Prezentacja w ramach projektu regionalnego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych w roku szkolnym 2010/2011 Agnieszka Zacharek uczennica.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Serwisy WWW polskich gmin i powiatów. Anno Domini 2002.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza związku liczby zawartych małżeństw na 1000 ludności a liczbą dzieci w placówkach wychowania przedszkolnego i oddziałach żłobkowych/żłobkach na.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Analiza wyników egzaminu maturalnego 2012
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Dane dotyczące sprzedaży wody mineralnej
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
WYNIKI EGZAMINU ZAWODOWEGO
Średnie i miary zmienności
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Wiesław Wojtanowski1 Agnieszka Jankowicz-Szymańska1,
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Podstawy statystyki, cz. II
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
BMI – WSKAŹNIK MASY CIAŁA
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
S YTUACJA DEMOGRAFICZNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W Ł OMIANKACH NA PRZESTRZENI LAT Opracowały: Iwona Jarząbkowska i Katarzyna Łazicka.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Zapis prezentacji:

Prezentacja w ramach projektu regionalnego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych w roku szkolnym 2010/2011 Agnieszka Zacharek uczennica klasy 1B II Liceum Ogólnokształcącego im. C.K. Norwida w Ostrołęce

1. Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Ucznia.Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Ucznia 2. Co to jest odchylenie standardowe?Co to jest odchylenie standardowe 3. Co to jest kwartyl?Co to jest kwartyl 4. Szybkość.Szybkość 5. Wytrzymałość.Wytrzymałość 6. Siła mięśni brzucha.Siła mięśni brzucha 7. Gibkość.Gibkość 8. Wnioski.Wnioski

Międzynarodowy Test Sprawności Fizycznej Ucznia sprawdza następujące cechy motoryczne: szybkość, skoczność, wytrzymałość, siłę dłoni, ramion i mięśni brzucha, zwinność i koordynację oraz gibkość. Na podstawie tego testu można dokonać oceny poziomu sprawności fizycznej, własnej samooceny oraz poznać swoje mocne i słabe strony. Przed podejściem do testu każdy uczeń stara się zmierzyć i zważyć w celu określenia swojego BMI. W mojej prezentacji porównam ubiegły rok szkolny z obecnym. Badana grupa osób to dziewczęta z czterech klas z naszego liceum. Przeprowadzę analizę statystyczną uzyskanych danych. Wyznaczę średnią wyników, odchylenie standardowe oraz kwartyl.

Odchylenie standardowe Odchylenie standardowe – klasyczna miara zmienności. Odchylenie standardowe mówi, jak szeroko wartości jakiejś wielkości są rozrzucone wokół jej średniej.

Kwartyl- Kwartyl- jest jedną z miar położenia. 25% obserwacji ma wartości poniżej pierwszego kwartyla, drugi kwartyl dzieli zbiorowość na dwie równe części, zaś 25% obserwacji ma wartości powyżej trzeciego kwartyla. Różnica między trzecim i pierwszym kwartylem to tzw. rozstęp kwartylny, zaś jego połowa to odchylenie ćwiartkowe. W kwartylu cyfra 0 określa najmniejszą uzyskaną wartość, 1 określa skrajną dolną wartość, 2 środkową wartość,3 skrajną górną wartość, 4 określa największą wartość.

Szybkość Szybkość to zdolność do wykonywania ruchów w jak najkrótszym czasie. Im uzyskany wynik jest niższy, tym lepiej.

 Rocznik 1993 z 2009/2010:  A: 8,5 s  F: 8,78 s  Odchylenie standardowe:  A : 0,61  F: 0,48  Kwartyl:  A:  0: 7,71  1: 7,9875  2: 8,39  3: 8,76  4: 9,75  F:  0: 8,05  1: 8,36  2: 8,68  3: 9,05  4: 9,78  Rocznik 1993 z 2010/2011:  A: 9,1 s  F: 8,96 s  Odchylenie standardowe:  A: 0,86  F: 0,50  Kwartyl:  A:  0: 8,11  1: 8,13  2: 9,46  3: 9,78  4: 9,79  F:  0: 8,02  1: 8,665  2: 8,795  3: 9,3175  4: 9,9

Na podstawie danych widzimy, że wartość odchylenia standardowego i kwartylu wzrosła. Średnia wyniku pokazana na wykresie również wzrosła.

