„W świecie wierszy Jana Brzechwy”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja pt. „Ptaki i ptaszki” w ramach Projektu EKOLOGIA
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
IMPREZA INTEGRACYJNA DLA KLAS I-III BIBLIOTEKA ZS NR 7 Impreza integracyjna dla klas I-III Biblioteka ZS nr 7 Dąbrowa Górnicza.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Ośrodek przedszkolny w Robakowie Stefania Orlikowska.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
PRZEDSZKOLE Mały Geniusz TO PRZEDSZKOLE ZRODZIŁO SIĘ Z MARZEŃ, BY STWORZYĆ MIEJSCE BAŚNIOWE, NIEZWYKŁE, TĘTNIĄCE ŻYCIEM, W KTÓRYM DZIECI CZUJĄ SIĘ SZCZĘŚLIWE.
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
? Znacie To opowiedzcie z nami !.
„Wieczór Pieśni Popularnej”
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
ZIELONA NOC w Przedszkolu nr 327 „Kolorowa Kraina”
Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
Wizyta sześciolatków z Przedszkola nr 140 W październiku 2014 roku nasza szkoła gościła grupę „Motylków” z Przedszkola nr 140. Maluchy zostały serdecznie.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Jak przygotować prezentację
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W POŁAŃCU „KOTKI” Z WIZYTĄ W ŚWIETLICY SZKOLNEJ „PSZCZÓŁKI”
On the Bergamuty Islands…
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
„Czytać każdy może…” Projekt przygotowały: Wiktoria Oziomek, Karolina Piotrowska, Magda Wyrobek, Wiktoria Włodarek i Wiktoria Kossewska z klasy 2 B.
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PSP W POŁAŃCU ROK SZKOLNY 2015/2016.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
ANDRZEJKI W ŚWIETLICY Tradycją naszej świetlicy są wróżby andrzejkowe, które w tym roku szkolnym zorganizowaliśmy 30 listopada Główne cele uroczystości:
Styczeń 2016 r. Prezentacja ważnych wydarzeń oraz osiągnięć dzieci Styczeń 2016 r. Grupa Biedronki Opracowała wychowawczyni Daria Suchomska.
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Warsztaty poetyckie Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0”
Działania Małego Wolontariatu 2015/2016. Przedszkole Małe Talenty w Luboniu.
Prawa dziecka w Przedszkolu Nr 1 w Łapach
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
25 listopada - Światowy Dzień Pluszowego Misia
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
FESTIWAL 2.0. Prezentacja projektu z programu „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.” zrealizowana przez klasę pierwszą.
Adwent z Piątką Poznańską
KACZKA-DZIWACZKA JAN BRZECHWA. Nad rzeczką opodal krzaczka Mieszkała kaczka-dziwaczka, Lecz zamiast trzymać się rzeczki Robiła piesze wycieczki.
Zaangażowanie społeczne
Światowy Dzień Poczty i Znaczka Pocztowego
Zapis prezentacji:

„W świecie wierszy Jana Brzechwy” WebQuest dla dzieci przedszkolnych i ich Rodziców

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Zadania dla grupy żółtej Zadanie dla grupy niebieskiej Zadania dla grupy zielonej Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja

Wprowadzenie Drodzy Rodzice ! Drogie Dzieci! Każdy z Nas poznał w dzieciństwie wesołe wierszyki Jana Brzechwy. Ten WebQuest dotyczy wierszy Jana Brzechwy a zadaniem Waszym i  Waszych dzieci będzie bliższe poznanie tych wierszy. Mam nadzieję, że ten webquest zachęci Państwa do ponownego przeniesienia się w świat swojego dzieciństwa wraz z Waszymi pociechami, i że miło spędzicie czas realizując wyznaczone dla Was zadania. PODCZAS ZEBRANIA INFORMACYJNEGO ZOSTANĄ PAŃSTWO ZAPOZNANI Z PRZEBIEGIEM PRAC W WEBQUEŚCIE. Drogie Dzieci! Dzisiaj rozpoczniemy wirtualną przygodę z wierszami Jana Brzechwy. Wraz z Waszymi rodzicami będziecie poznawać wybrane wiersze. Następnie podzielicie się Waszymi wrażeniami z kolegami i koleżankami z grupy.

