Ile możemy zaoszczędzić na CNG? Na podstawie Supertestu Ekonomii 2010 i 2011 Testów redakcyjnych Portalu cng.auto.pl Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Znaki informacyjne.
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Mgr inż. Andrzej Jurkiewicz
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Analiza kosztów Miechów Cena brutto wyprodukowanej jednostki energii cieplnej na podstawie cen paliw z września L.p. Paliwo - nośnik.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Królowa sportu - Lekkoatletyka
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
DOŚWIADCZENIA MPK KRAKÓW W EKSPLOATACJI AUTOBUSÓW ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM Ryszard Wróbel MPK Kraków
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
Korzyści finansowe eksploatacji aut CNG
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Podstawowe elementy linii technologicznej
INTERWENCJE JEDNOSTEK OCHRONY P.POŻAROWEJ W 2011r.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
w wyborach do parlamentu RP
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Moja pierwsza prezentacja marki samochodów
FRANK-CARS CZĘSTOCHOWA Cezary Chaś Kierownik Sprzedaży Flotowej
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
COMPAIR POLSKA Stacje CNG dla floty wózków widłowych Compair Polska Sp. z o.o. ul. Pachońskiego Kraków.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Samochód Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, Zespół Szkół Samochodowych w Gdańsku, Polska.
Rodzaje paliw stosowane w samochodach
Zapis prezentacji:

Ile możemy zaoszczędzić na CNG? Na podstawie Supertestu Ekonomii 2010 i 2011 Testów redakcyjnych Portalu cng.auto.pl Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym

Przedstawienie organizacji zajmujących się CNG w Polsce Stowarzyszenie NGV Polska -Zrzeszenie podmiotów zainteresowanych rozwojem rynku CNG w Polsce -Powołane do życia w 2001 roku -W 2010 roku zmiana zarządu, wyznaczenie nowych celów i planów Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Portal i Forum cng.auto.pl - Największy portal o gazie ziemnym dla pojazdów w Polsce - Promocja paliwa w mediach oraz na wydarzeniach - Kreowanie pozytywnego wizerunku CNG stałych użytkowników

Ile możemy zaoszczędzić na CNG Podstawy teoretyczne Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym  Dane laboratoryjne  Dane katalogowe

CNG vs LPG vs diesel vs benzyna Porównanie spalania Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym

CNG vs LPG vs diesel vs benzyna Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Koszty eksploatacyjne (dane katalogowe) VW Caddy Fabryczna instalacja CNG i LPG

CNG vs LPG vs diesel vs benzyna Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Koszty eksploatacyjne (dane katalogowe) Mercedes Sprinter Fabryczna instalacja CNG i LPG

Ile możemy zaoszczędzić na CNG Podstawy praktyczne Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym  VII Supertest Ekonomii 2010  VIII Supertest Ekonomii 2011  Testy redakcyjne cng.auto.pl

Początki CNG w Superteście Ekonomii Supertest Ekonomii 2009 Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Występ Fiata Pandy 1.2 CNG - Spalanie: 4,54 m3/100 km - Koszt przejechania 100 kilometrów (CNG): 9,53 zł ( ) 12,08 zł ( ) - II miejsce w klasyfikacji ‘Tani w eksploatacji’ – 60 groszy/ 1 kilometr

Gazowa ofensywa Supertest Ekonomii 2010 III SEMINARIUM REGIONALNEJ PLATFORMY STRATEGICZNEJ Warszawa 19 lipca 2011 L.p.Marka i modelKoszt 100 km L.p.Marka i modelKoszt 100 km 1.Opel Zafira 1.6 (CNG)10,3911.Citroen C3 1.6 (diesel) Opel Astra 1.6 (CNG)10,7512.Honda Insight (hybryda)20,16 3.VW Touran 2.0 (CNG)13,0013.Honda CR-Z (hybryda)21,43 4.VW Caddy 2.0 (CNG)13,3014.BMW 330d (diesel)24,19 5.Toyota Prius 1.8 (hybryda)15,1215.Chevrolet Spark 1.2 (benzyna)24,30 6.Skoda Octavia 1.6 (diesel)15,3216.Iveco Daily 3.0 (CNG)28,91 7.VW Polo 1.2 (diesel)15,4617.Ford Focus 1.6 (benzyna)33,91 8.Fiat Multipla 1.6 (CNG)15,4818.Ford Focus 1.6 (benzyna)34,29 9.Fiat (diesel)16,3019.Infiniti FX 50 (benzyna)46,06 10.Skoda Fabia 1.6 (diesel)16,5320.Tedom C12G (CNG)74,55

Czołówka klasyfikacji generalnej Supertest Ekonomii 2010 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września Opel Zafira CNG 4,26 m3/100 km 9,46 zł/100 km 2. Opel Astra CNG 4,82 m3/100 km 10,70 zł/100 km 3. VW Touran EcoFuel 5,73 m3/100 km 12,72 zł/100km 4. VW Caddy EcoFuel 5,82 m3/100km 12,92 zł/100km

Tedom C12G (CNG) Najtańszy ‘przewoźnik’ w drodze Tedom C12G (CNG) Silnik zasilany CNG pojemność 12 l moc 220 kW/2000 obr/min moment obrotowy 1200 Nm / obr/min Spalanie: 33,58 m3/100 kilometrów Koszt przewiezienia 1 pasażera na 100 km – 0,87 zł Koszt przejechania 100 kilometrów: - 74,55 zł ( VI 2010) - 89,65 zł ( V 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

