Strategia Wdrożenia DAB+ przez Polskie Radio S.A.
1 października 2013 - Inauguracja stałego nadawania cyfrowego
Radiofonia publiczna liderem projektu cyfryzacji
PLATFORMY, NA KTÓRYCH DOSTĘPNE JEST POLSKIE RADIO TRADYCYJNE ODBIORNIKI ANALOGOWE
PLATFORMY, NA KTÓRYCH DOSTĘPNE JEST POLSKIE RADIO INTERNET
PLATFORMY, NA KTÓRYCH DOSTĘPNE JEST POLSKIE RADIO SMART TV
PLATFORMY, NA KTÓRYCH DOSTĘPNE JEST POLSKIE RADIO PLATFORMY MOBILNE
PLATFORMY, NA KTÓRYCH DOSTĘPNE JEST POLSKIE RADIO ODBIORNIKI DAB+
Programy dostępne w technologii cyfrowej od 1 października 2013 Polskie Radio Program I Polskie Radio Program II Polskie Radio Program III Polskie Radio Program IV Polskie Radio Dla Zagranicy Polskie Radio PR24 Polskie Radio Rytm Polskie Radio RDC Polskie Radio Katowice
DOCELOWE POKRYCIE KRAJU ZASIĘGIEM DAB+ Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Rok 2020 Zasięg ludnościowy: 38,25 mln osób (99,50 %) Zasięg powierzchniowy: 312,60 tyś km2 (99,50 %)
Ekspozycja odbiorników cyfrowych Saturn – Złote Tarasy
Przykładowe odbiorniki cyfrowe dostępne na polskim rynku Eltra Enigma 1302 Philips 7500/10 Philips MCB 2305 Technisat DigitalRadio Air Technisat DigitalRadio 100 Technisat DigitalRadio 500
Dodatkowe funkcjonalności DAB+ Slajdy z treściami
Uruchomiono stałą emisję dab+ Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Uruchomiono stałą emisję dab+ 1 października 2013 r. Katowice Warszawa Zasięg ludnościowy: 7, 2 mln osób (18,85 %) Zasięg powierzchniowy: 11,5 tys. km2 (3,68 %)
Przewidywany termin uruchomienia: Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Przewidywany termin uruchomienia: 1 SIERPNIA 2014 r. Gdańsk Kielce Kraków Wrocław Szczecin Zasięg ludnościowy: 11,7 mln osób (30,62 %) Zasięg powierzchniowy: 34, 5 tys. km2 (11,03 %)
Przewidywany termin uruchomienia: Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Przewidywany termin uruchomienia: 1 października 2014 r. Łódź Opole Poznań Zasięg ludnościowy: 14,7 mln osób (38,46 %) Zasięg powierzchniowy: 47,9 tys. km2 (15,29 %)
Przewidywany termin uruchomienia: Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Przewidywany termin uruchomienia: 1 stycznia 2015 r. Bydgoszcz Koszalin Olsztyn Zielona Góra Zasięg ludnościowy: 16,9 mln osób (44,21 %) Zasięg powierzchniowy: 69,3 tys. km2 (22,16 %)
Przewidywany termin uruchomienia: Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Przewidywany termin uruchomienia: 1 kwietnia 2015 r. Białystok Lublin Rzeszów Zasięg ludnościowy: 18,9 mln osób (49,44 %) Zasięg powierzchniowy: 86,0 tys. km2 (27,5 %)
Przewidywany termin uruchomienia: Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Przewidywany termin uruchomienia: 1 lipca 2016 r. Giżycko Kalisz Płock Siedlce Zasięg ludnościowy: 21,0 mln osób (54,88 %) Zasięg powierzchniowy: 113,8 tys. km2 (36,40 %)
Przewidywany termin uruchomienia: Przybliżony zasięg mobilny emisji DAB+ Przewidywany termin uruchomienia: 2017 - 2020 Zasięg ludnościowy: 38,3 mln osób (99,50 %) Zasięg powierzchniowy: 312,6 tyś km2 (99,50 %)
Aktualnie nadawane programy w MUX3 i ich parametry Lp. Nazwa serwisu przepływność (kbit/s) PAD SLS, DLS) Tryb audio CU (EEP 3-A) 1 Polskie Radio - ‘Jedynka’ 112 4 stereo 84 2 Polskie Radio - ‘Dwójka’ 128 96 3 Polskie Radio - ‘Trójka’ Polskie Radio - ‘Czwórka’ 8 5 External Service 64 mono (SBR) 48 6 Polskie Radio 24 7 Radio Rytm stereo (SBR) 72 Program Regionalny
Dane dodatkowe Polskie Radio S.A.
Dane dodatkowe Polskie Radio S.A.
Dane dodatkowe Polskie Radio S.A.
Planowany Rozwój Funkcjonalności DAB+ EPG
RADIO WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE
Polskie Radio Dla Dzieci Uruchomienie dodatkowych programów przez Polskie Radio S.A. Polskie Radio Dla Dzieci Grupa odbiorców: dzieci w wieku 4-7 lat rodzice w wieku 20-45 lat Audycje dla dzieci, programy edukacyjne, magazyny poradnicze Muzyka składająca się z polskich i zagranicznych piosenek dla dzieci. Wieczorami kojący jazz.
Polskie Radio Dla Seniorów Uruchomienie dodatkowych programów przez Polskie Radio S.A. Polskie Radio Dla Seniorów Grupa odbiorców: dorośli 50+ Audycje dla seniorów, programy traktujące o zdrowiu, magazyny poradnicze oraz słuchowiska i kabarety. Muzyka składająca się z polskich i zagranicznych piosenek znanych z ostatnich 50 lat
Polskie Radio Edukacyjne Uruchomienie dodatkowych programów przez Polskie Radio S.A. Polskie Radio Edukacyjne Grupa odbiorców: uczniowie, studenci 18-29 lat rozwijający pasje dorośli 35-54 lat Audycje edukacyjne, programy popularnonaukowe, magazyny historyczne Muzyka składająca się z polskich i zagranicznych współczesnych utworów rozrywkowych
Polskie Radio Edukacyjne 1 stycznia 2015 Uruchomienie dodatkowych programów przez Polskie Radio S.A. Polskie Radio Dla Dzieci 1 sierpnia 2014 Polskie Radio Dla Seniorów 1 października 2014 Polskie Radio Edukacyjne 1 stycznia 2015
Tradycyjny system produkcji odchodzi do lamusa Postęp technologiczny wymusza zmiany na rynku mediów Tradycyjny system produkcji odchodzi do lamusa Liniowy potok produkcyjny nie sprawdza się Cykl powinien być bardziej płynny i elastyczny PwC analysis Game changer; A new kind of value chain
Nowoczesny cykl produkcyjny w mediach Pre- Produkcja Post Zarządzenie Dystrybucja Integracja Odbiorca produkcja produkcja wymianą informacji na wielu platformach Planowanie Współpraca Indeksowanie Analiza Aranżacja Personalizacja Badanie produkcji meta-danych dystrybucji i interakcja Przepływ danych PwC analysis Game changer; A new kind of value chain
Dziękuję za uwagę