 Rocznik 1992 z 2009/2010:  A: 9,12 s  E: 8,29 s  Odchylenie standardowe:  A: 0,55  E: 0,6  Kwartyl:  A:  0: 8,24  1: 8,775  2: 9,1  3: 9,315  4: 10,59  E:  0: 7,22  1: 7,7975  2: 8,34  3: 8,775  4: 9,22  Rocznik 1992 z 2010/2011:  A: 9,2 s  E: 8,3 s  Odchylenie standardowe:  A: 0,58  E: 0,51  Kwartyl:  A:  0: 7,99  1: 8,85  2: 9,18  3: 9,35  4: 10,41  E:  0: 7,5  1: 7,89  2: 8,345  3: 8,685  4: 9,05

Tutaj wartość odchylenia standardowego w jednej klasie zmalała, a w drugiej wzrosła. Wartość kwartylu natomiast zmalała w obydwu. Średnia wyniku natomiast wzrosła w obu klasach.

Wytrzymałość Wytrzymałość charakteryzuje zdolność do kontynuowania długotrwałego wysiłku o wymaganej intensywności, przy utrzymaniu możliwie najwyższej efektywności pracy i zachowaniu podwyższonej odporności na zmęczenie. Najlepszą wytrzymałość ma osoba, która uzyskuje najniższy wynik.

 Rocznik 1993 z 2009/2010  A: 220,8 s  F: 226 s  Odchylenie standardowe:  A: 21,61  F: 20,63  Kwartyl:  A:  0: 194  1: 202,75  2: 217,5  3: 237,75  4: 258  F:  0: 195  1: 213,75  2: 225,5  3: 243,75  4: 266  Rocznik 1993 z 2010/2011  A: 270,4 s  F: 225,6 s  Odchylenie standardowe:  A: 50,35  F: 18,63  Kwartyl:  A:  0: 210  1: 260  2: 264  3: 268  4: 350  F:  0: 199  1: 213  2: 225  3: 240  4: 257

W jednej klasie wartość odchylenia i kwartylu znacznie wzrosła, a w drugiej klasie zaś obydwie wartości zmalały. Średnia wyniku w jednej klasie wzrosła, w drugiej zmalała.

 Rocznik 1992 z 2009/2010  A: 235,4 s  E: 219 s  Odchylenie standardowe:  A: 27,58  E: 24,3  Kwartyl:  A:  0: 202  1: 217  2: 225  3: 252,25  4: 305  E:  0: 184  1: 198  2: 229  3: 237  4: 256  Rocznik 1992 z 2010/2011  A: 243,9 s  E: 227,9s  Odchylenie standardowe:  A: 12,77  E: 25,8  Kwartyl:  A:  0: 223  1: 233  2: 243  3: 249  4: 270  E:  0: 186  1: 213  2: 218,5  3: 239,25  4: 261

W jednej klasie wartość odchylenia znacznie zmalałą, w drugiej nieco wzrosła. W obu zaś wartość kwartylu wzrosła. W obydwu klasach średnia wyniku wzrosła.

Możemy wyróżnić 4 główne cele dla których w ogóle zadajemy sobie trud aby ćwiczyć brzuch : A. Zdrowie, wytrzymałość i zapobieganie kontuzjom B. Siła i wyniki sportoweaby ćwiczyć brzuch C. Względy estetyczne D.Podejście holistyczne Im więcej siadów z leżenia jesteśmy w stanie zrobić, tym siła mięśni naszego brzucha jest lepsza.