Iveco EcoDaily Natural Power Najtańszy ciężarowiec w eksploatacji Iveco EcoDaily Natural Power 3.0 CNG Silnik zasilany CNG pojemność 3,0 l moc 100 kW/136 KM przy 1500 obr/min moment obrotowy 350Nm /1500 obr/min Spalanie: 12,60 m3/100 kilometrów Koszt przewiezienia 1m3 ładunku na 100 km – 1,44 zł Koszt przewiezenia 1 tony ładunku na 100 km – 13,14 zł Koszt przejechania 100 kilometrów: - 27,97 zł ( VI 2010) - 33,65 zł ( V 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

Andrzej Bagniewski w Oplu Zafira CNG Zwycięzca Supertestu Ekonomii 2010 Andrzej Bagniewski Opel Zafira A 1.6 CNG, 2003 rok Spalanie: 4,26 m3/100 kilometrów Koszt przejechania 100 kilometrów 9,46 zł ( VI 2010) 11,38 zł ( V 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

Obrona mistrzowskiego tytułu Supertest Ekonomii 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Opel Zafira EcoFlex Turbo 1.6 CNG, 150 KM Fiat Panda Natural Power 1.2 CNG, 52 KM VW Passat TSI EcoFuel 1.4 TSI CNG, 150 KM VW Caddy Life EcoFuel 2.0 CNG, 109 KM Mercedes Sprinter NGT 1.8 CNG, 156 KM Iveco Daily Natural Power 3.0 CNG, 136 KM

CNG – potwierdzenie dominacji Supertest Ekonomii 2011 III SEMINARIUM REGIONALNEJ PLATFORMY STRATEGICZNEJ Warszawa 19 lipca 2011 L.p.Marka i modelKoszt 100 kmL.p.Marka i modelKoszt 100 km 1.Fiat Panda (CNG)7,887.Mercedes Sprinter (CNG)13,11 2.Opel Zafira (CNG)8,228.AlfaRomeo MiTo (diesel)14,65 3.VW Passat (CNG)9,239.Fiat 500 (diesel)17,17 4.Skoda Octavia (diesel)9,7210.Peugeot 308 (diesel)17,89 5.VW Caddy (CNG)10,2211.Mitsubishi ASX (diesel)22,00 6.Fiat Doblo (CNG)10,2512.Iveco EcoDaily (CNG)25,28

Wojciech Morawiec w Fiacie Panda Zwycięzca Supertestu Ekonomii 2011 Wojciech Morawiec Fiat Panda 1.2 Natural Power Spalanie: 3,03 m3/100 kilometrów Koszt przejechania 100 kilometrów 7,88 zł (VI 2011) 8,05 zł ( IX 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

Mercedes Sprinter NGT test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Mercedes Sprinter NGT km - przejechany dystans - 12,9 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 30,96 zł (XII 2010) 34,32 zł (IX 2011) - ciężkie warunki drogowe w czasie testu

Iveco Daily Natural Power test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Iveco EcoDaily Natural Power 3.0 CNG km- przejechany dystans - 13,4 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 29,75 zł (V 2010) 35,64 zł (IX 2011) - Włączona klimatyzacja, cykl mieszany

Fiat Panda Natural Power test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Fiat Panda Natural Power 1.2 CNG km - przejechany dystans - 6,4 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 14,20 zł (XI 2010) 17,02 zł (IX 2011)

VW Caddy EcoFuel test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Volkswagen Caddy Furgon EcoFuel km - przejechany dystans - 7,15 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 15,00 zł (VII 2009) 19,02 zł (IX 2010)

Porównanie diesla z CNG Na podstawie Caddy EcoFuel i TDI Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 VW Caddy 2.0 EcoFuel vs 1.6 TDI - badania przeprowadził PIMOT w warunkach laboratoryjnych TDI - nowoczesna jednostka wysokoprężna, weszła do produkcji w 2009 roku EcoFuel – silnik na CNG pochodzący z 2006 roku Przejazd 100 kilometrów przy prędkości 120 km/h - Cena paliw: CNG – 2,63 zł/m3 | ON – 4,99/l - VW Caddy EcoFuel – 7,43 m3 | 20,35 zł - VW Caddy TDI – 4,99 l | 22,05 zł

Więcej CNG? Dodatkowe kryterium przy zamówieniach publicznych Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 W dniu 10 maja 2011 opublikowano Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów nr 559 Zawierające implementację Dyrektywy Unii Europejskiej 2009/33 Rozporządzenie wprowadza dodatkowe kryterium przy zamówieniach publicznych, na podstawie którego zamawiane pojazdy są oceniane również ze względu na zastosowany rodzaj zasilania oraz wielkość emisji szkodliwych związków: dwutlenku węgla, tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów. Zawarte zapisy faworyzują zastosowanie CNG do zasilania pojazdów.

Wykaz autobusów CNG w Polsce cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

Katalog autobusów – oferta producentów cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

Źródło informacji o autobusach CNG! cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 autobusy.cng.auto.pl Specjalny serwis dedykowany -Wiadomości z rynku -Informacje o nowościach -Doniesienia o przetargach -Opisy zmian rynku autobusów CNG w Polsce

Dziękuję za uwagę! Karol Wieczorek Członek Zarządu Stowarzyszenia NGV Polska Administrator Portalu cng.auto.pl Tel.: Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Więcej informacji na