystano materiały ze stron www.