 Rocznik 1993 z 2009/2010  A: 24  F: 26  Odchylenie standardowe:  A: 5,55  F: 3,29  Kwartyl:  A:  0: 13  1: 20,5  2: 24,5  3: 27,75  4: 33  F:  0: 19  1: 24,75  2: 25,5  3: 28,25  4: 31 Rocznik 1993 z 2010/2011  A: 24  F: 26  Odchylenie standardowe:  A : 3,93  F: 3,96  Kwartyl:  A:  0:20  1:21  2:22  3:24,5  4:32  F:  0:20  1:24  2:27  3:29  4:34

Nastąpił spadek oraz lekki wzrost wartości odchylenia standardowego oraz kwartylu. W obu klasach średnia wyniku nie zmieniła się.

 Rocznik 1992 z 2009/2010  A: 27  E: 28  Odchylenie standardowe:  A: 3,62  E: 3,73  Kwartyl:  A:  0: 20  1: 25  2: 26  3: 28  4: 34  E:  0: 18  1: 26  2: 28  3: 30,75  4: 33  Rocznik 1992 z 2010/2011  A: 27  E: 27  Odchylenie standardowe:  A: 3,95  E: 3,15  Kwartyl:  A:  0: 16  1: 24,25  2: 27  3: 29  4: 34  E:  0: 21  1: 25  2: 27  3: 30  4: 31

Nastąpił wzrost oraz spadek odchylenia standardowego. To samo stało się z kwartylem. W jednej klasie średnia wyniku nie zmieniła się, w drugiej jednak zmalała.

Gibkość Gibkość – zdolność człowieka do osiągania dużej amplitudy w wykonywanych ruchach. Ćwiczenie gibkości ma za zadanie przygotowanie aparatu ruchu do realizacji zadań startowych oraz opanowanie racjonalnej techniki. Im wynik uzyskanych skłonów tułowia jest większy, tym lepiej.

 Rocznik 1993 i z 2009/2010  A: 10,25 cm  F: 10,9 cm  Odchylenie standardowe:  A: 4,54  F: 3,55  Kwartyl:  A:  0: 4,5  1: 7  2: 10  3: 11,375  4: 22  F:  0: 3,6  1: 9,25  2: 10,5  3: 12,5  4: 18,5  Rocznik 1993 z 2010/2011  A: 13,7 cm  F: 16 cm  Odchylenie standardowe:  A: 7,22  F: 5,19  Kwartyl:  A:  0: 8  1: 9  2: 11,5  3: 14,625  4: 30  F:  0: 10  1: 11,75  2: 14,25  3: 20,25  4: 28

Zauważalny znaczy wzrost wartości odchylenia i kwartylu. Średnia wyniku również wzrosła.

 Rocznik 1992 z 2009/2010  A: 11,86 cm  E: 13,13 cm  Odchylenie standardowe:  A: 5,4  E: 3,76  Kwartyl:  A:  0: 4  1: 8  2: 11  3: 12,875  4: 24  E:  0: 7  1: 10,5  2: 13  3: 16  4: 21  Rocznik 1992 z 2010/2011  A: 15,2 cm  E: 14,3 cm  Odchylenie standardowe:  A: 5,44  E: 5,12  Kwartyl:  A:  0: 4  1: 13  2: 14  3: 17,75  4: 25,5  E:  0: 8  1: 10  2: 13  3: 18  4: 26

Zauważalny wzrost wartości odchylenia i kwartylu. Wzrost średniej wyniku w obu klasach.

Podsumowując wszystkie wyniki można stwierdzić, iż badane cechy motoryczne tj. szybkość, wytrzymałość, siła mięśni brzucha oraz gibkość uległy poprawie, wartość uzyskanego odchylenia i kwartylu wzrosła. Mimo, że sprawność fizyczna w naszym liceum z roku na rok jest coraz lepsza na wyniki mogły wpłynąć złe warunki pogodowe oraz nierównomierna ilość osób badanych.

Agnieszka Zacharek kl Ib Praca wykonana pod kierunkiem nauczycielki matematyki mgr Anny Chojnowskiej. Materiały do statystyki udostępniła nauczycielka wychowania fizycznego mgr Halina Pierzchała