Zadanie Drogie przedszkolaki! Waszym zadaniem do wykonania wspólnie z Rodzicami będzie zapoznanie się z konkretnym wierszem Jana Brzechwy (wg kolorów grup) i wykonanie dwóch zadań. Na wykonanie zadań będziecie mieli dwa tygodnie.

Proces W kolejny poniedziałek zaraz po przyjściu do przedszkola, każdy z Was wylosuje z „zaczarowanego” kapelusza kolorową karteczkę. Kolor karteczki oznacza grupę, do której będziecie przynależeć Każda grupa będzie musiała zapoznać się wspólnie z Rodzicami z przypisanym wierszem i wykonać specjalne zadania. Zadania są podzielone na zadania dla DZIECKA oraz DLA RODZICÓW i DZIECKA Wykonane prace plastyczne zaprezentowane będą na gazetce ściennej w szkole. Instrumenty wykorzystamy do utworzenia instrumentacji do piosenki „Na wsypach Bergamutach” Kostiumy zaprezentujemy podczas „BALU POSTACI JANA BRZECHWY”

Podział na grupy wg wylosowanych kolorów KOLOR ŻÓŁTY – wiersz „Kaczka Dziwaczka” KOLOR NIEBIESKI – wiersz „Na wyspach Bergamutach” KOLOR ZIELONY – wiersz „Do Biedronki przyszedł Żuk”

GRUPA ŻÓŁTA WIERSZ – „KACZKA DZIWACZKA” Zadanie I – DLA DZIECKA Do przeczytanego lub wysłuchanego wiersza wykonaj ilustrację. Pracę wykonaj kredkami świecowymi. Pamiętaj aby obrazek był kolorowy. Zadanie II – DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU WSPÓLNIE WYKONAMY INSTRUMENT MUZYCZNY TYPU GRZECHOTKA (przygotuj kubeczek oraz ziarenka ) Zadanie III – DLA RODZICÓW Nagrodą a jednocześnie podsumowaniem naszych działań będzie „Bal postaci Jana Brzechwy”– Waszym zadaniem jest przygotowanie dla swojej pociechy przebrania na ten Bal. Stój musi oczywiście nawiązywać do postaci z wiersz przypisanego danej grupie

„Kaczka-Dziwaczka” możesz też posłuchać: http://www.youtube.com/watch?v=8vLLT6YIoFw Nad rzeczką opodal krzaczka Mieszkała kaczka-dziwaczka, Lecz zamiast trzymać się rzeczki Robiła piesze wycieczki. Raz poszła więc do fryzjera: "Poproszę o kilo sera!" Tuż obok była apteka: "Poproszę mleka pięć deka." Z apteki poszła do praczki Kupować pocztowe znaczki. Gryzły się kaczki okropnie: "A niech tę kaczkę gęś kopnie!" Znosiła jaja na twardo I miała czubek z kokardą, A przy tym, na przekór kaczkom, Czesała się wykałaczką. Kupiła raz maczku paczkę, By pisać list drobnym maczkiem. Zjadając tasiemkę starą Mówiła, że to makaron, A gdy połknęła dwa złote, Mówiła, że odda potem. Martwiły się inne kaczki: "Co będzie z takiej dziwaczki?" Aż wreszcie znalazł się kupiec: "Na obiad można ją upiec!" Pan kucharz kaczkę starannie Piekł, jak należy, w brytfannie, Lecz zdębiał obiad podając, Bo z kaczki zrobił się zając, W dodatku cały w buraczkach. Taka to była dziwaczka!

GRUPA NIEBIESKA WIERSZ – „NA WYSPACH BERGAMUTACH” Zadanie I – DLA DZIECKA Do przeczytanego lub wysłuchanego wiersza wykonaj ilustrację. Pracę wykonaj KREDKAMI OŁÓWKOWYMI. Pamiętaj aby obrazek był kolorowy. Zadanie II – DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU WSPÓLNIE WYKONAMY INSTRUMENT MUZYCZNY TYPU GRZECHOTKA (przygotuj kubeczek oraz ziarenka ) Zadanie III – DLA RODZICÓW Nagrodą a jednocześnie podsumowaniem naszych działań będzie „Bal postaci Jana Brzechwy” – Waszym zadaniem jest przygotowanie dla swojej pociechy przebrania na ten Bal. Stój musi oczywiście nawiązywać do postaci z wiersz przypisanego danej grupie

