„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego Sieć 118? art. 118 Konstytucji RP większe zaangażowanie obywateli w życie publiczne zachęta do aktywnego tworzenia legislacji chęć podniesienia.
Advertisements

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
Jakub Pietraszko kl. IIc
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
,,Głosowanie to instrument i symbol władzy wolnego człowieka. ~Ambrose Bierce.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Program MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU 2007 – Młodzież w Działaniu Podstawowe informacje (1) Program Młodzież w Działaniu czerpie z doświadczeń poprzednich.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Od czego zależy jakość funkcjonowania naszych społeczności lokalnych?
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Partycypacja młodzieży w powiecie Bamberg Na przykładzie iSo e.V. oraz stowarzyszenie młodzieży miejskiej w Bambergu Melanie Jäger, Landkreis Bamberg.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Bezpieczny Internet zależy od Ciebie
KLASA OBYWATELSKA Miejskie Gimnazjum Nr 3
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Bezpieczeństwo w internecie
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”

Debata jest efektem wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie - XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży - realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji i Ministerstwem Edukacji Narodowej

Anti-Counterfeiting Trade Agreement Porozumienie wielostronne, mające ustalić międzynarodowe standardy w walce z naruszeniami własności intelektualnej. Przedmiotem regulacji są kwestie obrotu podrabianymi dobrami, zasady handlu lekami generycznymi oraz problem rozpowszechniania dzieł prawnie chronionych poprzez Internet (tzw. piractwo medialne)

Czy młodzi mają prawo do organizowania publicznych zgromadzeń, manifestacji, protestów? Czy wymagane są do tego jakieś pozwolenia?

Frekwencja przy wyborach prezydenckich I Tura

Frekwencja przy wyborach prezydenckich II Tura

Frekwencja wyborów

DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE?

W jaki sposób obywatele mogą kontrolować wybranych przez siebie reprezentantów? Jak mogą sprawdzać, czy wypełniane są ich obietnice wyborcze?

Jak możemy nawiązać kontakt z lokalnym bądź krajowym politykiem? Gdzie szukać informacji o jego działaniach i kalendarzu spotkań?

Raport CBOS „Nie wierzę politykom – przyczyną deklarowanej absencji wyborczej”.

Pozostałe przyczyny nie uczestnictwa w wyborach

Czy młodzi mogą wychodzić z własnymi inicjatywami oraz proponować projekty uchwał? Kto może pomóc młodym obywatelom w wywieraniu wpływu na lokalnych włodarzy?

Czy łatwo jest stworzyć projekt inicjatywy ustawodawczej? Ile podpisów trzeba zebrać i jak to zrobić?

Jakie metody i narzędzia wpływu na otaczającą nas rzeczywistość są najskuteczniejsze? Które z nich wykonywalne są przez młodzież?

KONIEC CZĘŚCI PIERWSZEJ Zapraszamy na poczęstunek

CZĘŚĆ DRUGA – PRACA W GRUPACH Stwórz komiks ukazujący jak młodzież może uczestniczyć w demokracji. Przewidywany czas – 20 min Następnie omówienie prac oraz wyciągnięcie wniosków.

Czas na pytania od publiczności. c

Zakończenie debaty pt. „Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” c