Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykład 20 Mechanika płynów 9.1 Prawo Archimedesa
Advertisements

I zasada termodynamiki
Podstawy termodynamiki
Cykl przemian termodynamicznych
Dane INFORMACYJNE Zmiany stanów skupienia Nazwa szkoły:
Stany skupienia.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Woda i Życie dawniej i dziś.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Pary Parowanie zachodzi w każdej temperaturze, ale wraz ze wzrostem temperatury rośnie szybkość parowania. Siły wzajemnego przyciągania cząstek przeciwdziałają.
Zmiany stanów skupienia
Temperatura, ciśnienie, energia wewnętrzna i ciepło.
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Opracowanie wyników pomiarów
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Rozwiązanie Zadania nr 4 Związku Czystej Wody. Przedstawienie grupy : Spotkaliśmy się dn br. w składzie : Katarzyna Bis, Katarzyna Barlik, Joanna.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
1.
ZMIANY CIŚNIENIA WYWIERANEGO PRZEZ WODĘ W ZALEŻNOŚCI OD TEMPERATURY
Gęstość to stosunek masy do objętości
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
DUŻA MOC MAŁEJ ŚWIECZKI
Dlaczego woda jest niezwykła
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
1.
Niezwykłe zamarzanie wody
Mały Einstein 2006.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
GĘSTOŚĆ.
1.
Przyspieszenie ciała zależy od masy Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
277. Kulka o gęstości d 1 =0,8g/cm 3 spada z wysokości H=0,2m do wody o gęstości d 2 =1g/cm 3. Jak głęboko się zanurzy?
428.Ile gramów lodu o temperaturze t p =-18 o C można stopić przy pomocy m=8,5kg wody o temperaturze t=55 o C?
Test sprawdzający.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
393.Kulka metalowa wisi na sprężynie. Po zanurzeniu kulki w wodzie o gęstości d 1 =103kg/m 3, sprężyna skróciła się o  h 1 =2cm, a po zanurzeniu w nieznanej.
Doświadczenie z atramentem
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
426.W aluminiowym kalorymetrze o masie mk=100g, zawierającym m1=150g lodu o temperaturze to=0oC skroplono parę wodną o temperaturze t=100oC aż do całkowitego.
AUTORZY: Chrobak Natalia Maciak Gabriela. termometr (o dokładności 1°C) miska puszka C-C (200 ml) waga (o dokładności 1 g)
Rozkład Maxwella i Boltzmana
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Zadania z drugiej zasady dynamiki. Zadania z drugiej zasady dynamiki.
Wykonawcy projektu: N. Oniszczuk, E. Pszczółka, Ł. Żukowski nauczyciel nadzorujący: mgr Ewa Karpacz.
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Termodynamiczna skala temperatur Stosunek temperatur dowolnych zbiorników ciepła można wyznaczyć mierząc przenoszenie ciepła podczas jednego cyklu Carnota.
Wyznaczanie sprawności oraz mocy świeczki Fizyka da się lubić 2013.
Woda to cudowna substancja
PODSTAWY MECHANIKI PŁYNÓW
1.
Wzory termodynamika www-fizyka-kursy.pl
Ciśnienie i siła wyporu – podsumowanie (nie tylko w fizyce:)
1.
1.
Statyczna równowaga płynu
Liczby ujemne Czasami liczby bywają mniejsze od zera, np
477.V1=1dm3 wody wrząc pod ciśnieniem p=0,1MPa zamienia się w parę o tym samym ciśnieniu, temperaturze i objętości V2=1671dm3. Jaki procent dostarczonego.
478.Oblicz zmianę energii wewnętrznej m kg lodu, który topnieje w temperaturze 0oC. Dane są: ciepło topnienia lodu L, ciśnienie zewnętrzne p, gęstość.
Zapis prezentacji:

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Za chwilę pojawią się kolejne pytania. Musisz zastanowić się nad odpowiedziami, wybrać jedną z nich (A, B, C lub D) i gdy nauczyciel da znak podnieść kartę z odpowiedzią. Powodzenia...