możesz też posłuchać: http://www.youtube.com/watch?v=noSEYnSG478 Na wyspach Bergamutach możesz też posłuchać: http://www.youtube.com/watch?v=noSEYnSG478 Na wyspach Bergamutach Podobno jest kot w butach, Widziano także osła, Którego mrówka niosła, Jest kura samograjka Znosząca złote jajka, Na dębach rosną jabłka W gronostajowych czapkach, Jest i wieloryb stary, Co nosi okulary, Uczone są łososie W pomidorowym sosie I tresowane szczury Na szczycie szklanej góry, Jest słoń z trąbami dwiema I tylko... wysp tych nie ma.

Zadanie II – DLA DZIECKA Zadanie III – DLA RODZICÓW GRUPA ZIELONA WIERSZ – „ŻUK” Zadanie I – DLA DZIECKA Do przeczytanego lub wysłuchanego wiersza wykonaj ilustrację. Prace wykonaj FARBAMI PLAKATOWYMI. Pamiętaj aby obrazek był kolorowy. Zadanie II – DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU WSPÓLNIE WYKONAMY INSTRUMENT MUZYCZNY TYPU GRZECHOTKA (przygotuj kubeczek oraz ziarenka ) Zadanie III – DLA RODZICÓW Nagrodą a jednocześnie podsumowaniem naszych działań będzie „Bal postaci Jana Brzechwy”– Waszym zadaniem jest przygotowanie dla swojej pociechy przebrania na ten Bal. Stój musi oczywiście nawiązywać do postaci z wiersz przypisanego danej grupie

„Żuk” możesz posłuchać: http://www.youtube.com/watch?v=gvg8kqnCpR4 Do biedronki przyszedł żuk, W okieneczko puk - puk - puk. Panieneczka widzi żuka: " Czego pan tu u mnie szuka?" Skoczył żuk jak polny konik, Z galanterią zdjął melonik. I powiada: "Wstań, biedronko. Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko. Wezmę ciebie aż na łączkę I poproszę o twą rączkę." Oburzyła się biedronka : " Niech pan tutaj się nie błąka, Niech pan zmiata i nie lata, I zostawi lepiej mnie, Bo ja jestem piegowata, A pan - nie!" Powiedziała, co wiedziała, I czym prędzej odleciała, Poleciała, a wieczorem Ślub już brała - z muchomorem. Bo od środka aż po brzegi Miał wspaniałe, wielkie piegi. Stąd nauka Jest dla żuka: Żuk na żonę żuka szuka.

Piosenka „Na wyspach Bergamutach”

Źródła Jan Brzechwa – „Wiersze” http://wierszykidladzieci.pl/brzechwa Wykorzystane filmy pochodzą z serwisu youtube.com http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?p=new&idg=mg,25&id=1032&action=show http://www.youtube.com/watch?v=1a26LqBrcAc http://www.przedszkole11.leszno.pl/index.php?op=grupy

Ewaluacja Dzieci w wieku przedszkolnym bardzo angażują się w powierzone zadania, dlatego też każde z nich musi zostać docenione i pozytywnie ocenione. Jest to wtedy mobilizacja do dalszych działań. Dlatego też każde dziecko z pewnością zostanie docenione za zaangażowanie i poświęcony czas. Dla mnie najważniejsza jest dobra z zabawa i poznanie wierszy Jana Brzechwy w zabawie. Bardzo istotne w tym WebQueście jest również zaangażowanie Rodziców we wspólną pracę z dzieckiem. Na zakończenie każde dziecko otrzyma dyplom uczestnictwa w projekcie oraz order. Na przedszkolnym blogu: przedszkolekotulin.blogspot.com zostanie zamieszczona relacja z balu podsumowującego projekt gdzie zaprezentowane zostaną zdjęcia indywidualne dzieci oraz zdjęcia ze wspólnej zabawy.

Dziękuję za wspólną zabawę. Konkluzja To już koniec naszej przygody. Mam nadzieję, że zabawa z wierszami Jana Brzechwy była świetną zabawą i przygodą, którą mogliście przeżyć razem ze swoimi Rodzicami. Wasze prace były bardzo pomysłowe a kostiumy przygotowane przez Waszych Rodziców uczyniły nasz bal pięknym, kolorowym wydarzeniem. Dziękuję za wspólną zabawę.