Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Własnośći symetrii osiowej i przesunięcia.
Advertisements

Geometria obrazu Wykład 5
Wioleta Nowak Gimnazjum nr 20 w Poznaniu
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
ALGORYTMY KLASYCZNE ________ FRAKTALE
Czym jest JavaFX? Rich Internet Application
Gramatyki Lindenmayera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Logomocja Polska edycja Imagine.
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Na Ziemi nie ma tych lądów, rzek i mórz! To sztuczne obrazy!
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka + 1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
MODELOWANIE ROZPRĘŻANIA GAZU Programowanie probabilistycznego modelu rozprężania gazu w próżnię Witold Kranas.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
FRAKTALE FIGURY LISSAJOUSA Magdalena Szorc
X Y X Y X Y Aby sporządzić wykres danej funkcji utwórz kolejno wykresy następujących funkcji : Sprawdź, czy dobrze narysowałeś wykresy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Temat: LOGO KOMENIUSZ tworzenie grafik
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Informatyka +.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Rekurencja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wstęp do Podstawy Programowania
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Programujemy figury o równych bokach
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

ŚRODOWISKO PROGRAMOWANIA Witold Kranas

Nauka programowania w Akademii Khana www.khanacademy.org/cs

Malowanie symetryczne noStroke(); //bez obwódki background(255, 255, 255); var r = 10; //promień kółek, które rysują //pętla rysowania var draw = function() { if (mouseIsPressed) //gdy lewy przycisk myszy { fill(0, 0, 255); //pod myszką - niebieski ellipse(mouseX, mouseY, r, r); fill(255, 255, 0); //odbity wzgl. osi pionowej - żółty ellipse(400-mouseX, mouseY, r, r); fill(255, 0, 0); //po przeciwnej - czerwony ellipse(400-mouseX, 400-mouseY, r, r); fill(0, 255, 0); //odbity wzgl. osi poziomej - zielony ellipse(mouseX, 400-mouseY, r, r);}

Symulacja spadku swobodnego /*** spadek swobodny (g=10) ***/ var g = 10; //przyspieszenie (m/s^2) var y0 = 50; //wys. początkowa (m) var dt = 0.1; //krok czasowy (s) var r = 50; //promień piłki (px) var t = 0; fill(0, 0, 255); ellipse(200,y0,r,r); //pętla rysowania var draw = function () { t +=dt; var y = y0 + g*t*t/2; //ruch jedn. przysp. if (y > 400-r/2) {dt = -dt;} //do góry (odwr. czasu) background(255, 255, 255); // wymazywanie poprz. poz. ellipse(200,y,r,r); textSize(36); //wyświetlanie wysokości text("h=", 20,40); text(round(400-y), 60,40); };

Nauka programowania…

pl.wikipedia.org/wiki/Fraktal Fraktale pl.wikipedia.org/wiki/Fraktal

Grafika Żółwia var Nazwa = function(lista parametrów) {kolejne polecenia;} //grafika żółwia var np = function(odl) { line(0, 0, 0, -odl); translate(0, -odl); }; var ws = function(odl) {np(-odl);}; var pw = function(kt) {rotate(kt*PI/180);}; var lw = function(kt) {pw(-kt);};

Drzewo binarne … //rekurencyjne drzewo binarne var drzewo = function(n, d, alf) { if (n === 0) {return;} strokeWeight(n); np(d); lw(alf); drzewo(n - 1, d * skala, alf); pw(2*alf); lw(alf); ws(d); }; //realizacja resetMatrix(); background(200, 255, 200); translate(200, 355); drzewo(nPoz, dPocz, alfa);

Trójkąt Sierpińskiego /** Trójkąt Sierpińskiego (jak w Logo) **/ var bok = 360; //największy bok trójkąta var n = 6; //stopień, liczba zagłębień stroke(200, 50, 50); //grafika żółwia var np = function(odl) { line(0, 0, 0, -odl); translate(0, -odl); }; var ws = function(odl) {np(-odl);}; var pw = function(kt) {rotate(kt*PI/180);}; var lw = function(kt) {pw(-kt);};   //rekurencyjny trójkąt Sierpińsiego var trojkatSierp = function(a, n) { if (n === 0) {return;} trojkatSierp(a/2,n-1); np(a); pw(120); };

Krzywa Kocha jeśli n=1, narysuj odcinek o długości a i zatrzymaj wykonywanie, narysuj krzywą Kocha stopnia n-1 o boku a/3, obróć się w lewo o 60 stopni, obróć się w prawo o 120 stopni, narysuj krzywą Kocha stopnia n-1 o boku a/3. //rekurencyjna krzywa Kocha var kKocha = function(a, n) { if (n < 2) {np(a); return;} kKocha(a/3,n-1); lw(60); kKocha(a/3,n-1); pw(120); kKocha(a/3,n-1); };

Płatek Kocha