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Plastikową butelkę z wodą o temperaturze 20°C, z włożonym do wody termometrem wystawiono na dwór. Panował duży mróz, po godzinie cała woda zamarzła a termometr pokazuje -10°C. Który wykres pokazuje jak zmieniały się wskazania termometru? Pamiętaj, że w czasie zamarzania temperatura nie ulega zmianie. A B C D

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Korzystając ze wzoru Q=cw·m·ΔT, oblicz ile energii potrzeba, by ogrzać 2 kg wody z temperatury 10°C do temperatury 20°C. cw =4190 J/kg·°C A 167600 J B 83800 J C 41900 J D 20950 J

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Lód o temperaturze -10°C wrzucono do garnka i stale ogrzewano, topiąc go, by w końcu zagotować tak uzyskaną wodę. Poniżej widać wykres zmian temperatury w zależności od doprowadzonego ciepła. Zaznaczone na tym wykresie odcinki odpowiadają: A I topnienie lodu II krzepnięcie wody III podgrzewanie wody IV wrzenie wody B I podgrzewanie lodu II topnienie lodu III parowanie wody IV wrzenie wody C I podgrzewanie lodu II topnienie lodu III podgrzewanie wody IV wrzenie wody D I topnienie lodu II podgrzewanie lodu III parowanie wody IV podgrzewanie wody

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Góry lodowe pływają ponieważ: Woda w oceanach jest słona, a podczas krzepnięcia sól nie dostaje się do lodu w wyniku czego ma on mniejszą gęstość niż woda. Krzepnąc woda zwiększa objętość w wyniku czego lód ma mniejszą gęstość niż woda. Krzepnąć woda zmniejsza objętość w wyniku czego lód ma mniejszą gęstość niż woda. Krzepnąc woda zwiększa objętość, w wyniku czego lód ma większą gęstość niż woda.

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Na wadze kuchennej (rys. I) zważono szklankę z wodą. Następnie w szklance zanurzono zawieszony na nitce klucz (rys. II) tak, by nie dotykał szkła. Jest prawdą, że: Wskazówka wagi nie zmieni położenia, bo nadal klucz wisi na nitce. Zgodnie z prawem Archimedesa woda działa na klucz siłą wyporu zwróconą w górę, więc klucz wydaje się lżejszy temu, kto trzyma nitkę, ale wskazanie wagi nie zmieni się . Woda działa na klucz siłą zwróconą w górę, więc zgodnie z III zasadą dynamiki Newtona klucz działa na wodę siłą zwróconą w dół. Wskazówka wagi pokaże większą wartość . Zgodnie z prawem Archimedesa, klucz „traci na wadze”, zatem wskazówka wagi pokaże mniejszą wartość.

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Dwa ciała (metalową sztabę i szklankę z wodą) położono w nasłonecznionym miejscu, żeby się nagrzały od promieni słonecznych. Jak szybko ciała te się nagrzewały pokazuje wykres: Woda nagrzewała się szybciej co oznacza, że ma większe ciepło właściwe. Woda nagrzewała się wolniej co oznacza, że ma mniejsze ciepło właściwe. Woda nagrzewała się wolniej co oznacza, że ma większe ciepło właściwe. Woda nagrzewała się szybciej co oznacza, że ma mniejsze ciepło właściwe.

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Gęstość pewnej substancji wynosi 500 kg/m3. Oznacza to, że Stosunek objętości do masy pewnej ilości tej substancji wynosi 500 kg/m3. Ciężar jednego metra sześciennego tej substancji ma wartość 500 kg. Masa jednego metra sześciennego tej substancji wynosi 500 kg. Masa 500 m3 tej substancji wynosi 1 kg.

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice Na pojemnikach z dezodorantem jest napisane, że nie wolno ich przetrzymywać w temperaturze powyżej 50OC. Jest prawdą, że: w wyższej temperaturze rozszerzająca się ciecz może rozerwać pojemnik; Ciężar jednego metra sześciennego tej substancji ma wartość 500 kg. Masa jednego metra sześciennego tej substancji wynosi 500 kg. Masa 500 m3 tej substancji wynosi 1 kg.

Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2 Termodynamika kl. II Gimnazjum nr 2 Polkowice koniec...